Nakon kontroverzi oko novog modela prikupljanja i naplate otpada u Zagrebu, kako po pitanju tehničke izvedivosti i financija, tako i zakonitosti, iz Samobora poručuju da oni su oni osmislili puno funkcionalniji i jeftiniji sustav kroz otpadomjere koji je primjenjiv i u metropoli.
Naime, Komunalac Samobor u prvoj polovici sljedeće godine uvodi kompletno novi sustav prikupljanja otpada, a najveća novost su širenje područja odvojenog prikupljanja otpada na cijelo područje grada te otpadomjeri za višestambene zgrade.
Prikupljanje u cijelom gradu
Radi se velikim zajedničkim spremnicima za višestambene objekte koji će evidentirati svako ubacivanje otpada. Na ovaj način otpadomjer prati odlaganje prema svakom korisniku i omogućuje formiranje mjesečnih računa prema stvarno predanoj količini otpada.
Po prvi put se odvojeno prikupljanje otpada uvodi i na cijelom području grada, a stanovnici u obiteljskim kućama će dobiti posebne kante za plastiku, papir i miješani komunalni otpad.
Kućanstva će mjesečno plaćati 10,60 eura, a nekućanstva 11,98 eura. Gradonačelnica Samobora Petra Škrobot kazala nam je da se radi o modelu koji je uspostavljen kombiniranjem dobrih praksa koje su uočili na više lokacija u Hrvatskoj i izvan nje.
“Nismo istraživali baš sve gradove, no koliko mi je poznato niti jedan grad u Hrvatskoj koji spada u kategoriju velikih nema ovakav sustav gospodarenja otpadom”, ističe gradonačelnica.
Dodaje da će sami otpadomjeri stajati oko četiri milijuna kuna od čega je milijun kuna iz fondova EU. Bit će, navodi, i drugih troškova, poput modernizacije voznog parka, međutim to bi ionako morali učiniti jer trenutno imaju kamione stare i preko 20 godina.
Direktor Komunalca Renato Raguž ističe kako za razliku od drugih gradova, pogotovo Zagreba, samoborski sustav gospodarenja otpadom nije prilagođavan davatelju usluge već građanima.
Građani ne trebaju iz pričuve financirati izgradnju bokseva za otpad, kao što je to slučaj u Zagrebu, ne trebaju kupovati plastične vrećice, a komunalac Samobor u potpunosti brine o kontejnerima, otpadomjerima i kontroli sustava.
Upola veći rashodi
Dodaje kako su prije pripreme cjenika napravili uštede u Komunalcu, a da se ništa nije promijenilo rashodi službe za gospodarenje otpadom bili bi 50% veći od prihoda.
“Bilo bi najlakše sve to prebaciti na leđa građana, kao što je to bio prijedlog bivše uprave Komunalca od 104,08 kuna koji sam zatekao pri preuzimanju funkcije, ali i vodstvo Grada i ja osobno smatram da bi to bilo izbjegavanje odgovornosti. Zato smo i sve napravili da spustimo tu cijenu za čak 22%”, kaže Raguž.
”U novom sustavu predviđamo i brojna umanjenja cijena koje služe za dodatnu motivaciju korisnicima pri razvrstavanju i odvajanju otpada.
Konkretno, umanjit će se cijena za sve koji kompostiraju i to 1 do 3 eura, ovisno o području, a čak 50 posto umanjenja varijabilnog dijela cijene omogućeno će biti onima koji imaju djecu do dvije godine starosti i to zbog potrebe odlaganja pelena. Isto će vrijediti i za odrasle s problemom inkontinencije”, pojašnjava Raguž.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Čuj ne trebaju praviti bokseve!? Znači, kante će stajati negdje na javnoj površini, tako da se može besplatno odlagati pored njih?
Uključite se u raspravu