Polugodišnji rezultati turističkih kompanija potvrdili su da su kiša u svibnju i raspored praznika mnogima značajno pomrsili račune u ovoj godini.
Dobar lipanj uglavnom je izvukao polugodište kad je u pitanju turistički promet, pogotovo onima koji su imali velika ulaganja, iako se i dalje radi o niskoj sezoni koju hoteli uglavnom odrade u minusu. Valamar Riviera prihode od prodaje povećao je za 13 posto, na 663 milijuna kuna, i to na 5 posto više noćenja. Valamar je time održao rast noćenja petu godinu zaredom, uz rast cijena za 8 posto.
U kompaniji pojašnjavaju da su ostvareni prihodi rezultat intenzivnog investicijskog ciklusa te konsolidacije Hotela Makarska i Valamar Obertauern Hotela. Rast prihoda od 3,5 posto Valamar je imao i u Imperial Rivijeri (Rab i Makarska), uz gubitak od 23 milijuna kuna. Dobar lipanj pomogao je i Plavoj laguni da preboli kišni peti mjesec, zbog čega su prvo polugodište završili s rastom noćenja od 6,5 posto, uz sličan rast prihoda od 6,1 posto, odnosno 345 milijuna kuna, doduše uz 49 milijuna kuna gubitka.
20 posto
manje Austrijanaca u prvom polugodištu imao Turisthotel
Gubitak šibenskog Solarisa od 58 milijuna kuna, na 103 milijuna kuna prihoda u prvih šest mjeseci, manji je od lanjskog za 5 milijuna kuna, a prihod je 3 posto veći u ovoj godini. Zadarskom Turisthotelu ni dobar lipanj od 7 posto više noćenja nije mogao pokriti gubitak svibnja, zbog čega su polugodište završili s 4 posto manje noćenja nego lani, a najveći pad noćenja od čak 20 posto ostvaren je na austrijskom tržištu.
Za razliku od fizičkih pokazatelja, financijski pokazatelji su imali rast, no porastao je i gubitak. Ukupni konsolidirani prihodi zadarske tvrtke od 85,6 milijuna kuna veći su za 12 posto, a gubitak razdoblja zbog rasta troškova dosegnuo je 19,3 milijuna kuna.
Pulska Arena značajnim ulaganjima zahvaljuje na rastu grupe, koja uz Hrvatsku ima hotele u Budimpešti i Berlinu Prihod je rastao tri posto, dosegavši 265,8 milijuna kuna, a EBITDA se poboljšala za 19,8 posto, na 29 milijuna kuna. Rast prihoda od smještaja pojašnjavaju povećanjem stupnja zauzetosti i više prosječne cijene smještaja. Treće tromjesečje uobičajeno je najintenzivnije u Hrvatskoj, a malo umjerenije u Njemačkoj i Mađarskoj, napominju u Areni koja tu ne očekuje iznenađenja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu