Krene li privatizacija HŽ Carga, sindikati će u prosvjed

Autor: Poslovni dnevnik , 20. prosinac 2012. u 21:59
Ivan Fogač i Krešimir Sever/PIXSELL

Nisu, kažu, protiv restrukturiranja, pa ni smanjenja broja radnika, ali bila bi, smatraju, prava šteta budući profit prepustiti strancima…

Zašto prodavati HŽ Cargo kad su počele velike investicije i kad se očekuje znatan porast prometa?

Pita se to Ivan Forgač, predsjednik Sindikat hrvatskih željezničara (SHŽ), koji smatra da ta tvrtka za željeznički prijevoz robe u sustavu HŽ-a ima perspektivu s obnovom pruga i povećanjem prometa. Hrvatska se nalazi na tri odvojka željezničkih paneuropskih koridora X, Vb i Vc, ima pet značajnih morskih luka i luku Vukovar na Dunavu, pri čemu luka Rijeka, naročito uz terminal na Krku, ima izuzetan potencijal, podsjetio je Fogač.Gradnja drugoga kolosijeka na pravcu mađarska granica – Rijeka ima smisla samo ako HŽ Cargo ostane nacionalni operater jer se inače postavlja pitanje za koga država gradi prugu, kaže Forgač. Povrat investicije naplatom upotrebe pruge smatra nemogućim. Gradnja državi može biti isplativa samo kroz dobit nacionalnog željezničkog prijevoznika.

Sindikat, ističe Fogač, nije protiv restrukturiranja HŽ Carga, pa ni protiv smanjenja broja radnika, ali kaže da bi bila prava šteta budući profit prepustiti strancima, kao što se dogodilo s bankama, HT-om i Inom.Ne stoji teza, istaknuo je, kako djelatnost prijevoza robe željeznicom mora biti u privatnom vlasništvu jer većina europskih zemalja ima nacionalne operatere za prijevoz robe željeznicom.Pokuša li Uprava HŽ-a provesti privatizaciju HŽ Carga, Forgač najavljuje otpor Sindikata u obliku prosvjeda i industrijskih akcija. Podršku branitelja u tome obećao je predsjednik zagrebačke HVIDRA-e Mirko Ljubičić Šveps. 

Komentirajte prvi

New Report

Close