Do Korčule je i do sad bilo daleko i skupo putovati, a kako današnjim priopćenjem upozorava HSLS Dubrovačko-neretvanske županije, od 1. srpnja do Korčule će se putovati sporije i teže, jer je otok zahvaljujući propozicijama provedenog javnog natječaja za koncesiju ostao bez brzobrodske veze, i to usred sezone.
''S ulaskom u EU, od 1 srpnja, dosadašnja brzobrodska veza koja je od vitalnog značaja za turizam i razvoj Korčule velikim, brzim, konfornim katamaranom prestaje postojati. Naime, Agencija za obalni linijski promet na liniji Korčula-(Prigradica)-Hvar-Split je dala koncesiju do 2017. godine 23-godišnjem katamaranu „Judita“, državnog brodara Jadrolinije, koji je realnog kapaciteta 280 putnika i znatno sporiji.", tvrde u HSLS-u, a prenose lokalni mediji.
Naime, država je smanjila visinu koncesije za tu liniju na 160 tisuća putnika godišnje, i to na manji iznos nego za duplo kraću liniju do Visa (50.000 putnika godišnje), smanjila traženu brzinu na 26 čvorova, te broj putnika na 300, pa su takvi uvjeti jedino odgovarali Jadroliniji koja stoga od 1. srpnja uvodi Juditu na tu liniju.
Na Korčulu je do 1.srpnja vozio brod „Krilo Jet“, koji je u sezoni krcao oko 400 putnika, postizao brzinu preko 30 čvorova, te u sezoni u prosjeku dovodio preko 6000 putnika mjesečno, dok će se kod “Judite“, zbog rezerviranih karata za Hvar i Prigradicu, smanjiti dolasci na ispod 4000 putnika mjesečno, i produžiti plovidba za pola sata. Time će se izravno pogoršati turistička sezona, stvarat će se dodatne gužve, bit će problema pri nabavci karata, izazivat će se opravdano nezadovoljstvo putnika, upozoravaju u stranci te tvrde da će najnaseljeniji hrvatski otok opet doživjeti prometnu izolaciju.
Iz brzobrodskog servisa U.T.O. Kapetan Luka, u čijem je sastavu i brod Krilo Jet, potvrdili su za Poslovni.hr da će Krilo Jet od 1. srpnja ploviti preko Hvara za Vis, priznajući da će novi brod prema Korčuli biti nešto sporiji i manjeg kapaciteta. U HSLS-u pak od Vlade traže dodatnu liniju kroz ljetna tri mjeseca na Korčulu, kad je već spomenutim natječajem država uštedjela 2,4 miljuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu