Kamber: Zbog globalne krize kongresni turizam u Hrvatskoj dobio je dobru priliku

Autor: Marija Crnjak , 30. studeni 2009. u 22:00

Zrinko Kamber, član Uprave Valamara, govori o zahtjevima turističkog sektora prema Vladi radi podizanja konkurentnosti tog sektora te zahuktalim pripremama za iduću sezonu

Akcijske mjere Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice su zakašnjele jer ne slijede dinamiku ugovaranja poslova u turizmu. S mjerama koje se sada donose turistička je industrija trebala biti upoznata najkasnije u svibnju kako bismo imali kvalitetnu podlogu za prodajne aktivnosti za iduću sezonu, koje su već tada u punom jeku, izjavio je u razgovoru za Poslovni dnevnik Zrinko Kamber, član Uprave grupacije Valamar. Najveća turistička grupacija u Hrvatskoj u ovoj je godini povećala prihod za sedam posto, a za iduću godinu najavljuje nove investicije u obnovu hotela i kadrove u ukupnom iznosu od 150 milijuna kuna.

Među najglasnijim ste kritičarima politike razvoja turizma. Što očekujete od Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice?
Treba izraditi dugoročnu razvojnu strategiju hotelijerstva te pratećih djelatnosti.
Očekujem da se turističkom sektoru osigura veća konkurentnost smanjivanjem fiskalnih i parafiskalnih davanja te snižavanjem stope PDV-a. Nužno je mijenjati zakonske propise koji sprečavaju ili otežavaju investiranje u objekte, posebice glede spornih turističkih zemljišta koja trebaju biti pokretač razvoja, a ne još veće opterećenje u poslovanju.

Kako komentirate inicijativu za osnivanje krovne udruge u turizmu koja će poslužiti i za pritisak na Vladu?
Logično je da turistički sektor zbog svoje vrlo velike gospodarske važnosti ima utjecaj barem približno proporcionalan svome makroekonomskom značaju. Stoga podupiremo i sudjelujemo u svim inicijativama koje imaju za cilj postignuti tretman turizma kao prioritetnog segmenta BDP-a.

Kako pripremate iduću sezonu?
Ulaganja u kvalitetu i zaposlenike ostaju u središtu akcija. Nastavljamo razvijati nove prodajne alate i podizati učinkovitost marketinških kampanja. I dalje ćemo voditi fleksibilnu politiku cijena pri čemu ćemo naglasak staviti na osmišljavanje kreativnih paketa ponuda i nuđenje veće vrijednosti za novac.

Najavili ste razvijanje MICE segmenta u Valamaru. Prate li destinacije u kojima to planirate vaše ambicije?
Hrvatsko kongresno tržište je daleko od zasićenog i ima znatan potencijal rasta. Premda je broj kongresa smanjen u smislu trajanja i broja sudionika, Hrvatskoj se u svjetlu globalne krize pruža nova prilika odlučivanjem mnogih europskih organizatora za dostupnije, mediteranske lokacije na štetu dosadašnjih daljnjih i egzotičnijih odredišta.

Bi li se model upravljanja turističkim kapacitetima s trećim osobama, koji ste počeli primjenjivati u Hrvatskoj, trebao proširiti?
Nedavno smo zaključili naš prvi upravljački ugovor s trećima, s hotelom Luna iz Jakišnice na Pagu, a u tijeku su i intenzivni pregovori s nekoliko drugih tvrtki. Te partnerske tvrtke su prepoznale visoku razinu našega upravljačkog znanja koja im se pokazala isplativom investicijom, posebno u vrijeme krize. Optimizacija troškova te kvalitetno pozicioniranje i promocija imat će u tom segmentu presudnu ulogu.

(Ne)popularni turoperatori

S obzirom na rast individualaca i online rezervacija, pogotovo u ovoj sezoni, pada li ovisnost Hrvatske o velikim turoperatorima?
Činjenica je da su ove sezone individualne i online rezervacije zabilježile rast u odnosu na kanal turoperatora, no to je opći trend u svjetskom turizmu. Naša istraživanja?govore da?se nastavlja trend rasta korištenja interneta u planiranju godišnjeg odmora. Prema prošlogodišnjim istraživanjima, gotovo 65 posto gostiju koji žele odsjesti u hotelima ili apartmanima te 67 posto gostiju koji planiraju odmor u kampu koriste se internetom prilikom planiranja godišnjeg odmora. Sve učestalija rezervacija izravno kod hotelijera rezultat je takvog trenda, ali i mogućnosti hotelijera da cijene u individualnom i grupnom kanalu brže i kvalitetnije prilagode tržišnim uvjetima. Međutim, ne može se osporiti uloga turoperatora u hrvatskom turizmu, ona je i dalje značajna. Procjenjujemo da gotovo 50 posto svih turista u Hrvatsku dođe preko turoperatora. Činjenica jest da je njihovo poslovanje posljednjih nekoliko godina u padu, a razlozi prije svega leže u manjoj fleksibilnosti njihovih cijena u odnosu na fleksibilnost cijena individualnoga kanala koji bolje može reagirati na vrlo promjenjive tržišne okolnosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close