Navike teško i sporo mijenjamo, pogotovo one koje su postale rituali, poput sjedenja u kafićima nama u Hrvatskoj, no korona kriza koja je prisilno (privremeno) zatvorila ugostiteljske objekte, to je očito uspjela u par mjeseci.
Istraživanje agencije SmartUp, naime, sugerira da u lokalima provodimo manje nego prije. Na uzorku od 250 osoba starijih od 18 godina (od čega 63% zaposlenih na puno radno vrijeme), a korisnika duhanskih i nikotinskih proizvoda (54% muškarci i 46% žene) utvrđeno je da se na kavi (ili piću, uopće u kafiću) hrvatski građani zadržavaju radnim danom 25, a vikendom 45 minuta.
Prije uvođenja epidemioloških mjera to je bilo gotovo dvostruko dulje – u tjednu 41, a vikendom čak 81 minutu u prosjeku. Najviše ljudi, 39%, na kavi je do pola sata, a više od trećine uopće ne ide u kafić u tjednu.
Vikendom se to popravi pa trećina boravi od 31 minutu do cijeli sat, a 2,4% njih više od 3 h dnevno. Mlađi ispitanici, 18-29 godina, u prosjeku dnevno bude 33 minute, vikendom 56, najstariji, od 46 do 64 čine to 20 minuta u tjednu i 37 subotom i nedjeljom.
“Dosta smo oprezniji pa se nakon ukidanja epidemioloških mjera građani nisu u potpunosti vratili omiljenim navikama”, kaže direktorica SmartUpa Ivana Tomašek Zeko.
Cilj je bio, također, istražiti navike o dnevnim pauzama građana pa se otkrilo da oni dnevno na korištenje duhanskih i nikotinskih produkata utroše 17,5 minuta, tj. idu na pauzu triput.
Muškarci pritom na pauze odlaze češće, no ženama traju dulje. Znakovito je da gotovo 25% ispitanika dnevne aktivnosti radi konzumacije zaustavi 5 ili više puta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu