Iz Končar-Elektroindustrije demantirali su danas navode sarajevskog Dnevnog avaza da se Končarev niskopodni vlak, kojega su kupile Željeznice Federacije BiH, pokvario nakon nešto više od šest mjeseci korištenja, te tvrde da je vlak oštećen krivnjom tamošnjeg željezničkog osoblja.
Iz Končara su priopćili da je niskopodni elektromotorni vlak proizveden u Končaru oštećen prilikom manevarskih vožnji i krive manipulacije osoblja Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine (ŽFBH) na depou Rajlovac, te da za to nije kriv proizvođač odnosno Končar.
"Nije točno da je na vlaku puknula osovina. Kao posljedica krive manipulacije osoblja ŽFBH, došlo je do kidanja vodilice kolskog sloga i vertikalnog amortizera primarnog ogibljenja. Navedena havarija nije se nikako mogla desiti u vožnji niti je povezana s kvalitetom dijelova ili izrade vlaka. Oštećenje će biti uklonjeno u skladu s uobičajenom procedurom", kaže se u priopćenju Končara.
U Končaru ističu da nisu točni niti navodi o tome da je vlak "ishaban".
Dodaju kako je neobično da se spomenuti događaj zbio 25. prosinca 2012., a objavljen je tek sada i to, kako tvrde, na temelju neistinitih činjenica. Zbog toga u Končaru to smatraju neobjektivnim i tendencioznim, s očitom namjerom da se nanese šteta proizvođaču.
Sarajevski list Dnevni avaz u današnjem broju piše kako se niskopodni vlak, kojega je proizveo zagrebački Končar i kojega su kupile ŽFBH pokvario nakon tek nešto više od šest mjeseci korištenja na prugama unutar BiH i za sada je izvan uporabe.
List tvrdi da je na do sada najmodernijem vlaku koji je prometovao prugama unutar BiH, 26. prosinca pukla glavna osovina u trenutku kada je vlak redovito trebao biti smješten u spremište, a da mehaničari ŽFBH već danima pokušavaju otkloniti kvar, no u tome ne uspijevaju jer im trebaju rezervni dijelovi koje Končar ne želi poslati jer vlak do sada nije isplaćen.
Avazov izvor navodi kako je vlak tijekom nedugog prometovanja po zastarjelim prugama u BiH toliko ishaban da je ionako bio zreo za remont, što iz Končara demantiraju.
Suvremeni niskopodni vlak prodan je BiH po cijeni od 5,3 milijuna eura, no Željeznice FBiH nemaju novaca da ga plate.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu