Končarev tramvaj sa sajma u Berlinu odmah odlazi poznatom kupcu

Autor: Darko Bičak , 21. rujan 2022. u 07:00
Gordan Kolak, predsjednik Uprave Končara/Darko Bičak/PD

Hrvatske kompanije u društvu 2830 izlagača na ovogodišnjem InnoTransu.

Hrvatska je jedna od svega pet zemalja Europe koja je samostalno razvila sustav niskopodnog tramvaja, a upravo je taj model javnog prijevoza, TMK 2300 LT, predstavljen kao perjanica Končar grupe jučer na ovogodišnjem izdanju najvećeg svjetskog sajma transportne tehnologije i industrije InnoTrans u Berlinu.

Sam tramvaj iz Berlina se neće vraćati u Zagreb nego će nakon sajma biti isporučen kupcu u Latviji, Liepājas Tramvajsu. Riječ je o 13 od ukupno 14 niskopodnih tramvaja koje će Končar prema sklopljenim ugovorima isporučiti za grad Liepāju.

Globalno prepoznati
Kako je pojasnio Gordan Kolak, predsjednik Uprave Končara, biti dijelom najvećeg svjetskog sajma transportne industrije i tehnologije, dodatna je potvrda njihovih napora da stvaraju globalno prepoznate proizvode visoke kvalitete te tako jačaju hrvatsku industriju.

“Ponosni smo što upravo na ovoj pozornici možemo predstaviti svoj niskopodni električni tramvaj, namijenjen važnom europskom kupcu. Već smo u dugogodišnjoj kvalitetnoj i uspješnoj suradnji sa zagrebačkim ZET-om potvrdili da posjedujemo potrebnu viziju, stručnost i alate za provedbu inicijative o zelenoj i održivoj mobilnosti.

Stoga očekujemo daljnji razvoj elektrifikacije javnog prijevoza te prilike za nove suradnje na europskom tržištu. Vjerujemo da će te prilike s našim kvalitetama prepoznati i novi potencijalni kupci i partneri na ovogodišnjem InnoTransu”, poručio je Kolak čija tvrtka se na europskom tržištu bori s konkurencijom proizvođača tramvaja koju čine giganti poput Siemensa, Alstoma, Bombardiera i Škode.

Ninić

Očekujem da ćemo već na sjedećem InnoTransu, koji se održava bijenalno, 2024. javnosti predstaviti naš baterijski vlak.

Osim po pitanju tramvaja, Končar ima itekako što reći i u segmentu gradskih i prigradskih vlakova, ali i modernizacije starih dizel-električnih lokomotiva. Končarevi vlakovi već voze u sustavu Hrvatskih željeznica, a imaju planove i za tehnološke iskorake u budućnosti.

Prije svega se radi o projektu baterijskog vlaka, a za kojeg je HŽ Putnički promet nedavno raspisao natječaj. Kako nam je u samom Berlinu pojasnio Josip Ninić, direktor Končar – Električnih vozila, u projekt baterijskog vlaka krenulo se već lani, a posao će se razvijati bez obzira na rezultate HŽ-ovog natječaja.

“Naravno da smo konkurentni na natječaju za prototip baterijskog vlaka za HŽ, ali čak i ako ne dobijemo taj posao, mi ćemo projekt završiti jer imamo znanje i tehnologiju za to. Očekujem da ćemo već na sjedećem InnoTransu, koji se održava bijenalno, 2024. javnosti predstaviti taj naš novi proizvod”, kazao je Ninić.

Pojasnio je da se radi o vlaku koji će se koristiti za neelektrificirane pruge, a kakvih je u Hrvatskoj 70-ak posto, tako da se baterija puni dok vlak ide po elektrificiranom dijelu pruge, ili se pak puni na nekim točkama s fiksnim punjačima.

Do Splita na baterije
Očekuje se da bi baterija mogla imati kapacitet za 100-tinjak kilometara, a što bi bilo dovoljno za prigradski promet u gradovima koji nemaju elektro-energetsku infrastrukturu na željeznici.

Isto tako bi se, barem u teoriji, moglo s njima povezati i Zagreb i Split, gdje pruga uglavnom nije elektrificirana, tako da bi vozni red predviđao kraća zadržavanja, 10-15 minuta, na usputnim kolodvorima na kojima bi se baterija dopunjavala.

Ovogodišnji InnoTrans održava se na 200.000 četvornih metara, a ugostio je 145.000 posjetitelja te 2830 izlagača iz više od 60 zemalja. U sklopu ovog važnog događaja održat će se čak 250 svjetskih premijera. Jedan od najzanimljivijih premijernih proizvoda je svakako prvi komercijalni vlak na vodik u produkciji Stadlera.

Vodik i e-mobilnost u fokusu su i gotovo svih ostalih izlagača u Berlinu. Osim Končara, u Berlinu je svoju tehnologiju došlo predstaviti još nekoliko hrvatskih igrača poput Ericsson Nikole Tesle, Đure Đakovića, Altproa te Gredelja koji sada posluje u sklopu slovačke Tatravagonka Poprad grupe.

Grupa Končar je predstavila svoja društava: Končar – Električna vozila, Končar – Inženjering, Končar – Generatori i motori, Končar – Institut za elektrotehniku i Končar – Elektronika i informatika. Osim tramvaja, Končar je izložio i motor za svoj niskopodni vlak, snage 525 kW, napona 1000 V i težine 1250 kg.

Komentirajte prvi

New Report

Close