Kongres hotelijera: Najprije izvući investicije, a onda obnavljati objekte

Autor: Poslovni.hr/Hina , 21. studeni 2012. u 15:56
Ilustracija (PXL)

Za pomake u hrvatskom turizmu, pa i hotelijerstvu važno je razviti neiskorištene potencijale i objekte, povećati investicije i zauzetost kapaciteta, produljiti sezonu…

 Za pomake u hrvatskom turizmu, pa i hotelijerstvu važno je razviti neiskorištene potencijale i objekte, povećati investicije i zauzetost kapaciteta, produljiti sezonu, da država donese mjere za povećanje konkurentnosti te da se odgovorno i partnerstvom svih u sektoru, kao i s državom i lokalnom upravom, razvijaju destinacije.

To su neki od zaključaka današnjeg, prvog dana XV. kongresa hotelijera koji je u zagrebačkom Hotelu Sheraton, u organizaciji Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH), okupio više od 150 domaćih i stranih sudionika.

Profesor opatijskog hotelijerskog fakulteta i jedan od osnivača nacionalne udruge hotela Zdenko Cerović istaknuo je da bi uvođenjem u funkciju i unaprjeđenjem 96 trenutno zatvorenih, devastiranih i neiskorištenih smještajnih objekta, većinom hotela, Hrvatska dobila oko 8,5 tisuća soba, 17 tisuća kreveta, 3.200 novih stalnih i još 1.400 sezonskih radnih mjesta.

To bi bez produljenja sezone donijelo i 1,6 milijuna novih noćenja, oko 100 tisuća eura prometa plus davanja za porez, naknade i ostalo, kao i milijardu eura investicija. No, te investicije treba znati 'izvući' i na tome bi, uz razvoj novih sadržaja i motiva dolaska, svi u hrvatskom turizmu najprije trebali poraditi, a tek onda na investicijama u nove objekte, smatra Cerović.

Unatoč smanjenju stope PDV-a za ugostiteljstvo na 10 posto od iduće godine, što su hotelijeri tražili od kraja 1990-ih, te drugim mjerama Vlade za poboljšanje okvira poslovanja i atraktivnosti zemlje za investicije, hotelijeri i dalje imaju velika očekivanja od države i javnog sektora, koji, kako je kazao predsjednik UPUHH-a Kristian Šustar, mora graditi temeljnu, pa i turističku infrastrukturu.

Predsjednik Uprave umaškog Istraturista Željko Kukurin kaže da kongresne centre, aqua i tematske parkove te slične objekte treba graditi javni, a ne privatni sektor, dok za uvođenje niže stope PDV-a drži da iduće godine neće imati većeg efekta na poslovanje jer su ga već 'pojeli' visoki troškovi energenata, hrane, komunalija i slično.

Ipak, i on, kao i drugi hotelijeri vjeruju da je niži PDV dugoročno dobra mjera. Otvarajući kongres i ministar turizma Veljko Ostojić je kazao kako je niži PDV dugoročno dobra mjera i za poslovanje i kao poruka domaćim i stranim investitorima jer hrvatski turizam približava okvirima konkurentskih zemalja.

Ministar vjeruje i da će hotelijeri tu mjeru znati iskoristiti u pripremama za 2013., ali i dokazati da će imati pozitivan učinak na državni proračun, a sličan efekt trebala bi imati i mjera uvođenja fiskalnih blagajni, od koje se očekuje povećanje financijske discipline te smanjenje 'crnog' poslovanja.

Za turizam i hotelijere veliki je izazov i ulazak Hrvatske u EU iduće godine, a Ostojić se nada da će oni znati iskoristiti tu veliku šansu s obzirom da će tim povodom Hrvatska globalno dobiti veliku medijsku pažnju.

Govoreći o makroekonomskom okviru turizma i hotelijerstva, ekonomski analitičar Zdeslav Šantić naglasio je da je očekivani ovogodišnji porast prihoda turizma iz inozemstva od oko 6,5 posto dosta skroman jer ga treba promatrati i u kontekstu porasta cijena od 3,2 posto ove godine. Ni 2013. zbog krize eurozone i porasta cijena neće moći biti znatno bolja u turizmu od ove godine, procjenjuje Šantić.

Predsjednik saborskog Odbora za turizam Goran Beus Richenberg naglasio je važnost skorog usvajanja strategije razvoja turizma kao i inzistiranja na kvaliteti, kreativnosti i inovativnosti u hotelijerstvu, dok su predstavnici HOTREC-a (najvažnije udruga hotelijera u EU, čiji je član nedavno postao i UPUHH) istaknuli važnost strukovne suradnje i povlačenja novca iz fondova EU-a.

Komentari (1)
Pogledajte sve

još jedan kongres sa sižeom “i malom perici je jasno da govore besmislice”.

i malom perici je jasno da su kapaciteti obale ionako izraubani do krajnjih granica i da se pukim pumpanjem novih kapaciteta može samo napumpati financijski krah.

perici je također jasno ono što svatko zna – da su hrvatski hoteli teški gubitaši, samo dubrovački hoteli su u minusu pola milijarde kune, a to su najelitniji hoteli u hrvatskoj, na makarskoj rivijeri hoteli su tvornice gubitaka a drugdje su mahom još i nerestrukturirani.

to su već višegodišnji rezultati i trendovi i samo će poslovne samoubojice u ovakvim uvjetima ulagati.

bez izrazitog produženja sezone nema više ni priče o hrvatskom turizmu, a to je opet nemoguće bez sposobnih i suvislih vlasti u obalnim gradovima.

i to je tek prvi preduvjet, daljni je dizanje razine i sofisticiranosti usluge, a za to treba znanje, iskustvo i veliki trud. i opet sve to ništa ne vrijedi bez domaće industrije koja će multiplicirati ekomoski efekt turizma, trenutno na jednu kunu koju zaradimo mi tri do pet kuna zarađuju proizvođači iz zemalja iz kojih uvozimo.

ovi turistički “djelatnici” su se pretvorili u nojeve, glava u pijesku, uporno broje noćenja i uporno izbjegavaju i poslovne i financijske pokazatelje. jedini releveantni kriteriji za turizam su profitabilnost i godišnja popunjenost, a tome gotovo nikad ni riječi.

New Report

Close