Končaru ugovor od 1,44 milijarde kuna za 44 vlaka

Autor: Poslovni dnevnik , 30. siječanj 2014. u 22:00
Končar je već izradio prototip vlaka/Marko Lukunić/PIXSELL

HŽ Putnički prijevoz kreće u najveću nabavu vlakova u posljednjih 25 godina.

HŽ Putnički prijevoz od 2015. do 2017. u promet će uvesti ukupno 44 novih niskopodnih elektromotornih i dizel vlakova koji će voziti po Hrvatskoj i koje će temeljem danas potpisanog ugovora, vrijednog 1,63 milijarde kuna, proizvesti tvrtka Končar Električna vozila u suradnji s domaćim partnerima.

 

Ratković

Naš prvi novi vlak bit će dovršen i stavljen u promet za najviše 14 mjeseci

Taj su ugovor danas na zagrebačkom Glavnom kolodvoru u prisustvu premijera Zorana Milanovića, potpredsjednika Vlade Branka Grčića i resornog ministra Siniše Hajdaš Dončića potpisali predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković i predsjednik Uprave Končar Električna vozila Ivan Bahun. Svi su pritom, uključujući premijera, istaknuli važnost ugovorenog posla za hrvatski željeznički promet, zadovoljstvo putnika i gospodarstvo u cjelini, tim više što će se vlakovi proizvoditi u Hrvatskoj kao rezultat hrvatskog znanja i stručnosti, a ne nečije licence. To je ujedno i najveća nabava vlakova u samostalnoj Hrvatskoj, ali i šire s obzirom da je prosječna starost putničkih vlakova u Hrvatskoj 30 i više godina.

"Prvi vlak od tih 44 bit će gotov i u promet pušten za oko 14 mjeseci, a potom do 2017. po jedan-dva mjesečno", najavio je Ratković iz HŽ Putničkog prijevoza dodavši da će putovanje njima biti ugodnije nego sadašnjim vlakovima, kao i da će 16 voziti u gradskom i prigradskom prometu Zagreba, a ostalih 28 regionalno, po Hrvatskoj. I predsjednik Uprave Končara EI Darinko Bago ocijenio je taj posao bitnim za sve sudionike, pa i za državu jer će se na 1,63 milijarde kuna platiti i oko 400 milijuna kuna PDV-a, čime se ukupna vrijednost penje na više od 2 milijarde kuna. Za taj će se posao uvesti tek oko 30 posto potrebne najsloženije opreme, bit će angažirano oko tri tisuće radnika, neke će morati i novozaposliti, a uz druge partnere Bago je naglasio da će, koliko se može s obzirom na stečaj, u svemu sudjelovati i njihov stari partner TŽV Gredelj. 

Komentirajte prvi

New Report

Close