Hrvatske autoceste priopćile su kako su u utorak otvorene ponude za izvođača radova za izgradnju autoceste A7 od Križišća do Žute Lokve za poddionice Križišće-Jadranovo dužine 5,2 km i Jadranovo-Selce dužine 12,3 km.
Riječ je o poddionicama Križišće – Jadranovo, dugoj 5,2 kilometra te procijenjene vrijednosti od 110 milijuna eura i Jadranovo – Selce, dugoj 12,3 kilometra, procijenjene vrijednosti od 200 milijuna eura.
Ponude iznad procjena
Sve pristigle ponude znatno su više od procijenjene vrijednosti zahvata, s tim da čak i najniže premašuju procijenjenu vrijednost za više od 10 milijuna eura.
Najniže ponude predala je kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC), koja je izgradila Pelješki most, a za izgradnju dionice Križišće – Jadranovo ponudila je cijenu od 114,74 milijuna eura te 210,55 milijuna za dionicu od Jadranova do Selca. Sve ostale pristigle ponude značajno su više.
Za dionicu od Križišća do Jadranova prva iduća najniža ponuda stigla je od GP-a Krk, koji za njezinu izgradnju traži 151,47 milijuna eura, zatim slijedi ponuda konzorcija sastavljenog od trinaest tvrtki iz Slovenije, BiH i Hrvatske, na čelu sa slovenskom tvrtkom Kolektor CPG koja traži 151,99 milijuna eura, dok konzorcij predvođen azerbajdžanskim AZVI RT LCC-om izgradnju nudi po cijeni od čak 221,9 milijuna eura.
Iako je CRBC najpovoljniji ponuditelj za obje poddionice, to ne znači da će na kraju i dobiti te poslove s obzirom na sve nepovoljniji položaj kineskih ponuditelja na natječajima diljem Europske unije.
Nakon otvaranja ponuda slijedi evaluacija odnosno pregled, ocjena i usporedba dostavljene dokumentacije, a potom i odluka o odabiru ekonomski najpovoljnije ponude. Planirani početak izgradnje je nakon ugovaranja radova i ishođenja potrebnih građevinskih dozvola. Slično je i na dužoj i zahtjevnijoj dionici od Jadranova do Selca, s razlikom što za tu dionicu domaći GP Krk uopće nije dao ponudu u postupku javne nabave, ali je ponuda stigla od turske tvrtke Dogus.
Kinezi su ponudili cijenu izgradnje od već navedenih 210,55 milijuna eura, zajednica ponuditelja na čelu s Kolektor CPG-om, inače nositeljem izgradnje obilaznice Novog Vinodolskog, 251,99 milijuna eura, dok turski ponuđač za taj posao traži 263,77 milijuna, a konzorcij koji predvodi azerbajdžanski AZVI RT LCC ‘paprenih’ 333,75 milijuna eura.
Radovi već kasne
Ovakve ponude dijelom su zasigurno i posljedica činjenice da je natječaj trebao biti okončan još u svibnju prošle godine, ali je od tada rok za predaju ponuda bio pomican pet puta, službeno zbog velikog broja upita o natječajnoj dokumentaciji, ali i zbog kašnjenja postupka izdavanja lokacijske dozvole, okončanog tek u veljači ove godine.
Ukoliko neka od ponuda bude prihvaćena, najraniji rok za početak radova mogao bi biti u trećem kvartalu ove godine. U slučaju poništenja i ponovnog raspisivanja postupka javne nabave teško je uopće procijeniti kada bi izgradnja mogla početi, budući da je sadašnji postupak javne nabave trajao duže od godinu dana.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu