GfK je proveo istraživanje vezano uz potrošnju keksa u kućanstvima u Hrvatskoj. Prema podacima iz GfK Panela Kućanstava total kategorija industrijski proizvedenih keksa u prvom polugodištu 2012 pala je 4 posto količinski, a 3 posto vrijednosno u odnosu na isto razdoblje 2011. Neki su segmenti ipak povećali volumen, a to su tvrdi keksi koji su rasli količinski čak 20 posto te čajni keksi s rastom od 7 posto, pokazuje istraživanje.
Vafli čine oko 40 posto vrijednosnog udjela u kategoriji keksa. Drugi najveći segment su čajni keksi s oko 1/4 udjela, zatim tvrdi keksi s 13 posto, punjeni keksi s 8 posto, i ostali keksi s 14 posto.
Keksi se troše u većini kućanstava. Devet od deset kućanstava kupilo je kekse u prvom polugodištu tekuće godine, a broj kupaca ove kategorije nije se mijenjao u odnosu na prethodno razdoblje. Ipak, pojedini segmenti u kategoriji keksa uspjeli su povećati bazu kupaca, na primjer čajni i tvrdi keksi, dok su vafli izgubili dio kupaca. Kad je u pitanju učestalost kupovine keksa, ni kupovno ponašanje nije se mijenjalo, a u prosjeku kekse naša kućanstva kupuju oko 20 puta godišnje.
Trgovačke marke keksa čine oko 1/4 vrijednosnog udjela u keksima, a zanimljivo je da nisu povećale svoj udio u zadnjih godinu dana, iako su inače upravo trgovačke marke na ukupnom tržištu roba široke potrošnje nastavile s rastom udjela. U tvrdim i punjenim keksima trgovačke su marke uspješnije nego u drugim segmentima. Dok Lidlove marke u punjenim keksima neočekivano gube na udjelu, vrlo uspješno rastu u tvrdim keksima.
Na tržištu koje stagnira, u situaciji u kojoj određena marka nema dovoljno prostora za organski rast, ključno je znati koja marka raste na čiji račun. Tako, na primjer, u čajnim keksima Konzum sa svojom K plus linijom raste na račun Koestlina, Kraša i Lidlovih marki.
Najžešća konkurencija je u napolitankama gdje se za svoj dio kolača bore Kraš, Koestlin, Konzum, Lidl, CBA, Sloboda i drugi izazivači. Iako su Kraš napolitanke vladarice u svom segmentu i drže duplo veći tržišni udio u odnosu na sljedećeg najjačeg konkurenta, u 2012. uvjerljivo najbrže rastu Koestlin napolitanke i uzimaju kupce/vrijednost svim svojim konkurentima.
GfK Consumer Panel ili Panel kućanstava je kontinuirano istraživanje u kojemu se podaci prikupljaju na temelju dnevnika kupovine kojeg ispunjava 1.500 kućanstava u Hrvatskoj. Uzorak je reprezentativan prema regiji, veličini naselja, broju članova kućanstva te broju djece ispod 14 godina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu