Kompanije donirale novac, ali i hranu, organizirale i razmjenu igračaka

Autor: Ana Roksandić , 21. prosinac 2023. u 22:00
U 2023. Lidl Hrvatska donirao je više od 100 tisuća eura/J. Regović/PIXSELL

Osim stvaranja profita za svoje dioničare i vlasnike, odgovornost svake tvrtke je i doprinositi zajednici u kojoj djeluju, kaže komunikacijska savjetnica Ankica Mamić.

Božićno vrijeme poznato je po pružanju ruke solidarnosti i pomoći najpotrebnijima. Pred blagdane društveno odgovorno poslovanje pokazale su i brojne velike hrvatske kompanije. Podržali su brojne hvalevrijedne udruge, organizacije i projekte, a komunikacijska savjetnica Ankica Mamić pojasnila je zašto je važno da uspješne tvrtke pokažu brigu za zajednicu u kojoj se nalaze.

Mamić napominje da osim stvaranja profita za svoje dioničare i vlasnike, odgovornost svake tvrtke je i doprinositi zajednici u kojoj djeluju, te je u tom pogledu korporativna filantropija neopisivo važna, jer gradi reputaciju kompanije i daje dodanu vrijednost ukupnom poslovanju. Jedna od kompanija kojoj je doniranje prioritet cijele godine, a ne samo u prosincu, svakako je dm, koji je povećao ukupno donirani iznos u odnosu na prošlu godinu.

Činim dobro svaki dan

Za svaku transakciju napravljenu Visa karticom sa srcem PBZ grupa donira po 10 centi, bez ikakvog troška za korisnike kartice, u fond projekta ‘Činim dobro svaki dan’.

Tisuće eura na Crni petak
”Tijekom cijele godine dm nastoji prepoznati i odgovoriti na potrebe zajednice, te potaknuti naše sugrađane da se uključe u aktivnosti kojima podržavamo boljitak zajednice. U poslovnoj 2022./2023. podržali smo udruge te zdravstvene i obrazovne ustanove s 97 donacija ukupne vrijednosti veće od 370.000 eura, dok smo u poslovnoj godini 2021./2022. zajednicu podržali s više od 330.000 eura”, istaknula je Gordana Picek, voditeljica resora nabave i marketinga dm-a za regiju Adria i voditeljica prodajne regije u Hrvatskoj.

Najveća pojedinačna dm-ova donacija u prošloj godini realizirana je u sklopu dugogodišnje inicijative Giving Friday kojoj svima poznat Crni petak dobiva dobrotvorno značenje. Uz podršku kupaca, u sklopu Giving Fridaya u studenom 2022. godine dm je donirao više od 63.000 eura Centru za pružanje usluga u zajednici Klasje iz Osijeka i Centru za pružanje usluga u zajednici Lipik.

”Kada su u pitanju donacije i podrška zajednici, njegujemo dugogodišnje partnerske odnose. To se najbolje vidi u našoj višegodišnjoj suradnji s Udrugom P.I.N.K. – Life čiji rad smo podržali s više od 77.000 eura, te u suradnji s Institutom Ruđer Bošković čija smo istraživanja raka prostate tijekom godina podržali s više od 54.000 eura”, naglasila je Picek.

”Kako bismo što bolje prepoznali potrebe zajednice, pokrenuli smo platformu jednizadrugezajedno.hr putem koje zaprimamo upite za donacije, te na kojoj objavljujemo informacije o realiziranim donacijama. Na platformi su jasno istaknuti kriteriji prema kojima biramo inicijative i projekte koje će dm podržati kao i oblike potpore koji su im dostupni, a sve s ciljem podrške ranjivim skupinama te poticanja pozitivnih promjena u društvu”, rekla je Picek.

PBZ Grupa ususret božićnim blagdanima priprema i uručenje donacije u iznosu od oko 50.000 eura za pedijatrijski odjel bolnice u Pakracu/PD

Vrijedne donacije bolnicama
Za PBZ Grupu pomaganje zajednici u kojoj posluju i društveno odgovorno poslovanje dio je cjelogodišnjeg strateškog usmjerenja. Posebno su nam izdvojili projekt PBZ Grupe “Činim dobro svaki dan”, znakovitog naziva, koji govori o njihovoj kontinuiranoj brizi, pomaganju zajednici i humanitarnu Visa karticu sa srcem. Za svaku transakciju napravljenu Visa karticom sa srcem PBZ grupa donira po 10 centi, bez ikakvog troška za korisnike kartice, u fond projekta “Činim dobro svaki dan”.

Tako prikupljenim sredstvima pomažu projekte za dobrobit djece i mladih i drugih osoba u potrebi. Za ovaj projekt do sada su uručili oko 80 donacija pedijatrijskim odjelima, dječjim bolnicama, te domovima za djecu i mlade diljem Hrvatske. S obzirom na to da je ovaj projekt nedavno proslavio 15. obljetnicu, u predblagdansko vrijeme uručene su i tri nove donacije od oko 150.000 eura.

”Tako smo KBC-u Split donirali 48.000 eura u sklopu pomaganja projektu ‘Srcem za djecu s malignim bolestima’ Ministarstva zdravstva. Za ovu donaciju KBC Split će nabaviti osam monitora vitalnih funkcija, hematološki analizator i šest perfuzora za njihovu Kliniku za dječje bolesti. KBC-u Sestre milosrdnice donirali smo 49.000 eura u sklopu pomaganja projektu ‘Pomozimo oboljelima od rijetkih bolesti’, također Ministarstva zdravstva.

97

donacija realizirao je u poslovnoj 2022./2023. dm, a njihova ukupna vrijednost bila je više od 370.000 eura

Za ovu donaciju KBC Sestre milosrdnice nabavit će spremnik tekućeg dušika i brojač matičnih stanica. Treća donacija uručena je lovranskom Centru za pružanje usluga u zajednici “Ivana Brlić Mažuranić” u iznosu od 56.000 eura. Ova donacija dio je projekta ‘Pomažemo djeci, pomažemo Zemlji’ Ministarstva rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, a zahvaljujući njoj Centar će nabaviti električno vozilo”, kazali su iz PBZ-a.

PBZ Grupa ususret božićnim blagdanima priprema i uručenje donacije u iznosu od oko 50.000 eura za pedijatrijski odjel bolnice u Pakracu. Naglašavaju kako su ove godine već u sklopu projekta ‘Činim dobro svaki dan’ uručeno 13 donacija – sedam bolnicama i šest domovima za djecu i mlade. U planu je i donacija Banke Hrvatskom Caritasu za humanitarni program ‘Za 1000 radosti’ koji PBZ održava dugi niz godina.

”Istaknuli bismo i da je Privredna banka Zagreb u sklopu Adventskog programa 2023. organizirala različite dobrotvorne aktivnosti. Krajem studenog održana je razmjena igračaka u Osijeku, Zagrebu, Rijeci i Splitu u kojem su sudjelovali i naši zaposlenici. Prikupljeno je oko 10 kutija igračaka koje su, u ime zaposlenika Banke, donirane dječjim odjelima bolnica u navedenim gradovima”, poručili su iz PBZ-a.

Mamić vjeruje kako je dobro da se u blagdansko vrijeme i vrijeme darivanja u medijima pojave pozitivne donacijske priče, jer je javnost osjetljivija i otvorenija za takve priče i primjere pomoći potrebitima u društvo. ”Možemo reći da se sada od kompanija i očekuje da se iskažu više nego u drugo vrijeme godine”, rekla je Mamić.

Vukovarski leptirići
Raiffeisenbank dodijelila je u 2023. godini gotovo 84.000 eura u donacijama. Najveći iznos doniran je u sklopu interne akcije božićnih donacije u kojoj djelatnici predlažu i zatim glasaju za udruge kojima će novac biti doniran. Ove godine najveći iznos dodijeljen je Vukovarskim leptirićima, udruzi roditelja djece s poteškoćama u razvoju. Iz RBA su nam kazali kako je iznos doniran ove godine dvostruko veći nego 2022. godine, a ovogodišnji iznos planiraju premašiti već iduće godine.

”Pri odabiru primatelja donacije uvijek se vodimo načelom društvene odgovornosti i pružanja pomoći i podrške najranjivijim skupinama društva. To su najčešće djeca i mladi, stariji članovi društva. Pomažemo i udrugama koje se brinu za nezbrinute životinje. Želimo se vezati uz udruge i institucije koje svojim djelovanjem služe kao primjer društvu’’, poručuju iz Raiffeisenbank.

Kaufland i Konzum, poznati maloprodajni trgovački lanci, hvalevrijednim doniranjem hrane pokazali su svoje društveno odgovorno poslovanje. Iz Kauflanda napominju kako već godinama redovito provode razne aktivnosti i doniraju proizvode pred istekom roka trajanja, kao i voće, povrće i pekarske proizvode koji se ne prodaju do kraja dana. Iz Konzuma naglašavaju kako uz financijska sredstva redovito doniraju hranu, te su od 2016. donirali više od 1600 tona hrane. Oba trgovačka lanca dobitnici su title Najdonator.

”Tijekom blagdanskog perioda svake godine u cijeloj zemlji provodimo dodatnu humanitarnu kampanju, obično u suradnji s nekom humanitarnom udrugom. Ove godine preko naše aplikacije odnosno programa vjernosti Kaufland Card prikupljamo donacije za Crvene noseve – klaunovedoktore”, izjavila je Zrinka Krulc Huskić iz Kauflanda.

Foto: PD

Konzum kontinuirano prima, evaluira i odobrava zahtjeve za dodjelu donacija institucijama i udrugama čije djelovanje je u skladu s vrijednostima koje kao kompanija podržavaju. Ujedno, kroz posebne aktivacije tijekom godine podržavaju dobre ideje i kvalitetne projekte, a sve s ciljem stvaranja dugoročne društvene koristi.

Dodatno, tradicionalno u vrijeme blagdana u suradnji s MultiPlusCardom Konzum donira 30.000 eura za ukupno 10 organizacija i udruga koje pomažu djeci, potrebitim obiteljima, starijima i nemoćnima te nezbrinutim životinjama, a donaciji se mogu priključiti i članovi MultiPlusCarda donacijom bonus eura koje su prikupili tijekom godine.

Tihana Belin, senior PR menadžer, pojasnila je kako Lidl od dolaska na hrvatsko tržište neprestano donira najpotrebitijim sugrađanima putem brojnih akcija. ”U 2023. Lidl Hrvatska je donirao više od 100 tisuća eura. Ove godinu obilježile su donacije Lidlovom dugogodišnjem partneru Caritasu – i to Caritasovim socijalnim samoposlugama u Zagrebu i Gospiću, Kući ljubavi Caritasa Zagrebačke nadbiskupije te Župi sv. Barbare Djevice i mučenice. U sklopu partnerstva Lidla s Hrvatskom gorskom službom spašavanja, uručena je donacija HGSS-u, ali i njihovoj partnerskoj Inicijativi Čisto podzemlje za čišćenje jama i špilja”, rekla je Belin.

Naglasila je Lidlovu praksu da otvorenja novih trgovina poprati prigodnim donacijama. Uoči otvorenja trgovina u Splitu i Novom Marofu, Lidl je donirao lokalnim školama i nogometnim klubovima, a tijekom godine smo ostvarili su više donacija u proizvodima SOS Dječjem selu Hrvatska, udrugama u lokalnoj zajednici, bolnicama i drugima.

Donacija dječjem selu
Lidl posebno ističe nedavnu suradnju s Udrugom Palčići, kad su prodajom igračke rakuna Roka prikupljali sredstva za kupnju prijeko potrebno medicinskog uređaja za Odjel neonatologije KBC Zagreb. Akcija je još u tijeku i Lidl će donaciju uručiti u siječnju 2024. godine.

Erste banka tijekom 2023. podržala je brojne kulturne, znanstvene, zdravstvene, obrazovne, sportske i humanitarne projekte. Kroz program donacija u 2023. godini izdvojeno je oko 1,4 milijun eura, a banka sredstva uvijek nastoji rasporediti različitim skupinama i inicijativama. Izdvajaju donaciju nekretnine Ustanovi “Centar za djecu Zagreb”, donaciju SOS dječjem selu, Hrvatskom društvu za dječju kirurgiju s ciljem potpore i pružanja usluga za najmlađe pacijente i edukacije mladih liječnika, Specijalnoj bolnici za zaštitu djece s neurorazvojnim i motoričkim smetnjama za edukaciju zdravstvenih djelatnika i kupnju didaktičke opreme i brojne druge.

Nakon svih ovih primjera društveno odgovornog poslovanja, jasno je kako mnoge naše uspješne kompanije doniraju tijekom cijele godine. ”Danas živimo u bitno drugačijem svijetu, velikoj buci i šumi različitih kanala informiranja pa je za vidljivost društveno odgovornog poslovanja danas potrebno provoditi šire kampanje kako bi se doprlo do svih ciljanih javnosti i osvješćivalo o važnosti društveno odgovornog poslovanja’’, zaključuje Mamić.

Komentirajte prvi

New Report

Close