Tržište osvježavajućih napitaka te mineralnih i gaziranih voda je jedno od najpropulzivnijih, a ovaj sektor je posebno aktivan tijekom ljetnih mjeseci kada ostvaruje najveći dio prihoda. Prema analizi Financijske agencije, koja je nepotpuna jer ne obuhvaća najveće igrače u ovom sektoru Jamnicu i Coca-Colu, na tržištu djeluje 47 tvrtki koje su lani imale ukupan prihod od 206 milijuna kuna te dobit od 10,2 milijuna.
305 milijuna
kuna bio je lani konsolidirana dobit Jamnica grupe
Dio Agrokora
No, kada se uzme u obzir da je Jamnica s 2100 zaposlenih, koja kao dio Agrokora zbog poslovne situacije u tom koncernu nije dostavila potrebne podatke Fini, u svojem zadnjem godišnjem izvješću, za 2016., objavila konsolidirani prihod od 2,95 milijardi te dobit od 305,5 milijuna kuna. U odnosu na godinu prije, prihod im je rastao tri posto, a dobit 10,2 posto. Coca-Cola, pak nije obuhvaćena analizom Fine zbog prakse te tvrtke da svoje proizvode označava po drukčijoj nomenklaturi od one koju primjenjuju hrvatski proizvođači pa je stoga nije automatizmom moguće uspoređivati s drugim proizvođačima. No, prema financijskim pokazateljima, Coca-Cola, s 453 zaposlenih, je lani imala prihod od 900,5 milijuna kuna te dobit od gotovo 30 milijuna kuna.
453 zaposlenih
ima tvrtka Coca-Cola u Hrvatskoj
Mali lideri
U statistici nema ni Atlantic Tradea, Vindije ni Stanića, a koji također u dijelu svog poslovanja imaju asortiman osvježavajućih napitaka te mineralnih i gaziranih voda. Prema Fininoj analizi, uz ograničenja koja navode i u samoj Agenciji, najveći poduzetnik je zagrebački JIL s prihodom od 65 mil. kuna te dobiti nešto manje od milijun kuna. Naturalis iz Civljana je imao prihod od 30,9 mil. kuna te dobit od 1,76 mil. Tvrtka Živa voda iz Zagreba je ostvarila prihod od 16,7 milijuna kuna, a bjelovarski Sambi nešto manje od 10 milijuna. Top5 zatvara BOB iz Jastrebarskog s 8,9 mil. Već spomenuti JIL, koji radi mnoge robne marke, je najveći izvozni, s četiri milijuna kuna, ali i uvoznik s 52,6 mil. kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu