Podsjetimo, proizvođači automobila morat će od ove godine za sve aute prodane na europskom tržištu za svaki gram preko 95 g ugljikova dioksida platiti 95 eura kazne, piše Večernji list. Vodimo li se prosječno emitiranom količinom CO2 kod automobila prodanih u zemljama EU (121 g CO2/km, odnosno 26 grama preko dopuštenoga), to za jedan prodani automobil za proizvođača znači kaznu od 2470 eura. Uzmemo li za primjer proizvođača koji u Hrvatskoj proda samo 1500 vozila godišnje, na temelju toga on će platiti 3,705.000 eura kazne zbog prekobrojnih grama ugljikova dioksida! Jasno je da niti jedan proizvođač neće platiti toliku kaznu samo zato da tržište zadrži svoje navike, pa je osnovna pretpostavka bila da vozači više neće moći kupiti automobil koji emitira puno CO2 ili će ga platiti osjetno više. Nove tehnologije koje automobile čine čišćima, sigurnijima i povezivima (svi danas žele neprestano biti na internetu, zar ne?) skupe su i njihova ugradnja neminovno poskupljuje automobile.
Iza nas je već više od polovice 2020. godine, postavlja se pitanje je li se na tržištu već dogodio najavljeni zaokret prema višem cjenovnom razredu, odnosno je li već došlo do pomora automobila jeftinijih od 80.000 kuna. Istraživanje je pokazalo da još nisu nestali, ali ima ih jako malo.
Šest je automobila koji se mogu pohvaliti početnom cijenom nižom od 80.000 kuna. To su, poredani od najniže cijene prema višoj, Toyota Aygo, Renault Twingo, Dacia Sandero, Mitsubishi Space Star, Dacia Logan i Hyundai i10. No, kad se u računicu uključi i oprema koju serijski donose najjeftinije izvedbe najjeftinijih automobila, u prvi plan po isplativosti izbija Hyundai i10, pa Toyota Aygo i Mitsubishi Space Star. Za ‘šaku’ kuna ulazak u klub najpovoljnijih izmaknuo je još nekolicini modela. Karavan Dacia Logan MCV postavljenu granicu od 80.000 kuna premašuje za samo 600 kuna. Fiat Panda je u istom rangu, jer u izvedbi 1,2 (69 KS) Easy stoji od 80.640 kn. Kia Picanto stoji od 81.990 kuna. Citroen C2 starta s cijenom od 82.025 kuna, pa je i on izvan kruga našeg istraživanja, jednako kao i njegov brat, Peugeot 108 s cijenom od 82.245 kuna, piše Večernji list.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu