Organizacija posla od kuće
Vrgorac

Kupcu daju ‘signal’ da je roba zdrava, ukusna, a i puno kvalitetnija od uvozne

Cilj označavati vrsne lokalne poljoprivredno-prehrambene proizvode kako bi se jasno razlikovali od konkurencije.

Lucija Špiljak
19. svibanj 2020. u 22:00
Vujčić je treća generacija u obitelji jagodara

Na području Grada Vrgorca djeluje oko 450 obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja proizvode tone jagoda, breskvi i nektarina, šljiva, kruški, jabuka, krumpira, bijelog luka i meda, a čak 85 posto stolnog grožđa u Hrvatskoj proizvede se upravo na tom području, gdje se nalazi i jedno od najvećih vinogorja u zemlji.

Navodi to vrgorački gradonačelnik Ante Pranić koji nam je predstavio oznaku Vrgorac Quality čiji je cilj označavanje kvalitetnih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda s područja Grada Vrgorca kako bi se jasno razlikovali od konkurencije.

Ključan je organoleptički test

“Oznakom želimo zadržati, ali i podići kvalitetu tih proizvoda te poticati njihovu prodaju na lokalnom, regionalnom i nacionalnom tržištu. Oznaka će kupcima jamčiti da su kupili vrgorački proizvod – a to znači da je zdrav, ukusan, kvalitetan i isključivo iz vrgoračkih polja i brda”, kaže Pranić. Dosad su potpisali ugovore s tri jagodara i u obradi su još dva zahtjeva, a prema najnovijim informacijama spremno je na desetke prijava OPG-a za druga voća i povrća koja tek trebaju doći na sazrijevanje.

Pranić

Želimo zadržati i podići kvalitetu proizvoda te poticati prodaju na lokalnom, regionalnom i nacionalnom tržištu.

“Organoleptički test stručnog povjerenstva za dodjelu oznake je ključni dio ocjenjivanja kvalitete pa proizvođači žele pred njih staviti svoje proizvode kada su najukusniji. Prva tri OPG-a koja su zaslužila oznaku su kao donaciju od Grada dobile po 10.000 naljepnica Vrgorac Quality s njihovim brojem OPG-a, a to može očekivati i sljedećih sedam OPG-a“, najavljuje gradonačelnik. Daljnji plan je ovom oznakom pokriti što više domaćih proizvoda.

“Ova sezona je obilježena koronavirusom i otežala je operativno distribuciju proizvoda te ukazala na ogroman nedostatak domaće proizvodnje na tržištu, razgolitila krhkost i ranjivost velikih gradova kad ih se odsječe od gradova proizvođača“, napominje Pranić.

30.000

sadnica jagoda uzgaja Mato Vujčić u svom OPG-u, a ima i druge kulture

Razgovarali smo s Matom Vujčićem čiji je OPG jedan od prva tri potpisnika ugovora s Gradom za oznaku Vrgorac Quality. On je treća generacija u obitelji koja se bavi jagodama. Uz oko 30.000 sadnica jagoda imaju i rajčice, paprike, lubenice, dinje i ostalo, a ova im je oznaka, kaže Vujčić, dodatni poticaj da stalno unapređuju kvalitetu proizvoda.

Molili da dođu brati

“Zahvaljujući oznaci kupac je siguran da je roba i zdrava, puno kvalitetnija nego uvozna koju treba prskati raznim pesticidima da bi preživjela transport do hrvatskih stolova”, objašnjava. Problem je, tvrdi, što svatko želi prodavati svoje jagode pod vrgoračke, a kad ne zadovolje kvalitetom, njegovu se OPG-u ‘ruši ugled’.

“Čak i nisu problem domaće jagode iz drugih krajeva Hrvatske nego uvozne; mjerica naših na početku sezone stoji 25 kuna, a mjerica uvoznih deset kuna i onda ih prekupci i trgovci prodaju kao naše. Vjerujem da će ova oznaka zaštititi naš proizvod i kupcima garantirati kvalitetu”, smatra Vujčić koji i u doba pandemije razmišlja o širenju poslovanja, a pomogla mu je, kaže, kod pronalaska radne snage.

“Dosad sam molio radnike da dođu raditi, no bez obzira na veliki broj nezaposlenih nitko nije želio brati. Ove godine su, pak, mene molili da beru. Mislim da uvjeti nisu loši – 30 kuna sat plus prijevoz – nadam se samo da će se tako nastaviti i idućih godina”, kaže Mate Vujčić.

New Report

Close