Od uvođenja tzv. liberaliziranih cjenika početkom ove godine zaračunata bruto premija od obveznog autoosiguranja smanjena je za desetak posto, odnosno za gotovo 100 milijuna kuna, no to ne bi trebalo donijeti probleme u radu osiguravajućih kuća, jer su nove cijene polica obveznog osiguranja određene temeljem detaljne analize rizika, rečeno je na današnjem okruglom stolu Poslovnog dnevnika.
Zakonodavac je liberalizaciju tržišta osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila omogućio još 2008. godine, no ona je započela tek lani, a veći broj društava svoje je cjenike liberaliziralo od početka ove godine.
Liberalizacija je toliko kasnila, prema riječima Tatjane Račić Žlibar iz Uniqa osiguranja, jer su 2008. osiguravatelji još ostvarivali gubitke u tom segmentu poslovanja, a nisu imali niti kvalitetne sveobuhvatne podatke na kojima bi temeljili nove cjenike, pa je smanjenje cijena tada moglo dovesti do insolventnosti nekih društava. Naime, liberalizirani cjenici temelje se na stvarnoj analizi rizika po kojoj se onda cijene spuštaju ili podižu, po individualnom pristupu svakom osiguraniku.
Da je liberalizirano tržište donijelo uglavnom niže cijene polica obveznog autoosiguranja pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje, prema kojima je premija 14 osiguravatelja koji u Hrvatskoj nude to osiguranje u tom segmentu na kraju travnja ove godine iznosila 866,5 milijuna kuna, što je za 10,3 posto ili 99,6 milijuna kuna manje nego u isto vrijeme 2013. godine.
Procjenjuje se da bi do kraja godine pad premija u tom segmentu, koji čini gotovo 30 posto ukupne zaračunate bruto premije na hrvatskom tržištu osiguranja, mogao iznositi i do 500 milijuna kuna.
No Gordana Letica iz Hanfe ističe da taj pad regulatora ne zabrinjava, upravo jer su cijene snižene temeljem pravilnih procjena rizika, što Hanfa nadzire i češće i više nego ranijih godina. Pokaže li se da je kod nekog od društava narušena stabilnost poslovanja, Hanfa rješenjem može 'narediti' smanjenje troškova ili povećanje premije, pa čak i zabraniti rad.
Letica je pritom upozorila na u posljednje vrijeme učestale akcije komercijalnih popusta, rekavši da one ne bi trebale biti trajnije prirode.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu