Kako prirodne ljepote rijeke Zrmanje i Obrovca prikazati turistima, a istovremeno zadržati mlade u tom kraju pokazuje obrt RiverZ. Marko Dobrić, profesor geografije u školi u Obrovcu godinama je razmišljao kako netaknutu prirodu približiti turistima, a ove godine u suradnji s bivšim učenikom ideja je provedena u djelo.
“Prije dvije godine napravljena je šetnica uz Zrmanju i dok smo njome prolazili zapitali smo se – zašto samo šetati, a ne voziti se brodom. Rijeka Zrmanja je prava ljepotica i iako je kod nas sve to tek u povojima, destinacija ima potencijal.
Moj bivši učenik, Joso Bogatić je vlasnik obrta i s njim sam realizirao ideju brodova i izleta na Zrmanji. Već 18 godina sam profesor u školi, a Obrovac i rijeka Zrmanja su nedovoljno iskomercijalizirani, to je velik i neiskorišteni potencijal i upravo u tome smo vidjeli priliku.
Početna točka naše rute je Obrovac, ima šest kilometra do slapa i 11 ki do ušća”, ističe Dobrić i napominje kako vjeruje da projekti i ideje poput ove mogu oživjeti taj kraj.
Podrška lokalnih vlasti
Tome u prilog govori i podatak kako Obrovcu polako kreće i s apartmanima, otvorili su se i privatni kampovi, ponuda se širi, a lokalna samouprava pozdravlja poduzetničke projekte posebice one koje zadržavaju mlade i pomažu razvoju destinacije.
RiverZ se povezao s turističkim agencijama tako da su im gosti uglavnom stranci – od Britanaca, Čeha do Poljaka. Interes za vožnju Zrmanjom svakim danom raste, a Dobrić otkriva kako za rujan i listopadu imaju najave domaćih gostiju i teambuildinga.
“Na Zrmanji zakonom nije dozvoljeno glisiranje, tako da smo se odlučili za pente od deset konja kako bi turisti mogli uživati u ljepotama rijeke. Iznajmi li se brod na cijeli dan, može se s njime i do mora i do skrivenih plaža do kojih nema lakog pristupa s obale.
Naši su brodovi od bioplastike, željeli smo i da budu na električni pogon, no za to ćemo još morati pričekati dvije godine˝, objašnjava Marko Dobrić.
Osim Bogatića i Dobrića, u priču su uključeni i neki drugi bivši i sadašnji učenici, a svi su položili ispite za upravljanje brodom. Trenutno na raspolaganju imaju četiri skipera koje angažiraju po potrebi, a brodovi se mogu unajmiti na tri sata ili na cijeli dan.
S ovom turističkom pričom i razvojem adventure turizma Obrovca i Zrmanje startali su u lipnju te su investirali 110.000 kuna, točnije 55.000 po brodu. Iako je prvotni plan bio četiri broda, zbog Covid pandemije su se odlučili igrati na sigurno, no budući da interes raste, već iduće sezone šire priču, a planiraju aplicirati i za EU sredstva.
Održivost kao imperativ
“Zadržavamo mlade u ovom prostoru i to nam je jedan od glavnih ciljeva. Nastavi li se sezona i interes bude kao dosad, bit ćemo na 70 posto investicije. U planu su nam još dva broda za iduću sezonu, a finalno ciljamo na osam brodova.
Nije nam cilj masovni turizam, više nam odgovara individualni pristup. želimo da priča o Zrmanji ostane u fokusu i bude u skladu s prirodom i održivim razvojem”, tvrdi Dobrić. Inače, on godinama organizira akciju čišćenja rijeke Zrmanje pod nazivom “Zrmanja ljubi more” tako da i u ovoj turističkoj priči želi da ekologija bude temelj.
“Kada dođu, svi se posjetitelji pozitivno iznenade jer na rijetkim mjestima danas imate i rijeku i planinu i more, a na sat vremena vožnje su i svi veći gradovi na obali. To je ono što trebamo iskoristiti i mladim ljudima ponuditi posao. Tu nije u pitanju samo turizam, već i razvoj poduzetništva, poljorivrede pa i cijelog Obrovca˝, poručuje Marko Dobrić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu