Prema najavi premijera Andreja Plenkovića, ministri gospodarstva i financija Darko Horvat i Zdravko Marić jučer su dan posvetili traženju modela za osiguranje likvidnosti i isplate plaća u pulskom i riječkom brodogradilištu, u suradnji i sa strateškim partnerom Dankom Končarom.
No, kako vrijeme prolazi, otvara se sve više dvojbi je li za spašavanje Uljanika odabran dovoljno jak partner, jer pokazuje se sve više da Končar i sam u svojim tvrtkama ima financijskih problema. Njegov pokušaj da pronađe kredit za financiranje plaća i tekućih troškova Uljanika prošli je tjedan propao. Kredit nije tražen kod komercijalnih banaka, nego u državnom HBOR-u, koji može pratiti samo konkretne projekte, ne i isplatu plaća.
U međuvremenu se pokazuje da i strateški partner ne uspijeva osigurati redovitu isplatu plaća u svom brodogradilištu u Trogiru, gdje mu je potreban pet puta manji iznos, a osim toga banke ne prate ni njegov posao gradnje kruzera za koju mu je još u prosincu 2017. Vlada izdala jamstvo. Iz više izvora čuje se i da Končarov škver neredovito uplaćuje poreze i doprinose na plaće, a navodno problema ima i s uplatama državi za koncesije na pomorsko dobro.
32 milijuna
eura državno je jamstvo za gradnju broda u Brodotrogiru
'Nije prvi put'
Da kasne s isplatama plaća, potvrdili su u samom Brodotrogiru. Sindikati kažu kako nije prvi put da plaće ne sjedaju na vrijeme, a iz uprave poručeno je kako se radi na osiguranju novca. Što se poreza i doprinosa tiče, do zaključenja broja iz Porezne uprave nismo dobili odgovor, a na naš upit, iz Brodotrogira tvrde kako su – uredni porezni platiše. Što se koncesija tiče, navode kako Brodotrogir ima dvije koncesije: na Servisnom centru Trogir (SCT) luku posebne namjene nautičkog turizma, a Hrvatska brodogradnja Trogir ima za luku posebne namjene – luku brodogradilišta.
"Obveze temeljem te dvije koncesije se plaćaju uredno, osim u jednom dijelu brodograđevne koncesije gdje se sporimo s Carinskom upravom, budući da nam je obračunala varijabilni dio koncesije na potporu temeljem Programa restrukturiranja. Po pitanju koncesija još nije riješena promjena namjene dijela koncesije unutar koncesijskog područja, a što je bila obaveza države po Programu restrukturiranja", odgovaraju iz Brodotrogira.
Končar
Imamo ponude za financiranje putničkog broda, no još nismo prihvatili nijednu.
Bez ugovora
Što je, pak, razlog da banke ni nakon osam mjeseci od kada je Vlada odobrila državno jamstvo u iznosu od 32 milijuna eura, još ne prate Brodotrogir na realizaciji te njegove trenutno najvrjednije gradnje u knjizi narudžbi? Riječ je o putničkom brodu za ekspedicijska putovanja čija je isporuka ugovorena za studeni iduće godine, a, zanimljiv, naručitelj je Kermas International Limited sa sjedištem u Malti, čiji je osnivač i generalni direktor Danko Končar.
Iz Uprave Brodotrogira poručuju kako suradnja s bankama ne izostaje. "Imamo ponude za financiranje, ali budući da još nismo u cijelosti definirali odnose s chartererom Novogradnje 347, još nismo ni prihvatili ni jednu od navedenih ponuda za financiranje, niti potpisali ugovor s bankom" navodi u odgovoru predsjednik Uprave Brodotrogira Nenad Končar.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Po meni je Končar lud. Ulupao do sada sigurno 50 mio. € svoga novca, u bačvu bez dna. Mi imamo potencijal za napravit metlu od sirka i štilo za lopatu, ispilat trupce, napravit pelete… čim je nešto sofisticiranije… stvar izmakne kontroli. Uljanik je isporučio platformu Apollo a niej dobio zadnju ratu od kupca, jer su penali popapali novac, kašnjenjem isporuke od godinu dana.
čudno, a tako fin, pošten gospodin, taman nako hrvatski preduzetnik, koji eto milijarde zgrće širom svijeta, a ovdje ni mrdac
Uključite se u raspravu