Od samih početaka aromaterapije u Hrvatskoj, farmaceutska tvrtka Kemig, osnovana 1992. pratila je potrebe tržišta i odlučila se na proširenje svog dotadašnjeg asortimana eteričnim uljima 2007. godine.
Danas, kažu, u svojoj paleti imaju više od stotinu hladno prešanih biljnih ulja visoke kvalitete. Provode vlastitu analizu sirovina, ali i onu po europskim standardima. Kemig je uz proizvodnju vlastitih biljnih ulja zastupnik više vodećih svjetskih brandova iz područja farmaceutike, kozmetike i prirodnih sirovina i proizvoda. Budući da su se u Hrvatskoj u tom periodu počele razvijati radionice aromaterapije i počela je potražnja za tim tipom sirovina koje dotad nisu bile ni dostupne, bilo je logično krenuti s tim", tvrdi Nina Kovačić, brend menadžerica Kemiga.
Kao rekcija na potrebe tržišta 2008. otvoren je obrt Terra Organica, a četiri godine kasnije i tvrtka Terra Organica s misijom da na hrvatsko tržište plasira najkvalitetnije proizvode s područja aromaterapije, organske kozmetike i prirodnih dodataka prehrani. Nikoline Karin, osnivačica Terra Organice uz sebe ima uži tim od pet stručnjaka te širi od 20-ak vanjskih suradnika. Internet poslovanje Terra Organice u ovoj godini obilježava sedam godina postojanja, a prije tri mjeseca otvorili su i trgovinu za ljubitelje aromaterapije i organske kozmetike u Bauerovoj ulici.
35tisuća
proizvoda od ulja crnog kima proda godišnje Kemig
Europski trend
"Osnovna ideja nastala je kao potreba koja se očitovala iz mog osobnog stila života. Česta putovanja u razvijene zemlje EU te edukacija u RH i Europi pomogla su u otkrivanju blagodati koje pružaju eterična ulja s željom da se ta znanja prošire i potrebom da se kupcima diljem zemlje omogući kupnja najkvalitetnijih eteričnih ulja", tvrdi Nikolina Karin, osnivačica tvrtke Terra Organica. U skladu s poslovnom vizijom vlasnice, Terra Organica stavlja velik naglasak na odabir proizvoda i preferiraju one organskog porijekla. "Imamo uvid u asortiman svih hrvatskih dobavljača od kojih izabiremo samo najbolje, dok nadopunu vršimo i posjetom etabliranim europskim sajmovima specijaliziranim za ovu vrstu proizvoda. Na police nikad ne stavljamo proizvode koji možda nose veliku maržu ili su jednostavno u trendu, a mi ih sami nikada ne bismo koristili, što nas razlikuje od velikog broja trgovaca. Naša web trgovina osim prodajnog aspekta nudi i edukativne sadržaje, koji donose visoke stope posjećenosti, i zbog kojih smo i prepoznati kao pouzdano i kvalitetno prodajno mjesto. Za razliku od mnogih drugih internet trgovina, mi poznajemo asortiman koji prodajemo", tvrdi Karin.
Kad je u pitanju Kemig, njihovi proizvodi se mogu pronaći u gotovo svim ljekarnama i specijaliziranim trgovinama u Hrvatskoj na otprilike 1500 prodajnih mjesta diljem zemlje. "Kad se tržište maksimalno otvorilo, krenuli smo s vlastitom brendom Oleotherapy – linijom biljnih ulja. U njoj imamo 45 biljnih ulja, jedno riblje, pet maslaca te kapsule crnog kima. Najviše se prodaje ulje crnog kima, 35.000 proizvoda godišnje, a slijede bademovo, arganovo i ricinusovo ulje", navodi Kovačić. Među Kemigovim biljnim uljima su i ona s terapijskim djelovanjem, a primjerice ulje kima, noćurka, lana te riblje ulje mogu se koristiti i kao dodatak prehrani. Planovi za budućnost su i plasman Oleotherapy linije i na europska tržišta.
30tisuća
kupaca ima brend Terra Organica
Web je glavni oslonac
"Gledajući prodajni obujam koji je Terra Organica godinama ostvarivala, prosječni godišnji porast prihoda iznosio je oko 30%. Internet poslovanje pruža velike mogućnosti, ali u isto vrijeme zahtijeva nadogradnju sustava čak i na mjesečnom nivou što iziskuje veliko specifično znanje i značajno ulaganje˝, tvrdi Karin. Baza registriranih kupaca Terre Organice prelazi 10000, riječ je o stalnim kupcima, dok je ukupan broj veći od trideset tisuća. Kod eteričnih ulja ravnomjerna je potražnja za svih brendovima koje nude budući da se radi o tri vodeća ponuđača eteričnih ulja u svijetu. Kemigova veleprodaja broji više od 3000 kupaca, a od 2011. posluje i njihov web shop.
Od 2007.kada je posao s eteričnim uljima krenuo bilježe konstantni porast prodaje. U periodu 2013. do 2014. plus je iznosio 29 posto. Oleotherapy linija pokrenuta na ljeto 2012. bilježi oko 30 posto porasta prodaje svake godine. "Asortiman širimo vodeći računa o potrebama tržišta. Istraživanje tržišta važan nam je segment poslovanja, slušamo želje naših kupaca", napominje Kovačić. U plasmanu eteričnih ulja problema najviše ima zbog zakonodavstva. "U našoj liniji eteričnih ulja imamo i proizvode koji su registrirani kao dodaci prehrani. Naime, naše zakonodavstvo nije na strani eteričnih ulja te, premda velik broj proizvoda na bazi eteričnih ulja ima i terapijsko djelovanje, prema pravilniku, manji broj proizvoda možemo registrirati kao takve", tvrdi Kovačić.
Apel vladajućima
Terra Organica koja se dosad više bazirala na internetskoj prodaji nada se kako će država uskoro prepoznati stvarni potencijal internet poslovanja. "Moramo biti svjesni da tijela u Hrvatskoj koja reguliraju područje internet poslovanja imaju jako malo znanja i u skladu s tim država još nije prepoznala potencijal koji se krije u ovakvoj vrsti maloprodaje. Zbog navedenoga, položaj poduzetnika koji se bave online trgovinom nije ni blizu povoljan kao njegovog konkurenta u susjednim zemljama EU. Hrvatski trgovac je u EU, ali ne može konkurirati europskim trgovcima ni cijenama proizvoda (PDV i ostali porezi koji opterećuju gospodarstvo višestruko dižu maloprodajne cijene proizvoda u odnosu na cijene u drugim zemljama EU) ni troškovima dostave, pa u konačnicu gubi bitku s europskom konkurencijom", tvrdi Karin.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu