Leonardo Hotels Central Europe sa sjedištem u Njemačkoj priopćio je da planira ući na hrvatsko i srbijansko tržište kao dio šire strategije proširenja poslovanja.
“U narednim godinama postoje planovi za nove hotele u Njemačkoj i susjednim zemljama […] Poseban će fokus biti na širenju portfelja grupe u Francuskoj, kao i na skandinavskom, hrvatskom i srpskom tržištu”, rekla je tvrtka u priopćenju za javnost kojeg prenosi portal SEEnews.
Trend širenja
Tijekom prošle godine Leonardo Hotels je kupio 23 hotela u Nizozemskoj, Francuskoj, Španjolskoj, Italiji, Njemačkoj, Irskoj i Velikoj Britaniji za ukupno oko 604 milijuna eura (670 milijuna dolara), navodi se u priopćenju.
Leonardo Hotels Central Europe priopćio je da ima nekoliko objekata u pripremi za svoj lifestyle brend NYX Hotels i da je snažno posvećen svom novom individualnom hotelskom brendu Leonardo Limited Edition.
“Proširili smo naš portfelj za više od 40 hotela tijekom posljednje tri godine. Ciljano smo gurali i turistička i poslovna odredišta kako bismo dugoročno ojačali svoju poziciju u Europi”, rekao je Jan Heringa, potpredsjednik razvoja u Leonardo Hotels Central Europe.
Leonardo Hotels Central Europe dio je izraelske Fattal Hotel Group. Upravlja portfeljem od 110 hotela s ukupno preko 18.000 soba u Njemačkoj, Austriji, Švicarskoj, Poljskoj, Češkoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, Španjolskoj, Italiji i Francuskoj, navodi se na njezinoj web stranici.
Podaci govore da su hrvatski hoteli s četiri i pet zvjezdica u lanjskoj ljetnoj špici bili najbolje popunjeni, između 92 i 95 posto.
Hotelski kapaciteti lani nisu eksponencijalno rasli. Poznavatelji turističkog tržišta kažu da je imperativ u idućim godinama povećati broj od oko 182 tisuće kreveta u hotelima. Prihodi od stranih turista u 2024. godini iznosili su 14,97 milijardi eura što je 2,7 posto ili 388,6 milijuna eura više u odnosu na 2023. godinu, objavilo je prošloga tjedna Ministarstvo turizma podatke Hrvatske narodne banke (HNB).
U cjelini, Hrvatska ima 1206 hotela s nešto više od 183.000 ležajeva, a već pomalo pretežu kapaciteti visokog ili najvišeg ranga. Naime, u 66 hotela s pet zvjezdica i 435 hotelskih objekata s četiri zvjezdice koncentrirano je ukupno 93.000 hotelskih kreveta.
Tri zvjezdice nosi 381 hotelski objekt s 58.000 kreveta, dok skromne dvije zvjezdice i dalje ima 59 hotela sa samo 13.600 kreveta (u razne hotelske potkategorije razvrstano je još 265 objekata sa 17.500 kreveta).
Broj zvjezdica, pritom, ne govori uvijek sve. Neki hoteli, naime, svjesno ostaju sa zvjezdicom manje iako bi mogli konkurirati za kategoriju više jer procjenjuju da će na tržištu kojem se obraćaju tako imati bolju prođu.
Do 2027. naša će regija, počevši od Austrije pa sve do Turske, biti bogatija za gotovo 76.000 novih hotelskih soba. Listu predvodi Turska sa čak 28.000 soba, potom slijede Austrija i Grčka s 9452, odnosno 7204 nove hotelske sobe. Hrvatska, koja oskudijeva u hotelskim kapacitetima, na petom je mjestu i tijekom dvije godine dobit će 6155 hotelskih soba. Zanimljivo je da će u turizmu male Crne Gore sa 6229 soba biti napravljen veći iskorak. Puno se gradi i u Albaniji, koja će do 2027. imati 4459 novih hotelskih soba, dok je dno liste rezervirano za Srbiju (1503), Sloveniju (553) i BiH sa samo 428 novih soba u hotelima.
Hotelski brendovi
Gotovo polovina novih soba bit će pod krovom nekog hotelskog brenda, a ukupno će tijekom dvogodišnjeg razdoblja u nove hotele u regiji biti investirano 12,5 milijardi eura. Najviše, naravno, u Turskoj, više od 4,3 milijarde eura. U hrvatskom turizmu će, prema nedavnoj analizi Siniše Topalovića iz Horwath consultinga predstavljenoj na Kongresu hotelijera, do 2027. biti uloženo respektabilnih 1,46 milijardi eura, što Hrvatsku svrstava na treću poziciju. Prosječnim ulaganjima po sobi od 235.000 eura, pak, Hrvatska je na drugoj poziciji, iza Crne Gore, gdje tzv. investicija po ključu iznosi 264.000 eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu