Malo je onih koji sa sigurnošću znaju što zakon propisuje, a iz prakse trgovaca ne možemo zaključiti. Jedni su bez problema spremni vratiti novac za proizvod koji smo kupili, a ne sviđa nam se, drugi su nam spremni ponuditi tek zamjenu za nešto drugo.
Za potrganu majicu ili primjerice mobitel imate pravo dobiti povrat novca u trgovini. Ali za onaj proizvod koji vam se iz bilo kojeg drugog razloga ne sviđa – ne. Tako kaže hrvatski zakon.
"U slučaju materijalnog nedostatka koji je uočen na proizvodu, potrošači imaju pravo na povrat novca. Samo u slučaju materijalnog nedostatka, sve ostalo je na dogovoru između trgovca i potrošača", izjavio je Igor Vujović, predsjednik Društva 'Potrošač'.
Taj dogovor ovisi o dobroj volji trgovca.
"U Europskoj uniji je trgovcu stalo do potrošača, naši trgovci se isto počinju privikavati, tako da se može naći kod nas trgovac koji vam ipak može zamijeniti proizvod ili vratiti novac ako vi to od njega zahtijevate", dodaje Vujović.
Upornost i dosađivanje očito je efikasan način u praksi, no iz Društva Potrošač savjetuju pismeno obraćanje.
Trgovcu treba podnijeti pisanu reklamaciju. Trgovac ima obvezu unutar 15 dana odgovoriti, također u pisanom obliku, a ukoliko i dalje nismo zadovoljni s odgovorom i smatramo da su naša potrošačka prava prekršena, možemo se obratiti tržišnoj inspekciji ili nadležnim sudovima časti, navode iz Potrošača za RTL.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu