KKR u Novu TV ulaže 200 milijuna dolara

Autor: Suzana Varošanec , 12. listopad 2017. u 22:00
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Amerikanci od AZTN-a zatražili ocjenu koncentracije zbog preuzimanja televizijske kuće.

KKR, vodeća investicijska tvrtka u SAD-u i vlasnik telekomunikacijske i medijske grupe United Group, prijavio je Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) koncentraciju vezanu uz najavljeni sporazum o preuzimanju hrvatskog medijskog portfelja u vlasništvu CME-a, što uključuje i preuzimanje Nove TV. s Kompanija koja je kod nas prisutna kroz N1 Televiziju, a posluje i u Slovenije, Austriji te globalno, 
za taj sporazum imaju podršku Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), navode u jučerašnjem priopćenju. Uz potvrdu da je transakcija podložna odgovarajućim regulatornim odobrenjima ističu čvrste namjere u pogledu zadržavanja i razvoja Nove TV kao zasebne hrvatske kompanije kojom se zasebno upravlja te daljnje izgradnje i širenja lokalnih produkcijskih kapaciteta. Poruka je to kojom se fokus premješta na povećana ulaganja u vlastite sadržaje u Hrvatsko. 
“Da bi se natjecali s globalnim platformama lokalni TV operateri moraju pojačati ulaganja u vlastiti sadržaj koji će morati odgovarati međunarodnim standardima kvalitete”, navodi direktor KKR-a i član Uprave United Group-a Jean-Pierre Saad. “Veselimo se izgradnji i širenju lokalnih produkcijskih kapaciteta Nove TV i povećanju ulaganja u vlastiti sadržaj”, ističe on. O vrijednosti posla dobili smo sljedeći komentar: “KKR i UG su u Novu TV investirali više od 100 mil.- USD, a kad je riječ o dugoročnim investicijama provođenjem strategija rasta i razvoja udvostručenje investicije očekuje se u petogodišnjem razdoblju.

Iz AZTN-a na naš upit potvrđuju da je ova koncentracija prijavljena te doznajemo da je započela procedura prikupljanja podataka do potpunosti prijave. Što se tiče nastavka postupka nakon te faze, tj. kad prijava bude potpuna uslijedit će javni poziv svim zainteresiranima na tržištima na kojem KKR ima učinke da podnesu svoja mišljenja i eventualne primjedbe. No, u konkretnom slučaju postoji i nadležnost Agencije za elektroničke medije (AEM), ali iz nje do zaključenja broja nismo dobili odgovor o fazi u kojoj se nalazi njihovo postupanje. Inače, najave kapitalnih ulaganja u podršku vlastite produkcije, što podrazumijeva da neće doći po pripajanja Nove TV i N1 Televizije (koja je kabelska) neki tumače i kao dodatnu polugu k rastu proizvodnje lokalnih programa na našem tržištu.

Na svakoj televiziji, kažu, mogu se gledati i globalni sadržaji koji se otkupljuju i cirkuliraju po svim mrežama, ali jedini argument po čemu su moguće razlike nastaje u sferi lokalnog programa – o ljudima i za ljude s lokalnog tržišta. 
Širenje poslovanja u Hrvatskoj kroz jak fokus na proizvodnju domaćeg sadržaja značio bi po nekima i veću konkurenciju. “Budu li dosljedno najavama jaki i dobri, natjerat će cijelo tržište da svi rade još kvalitetnije”, kažu naši sugovornici.      

Komentirajte prvi

New Report

Close