Autodijelovi su potrošna roba i imaju rok trajanja. Svaki se vozač, prije ili poslije, nađe u situaciji da mora odabrati – kupiti originalni ili zamjenski dio, javlja HRT. Oba izbora imaju i dobre i loše strane. Original nudi bolju kvalitetu, ali nju proizvođači često pošteno i naplate. S druge strane, zamjenski dijelovi mogu biti i do nekoliko puta jeftiniji, a nudi se širok spektar proizvoda, od vrhunskih do onih malo niže kvalitete.
“Moramo biti svjesni da ako kupujemo nešto jeftinije, da to ne može biti isti rang kvalitete kao originalni dio. E sad, ako kupujemo top proizvođača, možemo reći da se radi o istom rangu kvalitete, ali naravno postoji više rangova i cijena i kvalitete”, naglašava Jurica Tkalčec, trgovina autodijelova i autoservis.
Originalni dijelovi prema nepisanom se pravilu ugrađuju u nova vozila, stara ne više od dvije godine. Pogotovo to vrijedi za ona vozila za koja još i ne postoji zamjenska varijanta. Za njih izbora uopće nema. Serviseri kažu da razlika u performansama između originalnih i zamjenskih dijelova ne bi smjelo biti.
“Imamo za primjer originalno BMW ulje koje je daleko skuplje i ima originalnu BMW oznaku. Isto takvo ulje u Castrol varijanti je jeftinije, potpuno isto ulje je unutra, odnosno odobreno od strane BMW-a i ima sve kriterije kao original. Imamo i Shell ulje koje je još jeftinije, potpuno istih performansi i specifikacija, odgovara svakom automobilu kojem odgovara i najskuplje”, govori.
Kod vitalnih dijelova, uvjeravaju nas u autoservisu, također nema razlike između originalnog i zamjenskog dijela.
“Kad se radi o vitalnim dijelovima tipa kočnica, dijelovi ovjesa. Mi uvijek preporučujemo da se uzme kvalitetniji brend. Postavlja se pitanje treba li uzeti original”, rekao je Tkalčec.
“Set zupčastog remena. Radi se o proizvođaču koji radi za prvu ugradnju. Ako kupite remen brendiran pod logom njemačke firme, dobit ćete potpuno isti remen kao i zamjenska varijanta, s time da je ovaj osjetno jeftiniji”, naglašava.
Uzmimo za primjer Audi A4 star 7 godina. Zamjena pločica i diskova kočnica s originalnim dijelovima stajat će vlasnika oko 5000 kuna. Odluči li se za zamjensku varijantu, uštedjet će oko 3000 kuna. No to je cijena sigurnosti, reći će neki. Serviseri su dužni ponuditi obje opcije, a odluka je na vlasniku vozila.
“Hoće li staviti originalni dio, to je na kupcu. Nema velike razlike. Čak kod starih vozila su ti zamjenski dijelovi bolji jer se neki nedostaci kod originalnih dijelova promijene i poboljšaju”, govori Predrag Vukalović, autoserviser.
Cijena je ipak u većini slučajeva presudna pri odluci. Pogotovo u ova financijski nepredvidiva i nezahvalna vremena. Pitanje je, zapravo, koliko si vozača uopće može priuštiti originalne dijelove za svog metalnog ljubimca.
“Ne više od 10%. Mi pretežno slažemo vozila koja su izašla iz garantnog roka i ljudi onda ne preferiraju toliko originalne dijelove jer znaju da i zamjenski dijelovi mogu biti dobri ako su od dobrog proizvođača. Mada i tu ima svega i svačega. Mi ugrađujemo kvalitetne dijelove i nemamo nikakvih problema oko toga”, naglašava Vukalović.
Vozači su podijeljeni. Znaju prednosti originala, ali i novčanu isplativost zamjenskog dijela.
Bez obzira na to vozite li stari ili novi automobil, pri odabiru rezervnih dijelova samo jedno je važno. Vlastita, ali i sigurnost ostalih sudionika u prometu, posljednje je na čemu treba štedjeti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu