Konzum u centar za online trgovinu ulaže 25 mil. kuna

Autor: Marina Šunjerga/VL , 27. rujan 2015. u 22:00
Darko Knez je o novim uslugama Konzuma govorio na Weekend Media Festivalu/Slavko Midžor/PIXSELL

Ipak, najveći promet maloprodajni lanci i dalje ostvaruju u trgovinama u kojima akcijske cijene imaju izuzetno velik utjecaj.

Do kraja godine Konzum će uložiti 25 milijuna kuna u uređenje i opremanje centra za online trgovinu koji će smjestiti u objekt na Vrbanima u kojem je nekoć poslovao Getro.

Na 5000 četvornih metara smjestit će i logistički centar i skladište, a ideja je osigurati brzu dostavu kupcima. "Online trgovina raste po stopama većima od 25 posto godišnje, ali i dalje zauzima jako uzak segment tržišta, međutim", kako nam je objasnio Darko Knez, predsjednik uprave Konzuma, izuzetno je bitna za percepciju samog lanca. Zato je u planu, osim samog adaptiranja zgrade, urediti i fasadu za što Konzum namjerava angažirati domaće likovne umjetnike. Ipak, sama infrastruktura manje je bitan segment u razvoju tog dijela tržišta koji obilježava zahtjev za brzim pristupom artiklima i preglednošću. Konzum će među novitetima uvesti i mogućnost biranja namirnica uz pomoć recepata, pri čemu jednim klikom na recept za neko jelo kupac u potrošačkoj košarici dobiva sve namirnice potrebne za njegovu pripremu.

"Obrada podataka o preferencijama kupaca nudi mogućnost da mu se ponude suplementi u obliku slične grupe proizvoda, ali i akcije na proizvode koje se često kupuje", objasnio je Knez koji je o novim uslugama Konzuma govorio na Weekend Media Festivalu. Trgovina u 21. stoljeću vodit će puno više računa o preferencijama kupaca koristeći se analizom podataka prikupljenih uz pomoć programa lojalnosti, a Konzum je u tom je dijelu otišao najdalje. U svom Multiplus programu imaju evidentirano milijun potrošača, a oko 400.000 kupaca svakog tromjesečja prima knjižice s posebnim pogodnostima. Malo njih zna da su one prilagođene kupcu jer su izrađene nakon što je Konzum analizirao potrošnju pojedinog kupca.

Ipak, Knez uvjerava da zaposlenici Konzuma ne mogu po imenu i prezimenu kupca doznati što je kupio jer su podaci zaštićeni i obrađuju se uz pomoć šifri i broja kartica. Unatoč popularnosti online kupnje najveći promet maloprodajni lanci i dalje ostvaruju u trgovinama u kojima akcijske cijene imaju izuzetno velik utjecaj na potrošnju. Dovoljno je reći da se po redovnoj cijeni dnevno proda 16 tona šećera, dok se uz popust od jednu kunu, odnosno cijenu od 3,99 kuna za kilogram šećera proda od 500 do 800 tona šećera.

Zato su u Konzumu odlučili otvoriti prvi supermarket s premium standardom što znači da će imati posebnu ponudu koja će uključivati posebnu ponudu vina, sushi bar, steakhouse, bolju opremljenost gotovom hranom te prvu ljekarnu za lijekove koji se prodaju bez recepta. Riječ je o supermarketu u Vukovarskoj ulici u Zagrebu, u koji se do kraja godine namjerava uložiti 20 milijuna kuna kako bi zaustavili pad prodaje koji bilježi ta trgovina, a i kako kaže Knez, postavili Konzumov flagship. 

Komentirajte prvi

New Report

Close