Kupcima zahvalan izbor vrećica, kao eko alternativa plastičnima

Autor: Marta Duić , 21. ožujak 2021. u 22:00
U asortimanu dućana nalaze se i biorazgradive vrećice za voće i povrće/PD

U Lidlu, Sparu, Kauflandu papirnate, platnene… razne okolišno prihvatljive vrećice potrošači dobro prihvaćaju.

Vodeći trgovački lanci na našem tržištu s ciljem smanjenja plastike u okolišu još su prošle godine ukinuli lagane plastične vrećice i kupcima ponudili alternativu koja je ekološki prihvatljivija.

Koliko kupci kupuju takve eko verzije vrećica, poput primjerice papirnatih ili pak vrećica od recikliranih materijala te kakvi su im daljnji ciljevi u očuvanju okoliša i smanjenju plastike saznali smo od Lidla, Kauflanda i Spara.

Pet vrsta

Iako je po ukidanju plastičnih vrećica Kaufland bio prvi, kad je riječ o redukciji plastike Lidl Hrvatska ih je preduhitrio. Naime, iako je strategija EU za jednokratnu plastiku postavila rok do kraja 2020., Lidl je sebi rok postavio godinu ranije da bi naposljetku cilj ostvarili dva mjeseca prije tog roka.

Na odjelu svježeg voća i povrća uveli su tako u prodaju vrećice za višekratnu upotrebu, a prateći europske strategije i zahtjeve rade i na redukciji plastične ambalaže već u postupku nabave.

“Prodaja plastičnih vrećica nije značajnije pala, a papirnata vrećica ima stabilan trend prodaje bez velikih oscilacija. Naše su plastične vrećice prikladne za recikliranje, a sadržavaju 80% recikliranog materijala i višekratno su upotrebljive.

Ciljevi naše Reset Plastic strategije su osigurati maksimalnu moguću prikladnost za recikliranje 100% ambalaža proizvoda naših robnih marki te smanjiti upotrebu plastike u ambalažama za minimalno 20% do kraja 2025.”, ističu iz Lidla Hrvatska.

I Spar Hrvatska nudi velik izbor alternativnih rješenja za plastične vrećice na hrvatskom tržištu, a kupci su ih dobro prihvatili što dokazuju i brojke.

“U ponudi Spar supermarketa i Interspar hipermarketa je čak pet vrsta različitih ekološki prihvatljivih vrećica. Među njima su papirnate vrećice, biorazgradive, mrežaste vrećice za voće i povrće, biorazgradive za voće i povrće te torbe za kupnju.

Važno je za istaknuti da je Spar Hrvatska s krajem 2020. promijenio sve vrećice na blagajni te su od tri dostupna artikla plastičnih vrećica sve proizvedene od minimalno 80% recikliranog plastičnog otpada – vrećica L s trakastim ručkama, M i vrećica za samoposlužne blagajne.

U uzlaznom trendu je korištenje papirnatih vrećica što potvrđuje informacija da je potražnja za papirnatim vrećicama rasla čak 40% u odnosu na prethodnu godinu”, kažu iz Spara Hrvatska.

Krenuo prvi

S ciljem smanjenja plastike u okolišu Kaufland je kao prvi trgovački lanac u Hrvatskoj još početkom siječnja 2020. ukinuo plastične vrećice na blagajnama.

“Na blagajnama Kaufland trenutačno nudi alternative poput papirnatih vrećica, tekstilnih vrećica, višekratnih vrećica te preklopnih kutija. Osim povlačenja plastičnih vrećica, Kaufland je iz prodaje povukao jednokratno plastično posuđe te pribor za jelo, kao i plastične štapiće i slamke te ih zamijenio održivim rješenjima. Kaufland Hrvatska dio je strategije Reset Plastic Grupe Schwarz.

Holistički pristup temelji se na pet područja: izbjegavanje plastike, poseban dizajn proizvoda, recikliranje, uklanjanje plastike iz okoliša te inovativna rješenja i istraživanja. Tako smanjujemo uporabu plastike i zatvaramo krug recikliranja”, poručuju iz Kauflanda Hrvatska.

Komentirajte prvi

New Report

Close