U tzv. uskrsnoj sezoni Konzum je ostvario bolje prodajne rezultate u odnosu na prethodne dvije godine. Iz te su se Agrokorove kompanije pohvalili da su u odnosu na usporedivo lanjsko razdoblje (na jednakom broju prodavaonica) promet povećali za 17 posto. U posljednja tri dana uskrsnog razdoblja porast je bio i veći, 21 posto, kažu, dok je u odnosu na 2016. kao posljednju godinu 'normalnog' poslovanja, ostvaren skroman, ali ipak rast – od jedan posto.
Za razliku od tog niza svježih međugodišnjih usporedbi, iz mjesečnih izvješća izvanredne uprave Agrokora, pa i najnovijeg u kojemu su dani rezultati kompanija za prva dva mjeseca ove godine mogu se iščitavati samo u odnosu na zacrtane planove po mjesecima. Pritom se još uvijek ne znaju ni okvirni operativni rezultati kompanija za cijelu prošlu godinu. Kako bilo, iz izvanredne uprave u mjesečnom izvješću poručuju da u prva dva mjeseca 2018. većina kompanija i poslovnih segmenata, unatoč nepovoljnim vremenskim uvjetima, "nastavlja s pozitivnim trendovima". To, doduše, većinom ne znači prebačaj planiranih prihoda, već ponajprije bolje od očekivanih pokazatelja operativne dobiti (EBITDA).
17 posto
bolji promet Konzuma za ovogodišnju uskrsnu sezonu
Poljoprivredi najveći pad
Četiri kompanije iz divizije Maloprodaje i veleprodaje ostvarile su 1,78 milijardi kuna prihoda ili stotinjak milijuna ispod plana, ali i manji operativni gubitak od projiciranog za prva dva mjeseca. Negativna EBITDA ostvarena je, naime, u iznosu od nepunih 45 milijuna kuna, dok je za prva dva mjeseca plan bio gotovo 50 milijuna minusa. Konzum kao okosnica te poslovne grupe s dvomjesečnom prodajom od 1,2 milijarde kuna u operativnom je gubitku participirao 17,7 milijuna ili šest manje nego što se planiralo. Uz povećanje prosječne košarice i marže, boljem skoru od plana pridonijela je veća troškovna efikasnost, ističe se u izvješću. Govoreći o nastavku pozitivnog trenda poslovanja Konzuma, u njemu se apostrofira i da je promet iste maloprodajne mreže (isključujući utjecaj u međuvremenu zatvorenih prodajnih mjesta) ove s krajem veljače bio samo 0,8 posto manji nego lani.
U Konzumu BiH, pak, prva su dva mjeseca bila u znaku pojačanih marketinških aktivnosti radi vraćanja povjerenja kupaca, što je rezultiralo većom prodajom, ali manjom relativnom maržom u odnosu na plan. Tisak i Velpro-centar ne uspijevaju pratiti planske veličine ni prihodima ni EBITDA-om. Istodobno, devet kompanija iz poslovne grupe Hrana, koja je već poslovično najprofitabilniji poslovni segment koncerna, ostvarilo je 42 posto veću EBITDA-u u odnosu na plan (48,5 prema 34,2 milijuna kuna), iako također uz nešto manji prihod od plana (853 prema 893 mil. kuna), što se dijelom objašnjava nepovoljnim vremenom.
U toj se diviziji rezultatom istaknuo PIK Vrbovec s EBITDA-om od gotovo 24 milijuna kuna nasuprot planiranih 15,5. Grupa Poljoprivrede je, pak, i dalje pod utjecajem pada cijena svinjskog mesa i sira. No, u koncernu i nadalje računaju s porastom cijena, a time i rezultatskim poboljšanjem. Hoće li ono biti dostatno za ostvarenje 45 milijuna eura EBITDA-e, koliko je za grupu Poljoprivrede predviđeno Planom održivosti, ostaje vidjeti. Inače, prilikom nedavnog ažuriranja tog plana, za grupu Maloprodaje i veleprodaje ta je mjera operativne dobiti predviđena na 140 mil. eura, što bi prema planu za 2017. (72 mil. eura) bilo gotovo duplo više.
Za savjetnike 294 mil. kuna
U najnovije izvješće povjerenik Fabris Peruško uklopio je i osnovne informacije o načelnom sporazumu o ključnim elementima buduće nagodbe. Vezano uz dio nacrta koji se odnosi na isplatu 80 mil. eura graničnog duga kroz iduće četiri godine, u izvješću se navodi da se iznos koji se može isplatiti na ime graničnog duga za svaku kalendarsku godinu odgovara iznosu za koji EBITDA u pojedinoj godini premašuje minimalno dogovorenu EBITDA-u od 38,8 milijuna eura. Prema podacima iz izvješća, troškovi izvanredne uprave i krovne tvrtke Agrokor d.d. s krajem veljače dosegnuli su nepunih 530 milijuna kuna, od čega se 294 milijuna odnosi na troškove savjetnika.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.***genijalno su uštedjeli 5 milja kuna i za to uzeli 294 milje, to je poso! 🙂
citiram”294 milijuna odnosi na troškove savjetnika.”
citiram”negativna EBITDA ostvarena je, naime, u iznosu od nepunih 45 milijuna kuna, dok je za prva dva mjeseca plan bio gotovo 50 milijuna minusa”
Koji genijalci, stvarno vrhunski stručnjaci!
Uključite se u raspravu