Nakon što se potpredsjednik Hrvatskog sabora i HDZ-a Milijan Brkić u četvrtak poslijepodne službenim automobilom zabio u tramvaj i završio u bolnici s lakšim tjelesnim ozljedama ponovno se otvorilo pitanje načina korištenja službenih automobila.
Iako Milijan Brkić ima neosporno pravo da kao potpredsjednik Sabora koristi službeni automobil 24 sata dnevno, korištenje službenih automobila je u Hrvatskoj prilično kontroverzna tema, jer se ta privilegija često znatno zloupotrebljavala. Posebno je sporno pravo na danonoćno korištenje službenog automobila, piše tportal.
Za saborske dužnosnike koji imaju pravo na korištenje službenog automobila prava se posebno reguliraju na Odboru za izbor, imenovanja i upravne poslove Hrvatskog sabora. Prema tome u Hrvatskom saboru pravo na službeno vozilo s vozačem 24 sata dnevno imaju predsjednik i potpredsjednici Sabora, dakle uz Milijana Brkića to su Gordan Jandroković kao predsjednik i Željko Reiner, Furio Radin, Božo Petrov i Siniša Hajdaš Dončić kao potpredsjednici.
Pravo na korištenje službenih automobila drugim državnim dužnosnicima, izvan Sabora, regulira vladina Odluka o uvjetima korištenja službenih osobnih automobila, mobilnih telefona, redovnih zrakoplovnih linija, poslovnih kreditnih kartica, sredstava reprezentacije, te načinu odobravanja službenih putovanja.
Radi ostvarivanja prava državni dužnosnici su kategorizirani u tri skupine. U prvoj skupini se nalaze predsjednik Vlade, potpredsjednici Vlade i ministri, a drugoj skupini su predstojnik Ureda predsjednika Vlade, zamjenici ministara, glavni tajnik Vlade i predstojnici državnog ureda koji su imali pravo na korištenje službenog osobnog automobila gornje klase, s osobnim službenim vozačem 24 sata dnevno sve do prošle godine.
Cijeli članak pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.….Da, raspickate dobit tvrtke i više od toga….a onda minuse pokrivaju građani…….
Nekada dok sam radio u INI, službeni auto poslije 15 sati su imali svi od poslovođe naviše. S tim autima su se gradile vikendice na moru, vozila stoka na stočne sajmove, vozila ih je rodbina, išlo se u svatove…
Sada sam opet u državnom poduzeću, situacija je slična.
Pravo na sl.automobil dajmo bilo kome tko hoce.
Ali neka javnost bude upoznata.
Neka svaki sl.automobil bude upadljive fluoroscentne narancaste boje i neka sa strane bude veliko oznacen “Ovaj sluzbeni automobil placaju porezni obveznici grada Zagreba 3.000kn/mj.”, ili “Ovaj sluzbeni automobil placaju porezni obveznici Republike Hrvatske 25.000kn/mj.” i slicno..
Pa neka budu parkirani ispred kafica, djecjih vrtica, na invalidskim parkiralistima, skijalistima…
Vjerujem da bi takva mjera bila bolja od bilo kakve danasnje slabe represivne metode.
Uključite se u raspravu