Vlasnik korporacije koja zapošljava 88 tisuća ljudi: Lani je prodaja bila rekordnih 17,1 milijardi eura

Autor: Darko Bičak , 04. listopad 2022. u 07:00
Reinhold Würth, vlasnik Würtha/ANNETTE CARDINALE FOTOGRAFIE

U Hrvatskoj je ova golema njemačka korporacija počela poslovati prije 28 godina.

Njemačka korporacija Würth otvorila je nedavno svoj novi poslovni centar u Velikom Trgovišću u Hrvatskoj, u kojem će raditi oko 150 zaposlenika. Zašto su se odlučili za ovu novu investiciju, kakvi su trendovi na hrvatskom i globalnom tržištu te kako se u ovoj multinacionalnoj kompaniji nose s postcovid i energetskim izazovima, govori 88-godišnji Reinhold Würth, vlasnik korporacije koja zapošljava 88 tisuća ljudi diljem svijeta.

Zanimljivost da je to jedna od najvećih njemačkih tvrtki koja ne kotira na burzi, a osim prodaje, bave se i istraživanjem razvojem te godišnje prijave 60-ak patenata. Reinhold Würth upravljanje biznisom preuzeo je 1954. sa svega 19 godina, nakon prerane očeve smrti.

Prvu stranu podružnicu kompanije pokrenuo je 1962. u Nizozemskoj, a slijedile su Švicarska, Austrija i Italija. Atlantik je “prešao” 1969. godine započevši poslovanje i na američkom tržištu. U Hrvatskoj je ova golema njemačka korporacija počela poslovati prije 28 godina.

Kako je teklo vaše poslovanje u Hrvatskoj od ulaska na naše tržište do otvaranja novog upravno-logističkog centra?
Naša tvrtka u Hrvatskoj osnovana je 1994. godine i rasla je uz CAGR (eng. Compound annual growth rate) od 22,7% od 1994. do 2021. godine. Tvrtka je do 2008. godine bilježila stabilan dvoznamenkasti rast, ali razdoblje od 2009. do 2013. je bilo teško zbog velike svjetske krize. U tih pet godina nismo uspjeli rasti na hrvatskom tržištu, ali smo to vrijeme iskoristili za restrukturiranje tvrtke i njenih procesa te se tako pripremili za godine koje dolaze.

Godinu 2012. obilježile su, pak, promjene u menadžmentu i transformacija tvrtke u višekanalno poslovanje s jakim fokusom na potencijal. Kao rezultat toga, bili smo iznimno uspješni na hrvatskom tržištu.

Opslužujemo više od 35.000 kupaca kroz različite prodajne kanale, 17 trgovina, našu internetsku trgovinu, odjel za telemarketing i ključne kupce te mrežu kompetentnih prodajnih predstavnika. Pokrivamo potrebe kvalificiranih obrtnika i industrijskih kupaca u automobilskom, metalnom, drvnom i građevinskom sektoru. U 2021. godini naša je prodaja iznosila 226 milijuna kuna, a danas u Hrvatskoj imamo 313 zaposlenih.

33

tisuće ljudi zapošljava njemačka korporacija Würth

Koji su vaši glavni poslovni izazovi u Hrvatskoj i svijetu?
Globalna ekonomska i politička situacija vrlo je izazovna za sve nas. Uska grla u opskrbi i materijalima, povećanje cijena, izniman rast cijena energenata, pandemija COVID-19 i, od veljače, sukob u Ukrajini – svi ti izazovi moraju se savladati. Dakle Würth-Hrvatska d.o.o., budući da je država članica EU i predana članica Würth Grupe, suočava se s istim izazovima kao i većina tvrtki u globalno operativnoj Würth Grupi.

Imate li dodatne planove za širenje i ulaganja u Hrvatskoj i regiji?
Posjedujemo 63.000 četvornih metara zemljišta u industrijskoj zoni Veliko Trgovišće, a dosad smo iskoristili ‘samo’ 25.000. Dakle, još imamo 38.000 kvadrata na raspolaganju za povećanje kapaciteta kad se ukaže potreba za istim. Svakako očekujemo dvoznamenkast rast.

Općenito, vidimo veliki potencijal za daljnji rast u regiji i planiramo ulagati gdje god trebamo proširiti naše zgrade, uložiti u IT infrastrukturu ili daljnje zalihe kako bismo zajamčili naš planirani rast. Na primjer, trenutno širimo skladišta u Grčkoj i Bosni i Hercegovini.

Kako se Würth Grupa nosila s Covid pandemijom, a koliko trenutna energetska kriza utječe na vaše poslovanje?
Nekoliko je čimbenika pridonijelo tome da se Würth dosad prilično dobro nosi s pandemijom. Würth predstavlja više od 400 tvrtki u više od 80 zemalja. To stvara stabilnost u kriznim vremenima. Würth Grupa djeluje u širokom rasponu industrija, što je čini neovisnom o pojedinim sektorima.

Tijekom pandemije zanati su se smatrali ključnima i nisu bili prisiljeni na zatvaranje To znači da smo bili u mogućnosti služiti našim kupcima pouzdano kao i obično – čak i bez fizičkog kontakta putem naše prodajne organizacije.

Zbog trenutne globalne političke situacije, cijene energije i plina naglo rastu. To također utječe na nas. Plin je potreban ne samo za grijanje, već i za kaljene peći u proizvodnji vijaka ili u proizvodnji sirovina za tehničke kemikalije.

Adolf Würth GmbH & Co. KG već je u prošlosti poduzeo brojne mjere za uštedu energije. To uključuje, primjerice, korištenje LED svjetala i njihovo inteligentno upravljanje. Neke zgrade grijat će se na drvnu sječku. Trenutačno radimo na postizanju certifikata ISO 50001 za upravljanje energijom i na izvođenju daljnjih dodatnih mjera za uštedu energije.

U kontekstu sve većih troškova energije i mogućih nestašica plina, tražimo daljnje načine za uštedu energije. U tijeku je usuglašavanje i priprema konkretnih koncepata i mjera.

U Hrvatskoj nam je 2020. godine, zbog brojnih ograničenja i blokada, prodajni i poslovni rezultat ostao na istoj razini kao i 2019. godine No, prošle godine zabilježili smo rast od 17 posto. Ponosni smo što u ovim nesigurnim vremenima nismo smanjivali broj zaposlenih – naprotiv, Würth-Hrvatska je 2020. godinu zaključio s 15 zaposlenih više nego godinu ranije.

Preuzeli ste obiteljski posao davne 1954. godine, u poslijeratnoj Njemačkoj. Možete li usporediti tadašnje poslovanje u svijetu s današnjim? Jesu li globalizacija i digitalizacija pojednostavile ili otežale poslovanje?
Nekada su našim zaposlenicima jedini zadaci bili prodaja proizvoda i primanje narudžbi. Danas se, međutim, naši kupci sve više oslanjaju na online kupnju. To se odražava u našoj prodaji: gotovo je nevjerojatno, ali 2020. godinu zaključili smo s istom dobiti kao 2019. godinu. U fiskalnoj godini 2021. čak smo postavili novi rekord, ostvarivši 17,1 milijardu eura prodaje. Danas su naši prodajni predstavnici ambasadori tvrtke koji iniciraju uvođenje i etabliranje novih proizvoda na tržištu.

Već razmišljam o razdoblju od 2030. do 2050. godine. Pokušavam postaviti temelje za budućnost. U budućnosti će nam trebati puno više umjetne inteligencije u tvrtki, s računalima i robotima koji će podržavati naše zaposlenike.

Zato mladima stalno govorim da se bave informatikom. Što je bolje znanje informatike, to su bolji izgledi za budućnost.

Würth grupa jedan je od predvodnika zelene tranzicije s fokusom na postizanje ugljične neutralnosti i kružnog načina poslovanja. U Njemačkoj planirate postići ugljičnu neutralnost do 2024. godine. Kada se isto može očekivati u Hrvatskoj?
U Hrvatskoj također planiramo ulagati u alternativnu proizvodnju energije korištenjem fotonaponskih sustava na našim zgradama u sljedećim godinama. Ovisno o razvoju infrastrukture za punjenje električnih vozila u Hrvatskoj, razmatramo i prebacivanje voznog parka na električna vozila, ali u trenutnoj situaciji nismo u mogućnosti pružiti adekvatna rješenja našim zaposlenicima.

Komentirajte prvi

New Report

Close