Početak 2020. godine pred nas je postavio neke nove izazove. Tko bi mogao očekivati da će nakon izuzetno uspješne 2019. godine, otvaranja novih tržišta, rasta u svim kategorijama i pozitivnih pomaka koji su se dogodili u većini industrija nastupiti vrijeme neizvjesnosti u kojima su dobre vijesti iznimka, a ne pravilo.
No, stvari se polako mijenjaju. Premda nam je većini još uvijek planiranje otežano i neizvjesnost postojana, stižu dobre vijesti. Krajem rujna u Zagrebu je započela proizvodnja novog proizvoda čija kategorija bilježi sve veću potražnju uslijed pandemije.
Riječ je o tekućem sapunu, svi ga koristimo, a ovih dana još češće nego ikad prije. Sapun proizvode slijepe i slabovidne osobe zaposlene u tvrtki Sfera Visia. Društveno je to poduzeće koje je osnovala Udruga slijepih Zagreb kako bi svojim članovima omogućila da rade i da se osjećaju korisnima, a ne kao teret.
Udruga slijepih Zagreb već pet godina proizvodi krute sapune, a ideja o razvoju novog proizvoda, tekućeg sapuna, rodila se još prošle godine. Korona kriza malo je usporila cijeli proces, no tekući sapun “Dodir prirode” odsad je dostupan u prodaji u količinama za privatne i poslovne subjekte.
Pohvala proizvodu
Svaka proizvodnja zaslužuje pohvalu, a posebno ovakva jedna priča i još k tome u vrijeme pandemije i loših vijesti. Ono što me posebno veseli je što smo u Zvijezdi, koja ima stoljetno iskustvo i tradiciju u proizvodnji, uspjeli dati podršku projektu na jedan posve novi način.
Društvena odgovornost za nas je uvijek temelj poslovanja i pritom se trudimo u svakoj prilici i kroz svaku odluku vratiti zajednici dio dobiti. Na taj način pokazujemo da cijenimo povjerenje koje dobivamo od zajednice u kojoj poslujemo i od svojih potrošača i to već više od sto godina koliko Zvijezda posluje.
Prijateljstva koja sklapamo dugoročna su, poput onog s Udrugom za sindrom Down s kojom smo krenuli graditi priču prije pet godina ili poput suradnje koju imamo s budućim slastičarima koji se školuju u zagrebačkom Ugostiteljsko – turističkom učilištu.
No, suradnja s Udrugom slijepih Zagreb za nas ima novu vrijednost. Udruzi i njihovoj tvrtki Sfera Visia uspjeli smo, naime, pomoći tako da naša donacija rezultira mjerljivim tržišnim učinkom. Naša suradnja došla je prirodno i započela je još prošle godine. Oni proizvode sapun, a mi, između ostalog, Zvijezda suncokretovo ulje, osnovnu sirovinu koja im je potrebna za proizvodnju.
Naše je ulje, koje je inače strateški važna namirnica u nacionalnoj opskrbi hranom i već je nekoliko godina proglašeno brendom broj jedan po izboru potrošača čije bilo opipava istraživanje IpsosPULS, ovom suradnjom tako dobilo sasvim novu primjenu.
Nakon lanjske donacije, ove godine uspjeli smo donirati Zvijezda suncokretovog ulja u količini potrebnoj za godišnju proizvodnju tekućih sapuna. Stvarno smo ponosni što na ovaj način možemo pomoći Udruzi i njihovom timu koji predvodi kemičarka Barbara Šajinović, voditeljica proizvodnje. Uz našu sirovinu, oni u uspjeli smanjiti troškove proizvodnje što im pomaže da sa svojim proizvodom budu konkurentni na tržištu.
U Zvijezdi mislimo kako je upravo vrijeme krize vrijeme u kojem kompanije, koje su u prilici, mogu i trebaju vratiti zajednici i pomoći. Vjerujemo da je ova suradnja primjer koji ćemo nastojati preslikati i na druge projekte, ali to ne znači da nećemo i dalje pomagati ad – hoc, kad god budemo u prilici.
To je, na primjer, bio slučaj kad smo u jeku pandemije od prodaje Zvijezda suncokretova ulja odvojili 100 tisuća kuna za pomoć zdravstvenim djelatnicama KB Sveti Duh u Zagrebu i donirali ulje Crvenom križu za pomoć potrebitim obiteljima.
Iskustvo od 104 godine
Smatramo da je to dio naše odgovornosti, a posebno u vrijeme krize. Zvijezda je vodeća proizvodna i prehrambena kompanija i tijekom pandemije na koju se nitko nje mogao pripremiti sigurno nam je dobro došlo iskustvo koje gradimo već pune 104 godine. No, najveću zaslugu za brzu prilagodbu zapravo pripisujemo svojim zaposlenicima, posebno radnicima u pogonu.
Kao što sam naveo, Zvijezda suncokretovo ulje jedan je od ključnih proizvoda u opskrbi stanovništva pa su u trenutku početka epidemije najveću ulogu odigrali naši zaposlenici u proizvodnom pogonu kako bismo osigurali da proizvod dođe u svako kućanstvo.
Možemo reći da smo spremno odgovorili izazovima koje je donio početak 2020. godine jer smo radili timski i fokusirano što je bitno za sve one kompanije koje možda nisu, kao mi, u prilici pomoći financijski i donacijom svojih proizvoda.
Odgovornost prema društvu najvećim se dijelom odnosi upravo na odgovornost prema svojim zaposlenicima, a to je nešto što svatko od nas uvijek mora imati na umu. Bez obzira je li u jeku kriza ili je riječ o poslovanju u regularnim uvjetima.
Možda to najbolje zna Barbara Šajinović, voditeljica proizvodnje tekućih sapuna koja od tima traži izvrsnost, a istovremeno ih usmjerava i podržava kad im zatreba pomoć u radu.
Zauzvrat, zajedno proizvode tekući sapun za koji kažu – nemojte ga kupovati jer ga rade slijepe osobe, već zato što je vrhunski proizvod.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu