Kampovi briljirali u rujnu: Gosti sve bogatiji, uključujući i domaće

Autor: Marija Crnjak , 24. rujan 2021. u 08:00
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL

Mnogi su utrostručili lanjski promet, raste i kontinent.

Hrvatski kamping ove je godine daleko nadmašio ostale segmente smještaja – ne samo da je kumulativno gotovo ostvaren promet iz 2019., već su kampovi po prvi put u povijesti s visokom popunjenošću dočekali skoro kraj rujna. Iako se rezultat dijelom tumači kroz pandemijske okolnosti, osim dulje sezone u kampingu se događa još nekoliko trendova koji bi se trebali nastaviti, a to su značajan porast poljskog i češkog tržišta, kao i povratak domaćih gostiju koji kampiraju i zimi.

Nadmašena očekivanja

“Iako svaki segment smještaja ima svoju ulogu i poziciju na tržištu, možemo zaista reći da je kamping zvijezda ne samo ove godine. Uz male razlike među regijama, na razini godine kampovi su ostvarili oko 90 posto noćenja iz 2019. godine, što je daleko bolje od plana s početka sezone, od nekih 60 do 70 posto predpandemijskog prometa. Pritom moramo imati na umu da smo imali zaista kasni početak sezone”, otkriva nam Adriano Palman, direktor Kamping udruženja Hrvatske.

Već početko lipnja bile su visoke rezervacije do rujna, bez puno last minute bukinga, a cijene su se kretale na razini 2019. godine. Špica sezone kao i u drugim segmentima je prošla dobro. Palman navodi kako su oni koji su imali slabiji promet, ostvarili 2,6 puta više noćenja nego lani, a oni s najboljim rezultatom utrostručili su lanjski promet, što znači da je cijeli segment bio iznimno uspješan, uz nešto slabiji promet u dubrovačkoj regiji.

90 posto

noćenja iz pretkrizne 2019. ostvarili su hrvatski kampovi

Ono što se razlikuje od ranijih godina je iznimno visoka popunjenost koju su kampovi imali kroz rujan, sve do prošlog vikenda. Tek ovog tjedna kampovi se lagano prazne, a dobra prognoza za sljedeći vikend neke će sigurno motivirati da produže koji dan. Prema statistici iz eVisitora, kampovi su od 1. do 19. rujna napravili 2,3 milijuna noćenja (na 324 tisuće dolazaka), što je čak 24 posto više nego u 2019. godini (18 posto više u dolascima).

“To tumačimo s jedne strane time što je sezona ‘kasnila’, i dio gostiju je odgodio odmor. Također, dio gostiju je naprosto želio iskoristiti to što još nema restrikcija u putovanju i želio se počastiti kampiranjem. U svakom slučaju gosti iz rujna za kampove su važni zbog toga što njihov primarni motiv za putovanje nije sunce i more, iako je u rujnu zaista sve toplije, već oni svakodnevno obilaze lokalne atrakcije, restorane, OPG-ove, vinarije, bicikliraju. Takvi gosti u većoj mjeri pridnose jačanju lokalne ekonomije”, kaže Palman.

Također, ove je godine značajno porastao promet u kampovima na kontinentu, mada se radi o niskoj bazi i manjim kampovima. No, činjenica je da je njih sve više i da privlače sve više gostiju, pogotovo domaćih, koji ih posjećuju tijekom cijele godine. Sve je više i kampova koji rade cijele godine, to su većinom oni s mobilnim kućicama, iako se krajem listopada očekuje da će većina kampova zatvoriti do proljeća.

Iako su i dalje najbrojniji gosti kampova Nijemci, Slovenci i Austrijanci, ove godine na 4. mjesto suprotno očekivanjima vratili su se gosti iz Nizozemske, a jedini koji su značajno podbacili i u ovom segmentu su Talijani.

Nova struktura

“Imamo dva tržišta koja imaju značajan rast i promjenu strukture gostiju, i predstavljaju velik potencijal kojem se kanimo posvetiti, to su Poljaci i Česi. To su i ranije bila naša tržišta, no u prethodnim godinama su bili ‘jednostavni’ gosti, a s porastom standarda sele s juga, primarno Makarske rivijere prema sjeveru, sa sve skupljim autima i kamping opremom”, otkriva Palman. Također, iako na malim brojkama, rastu i domaći turisti koji su u koroni počeli otkrivati Hrvatsku, pa posjećuju i kammpove na Jadranu i na kontinentu. Domaći gosti primjerice punili su mobilne kućice tijekom cijele protekle godine, koristili brojne vikend akcije.

“No, ne radi se samo o gostima mobilki, koje se mogu usporediti i s apartmanskim smještajem, već od proizvođača i trgovaca kamping opreme doznajemo da im raste potražnja za kampere i ostalu opremu”, zaključuje Adriano Palman.

Komentirajte prvi

New Report

Close