Nakon što je 11 godina proveo na različitim pozicijama u sektoru proizvodnih i logističkih operacija unutar Zagrebačke pivovare, Leon Šarić preuzeo je mjesto direktora u tvrtki K pivovari, i to u trenutku kada se pivarska industrija također susrela s izazovima uzrokovanim korona krizom.
U vlasništvu tvrtke je i Vukovarska mikropivovara koja je početkom srpnja predstavila novo, manje pakiranje Vukovarskog piva u 0,33 nepovratnoj boci, a s novim direktorom razgovarali smo o trenutnom stanju u pivarskoj industriji, novitetima u tvrtki i daljnjim modelima pomoću kojih se žele isprofilirati kao vrhunska craft pivovara.
Kakva je vaša vizija kao novog direktora tvrtke K pivovari?
Posljednje desetljeće unutar Zagrebačke pivovare stekao sam zbilja bogato iskustvo s kojim bih mogao pomoći jednom novom, svježem projektu kao što je K Pivovari. U K pivovari radi sjajan tim ljudi koji je napravio puno za razvoj i širenje pivske i craft kulture u Hrvatskoj.
Želja mi je da nastavimo u tom smjeru i da zajedno napravimo nove iskorake. Zadnjih godina imao sam prilike surađivati sa sjajnim pojedincima i timovima i vjerujem da ćemo pozitivan trend razvoja uspjeti održati i u narednom periodu bez obzira na krizu i izazove s kojima se ove godine susrećemo.
Predstavili ste novitete i s Vukovarskim pivom.
Vukovarsko pivo sve je prihvaćenije na širem tržištu, što nam je iznimno drago jer kvaliteta Vukovarske pivovare to svakako zaslužuje. Nedavno smo predstavili Vukovarsko u novoj, nepovratnoj 0,33 boci, prepoznatljivog oblika i zlatnim čepom s vučedolskom golubicom. Ako se malo vratimo u prošlost, sjetit ćemo se da se Vukovarsko pivo među prvima u Hrvatskoj istaknulo kao pivo male proizvodnje i od početka do danas proizvodi se od odabranih sastojaka bez aditiva. Od 2019. godine, Vukovarsko je nacionalno prisutan brend i dostupan je diljem Hrvatske putem svih prodajnih kanala.
Koje sve vrste i stilove piva proizvodite?
Kroz naše brendove Gr!f i Vukovarsko u pivovarama u Zagrebu i u Vukovaru proizvodimo različite vrste i stilove piva. U sklopu Gr!f mikropivovare u Zagrebu radimo pilsner, IPA-u i pale ale kao stalne užitke, a sezonski im pridružujemo i druge okuse poput vanilla portera, Hefeweizen i slično. U sklopu Vukovarske mikropivovare od pomno odabranih sastojaka proizvodimo svijetlo domaće nepasterizirano Vukovarsko pivo. Naš mali tim trenutno čini 36 izuzetno predanih ljudi od kojih je svatko svojevrstan ambasador naših brendova.
Kakav je odnos malih i velikih pivovara?
Pivarska industrija je svake godine sve šira i bogatija, konstantno se pojavljuju novi brendovi, tržište je time sve segmentiranije, pivska je kultura sve bogatija i to uistinu veseli sve ljubitelje piva. U tom smislu, Zagrebačka pivovara i K pivovari pokrivaju potpuno različite segmente tržišta i trude se u svojim segmentima biti što kvalitetniji i konstantno napredovati. Naša se poslovanja ne preklapaju i veselimo se svakom uspjehu članova grupe.
U Vukovaru ste prije dvije godine proširili proizvodni pogon.
Naš tim u Vukovaru trenutno čini šestero ljudi. Nakon otvorenja u kolovozu 2018., sredinom prošle godine proširili smo proizvodni pogon. Modernizirali smo proizvodnju i povećali proizvodne kapacitete, a želimo nastaviti sa širenjem portfolia, ali i ulaganjem u lokalnu zajednicu. Gospodarstvo u Vukovaru se do početka koronakrize definitivno razvijalo u pozitivnom smjeru, a to su prije svega pokazivali podaci koji govore o broju zaposlenih koji je kontinuirano u porastu. Nadamo se da će se turbulencije koje svi očekujemo brzo smiriti i da će i vukovarsko gospodarstvo i Vukovarska pivovara vrlo brzo ponovno rasti. Vukovarsko pivo je jedinstveno zbog njegova okusa i priče koja nosi sjećanja na grad Vukovar. Kao tim, jako smo uzbuđeni što ćemo i dalje nastaviti raditi na popularizaciji ovog, ali i svih ostalih brendova tvrtke K Pivovari.
Koronavirus je nezaobilazna tema. Kako je utjecala na pivarsku industriju?
Kriza izazvana ovom pandemijom potresla je čitav svijet, i naravno da je ostavila traga i u našem sektoru. U ovoj novonastaloj situaciji nitko nije izoliran. No, ja moram istaknuti da sam ponosan na to kako smo mi odgovorili na tu krizu. Zaposlenici su pokazali iznimnu odgovornost, hrabrost i požrtvovnost, zbog čega smo sve izazove s kojima smo se susreli uspješno premostili.
Pokazali smo da možemo biti fleksibilni i fokusirati se na ciljeve. A pritom smo ipak kao prioritet isticali zdravlje. Ono je uvijek najvažnije. Važnu ulogu u krizi ima naravno i činjenica da imamo snažne brendove i da su naši proizvodi prepoznati kao domaći proizvodi vrhunske kvalitete.
Je li sezona pomogla pivarskom sektoru uz korona krizu?
Naše pivsko tržište je sezonalno i snažno je vezano uz turističku sezonu i ugostiteljstvo. Ova je turistička sezona iz očitih razloga bitno drugačija nego inače, gostiju je manje i naravno da primjećujemo određena odstupanja. No, naše je poslovanje stabilno i ne očekujem da će eventualna slabija sezona imati trajnije posljedice. Vjerujem da ćemo se sa svim izazovima znati nositi. Predstoji nam nesumnjivo period u kojem je teško išta prognozirati.
Daljnji ciljevi i planovi?
K pivovari je do sada pokazala da zna raditi vrhunsko pivo i da se radi o kreativnoj i proaktivnoj kompaniji koja prati i postavlja trendove. U narednom periodu želimo nastaviti napredovati u tom smjeru i dodatno se isprofilirati kao vrhunska craft pivovara. Imamo sve potrebno za ostvarenje tih ciljeva.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu