Ženski poduzetnički centar kao najveća domaća nevladina asocijacija koja okuplja više od 2300 vlasnica i vlasnika tvrtki i obrta odlučilo je pokrenuti Anti-korona poslovni servis kako bi kako god mogu pomogli sektoru malog i srednjeg poduzetništva koji zapošljava više od 70 posto svih radnika u Hrvatskoj.
Konkretni alati
“Neovisno je li riječ o našim članicama i članovima, ili bilo kojem drugom vlasniku ili vlasnici trgovačkog društva ili obrta, naših više od tridesetak stručnjakinja i stručnjaka koji čine stručni i iskusni tim za, u prvom redu besplatnu pomoć i pružanje konkretnih alata, sadržaja i pomoći svim poduzetnicama i poduzetnicima, kao i svima onima koji to kane biti u svim glavnim područjima poslovnih aktivnosti na realnom tržištu u vrijeme u kojemu se trenutačno nalazimo”, kaže Sanela Dropulić, direktorica Ženskog poduzetničkog centra Zagreb i pokretačica Anti-korona poslovnog servisa.
U prvom tjednu poslovanja, a Anti-korona poslovni servis pokrenuli su 23. ožujka, imali su 70 konkretnih upita kojima su pružali pomoć, konzalting te organizirali prodajne aktivnosti, kao još dodatnih 20 upita gdje su pružali informacije te preusmjeravali na druge službe primjerice HZZ, HAMAG – BICRO…
“Već tri godine imamo u sklopu Ženskog poduzetničkog centra na digitalnoj platformi besplatni servis Savjetodavka gdje svakodnevno pružamo pomoć našim članicama i članovima. Svjesni koliko je korona ugrozila poslovanje poduzetnica i poduzetnika, preoblikovali smo postojeće resurse, dobili zeleno svjetlo za sudjelovanje svih naših stručnjakinja i stručnjaka te vrlo brzo iz jedne aktivnosti prerasli u drugu, sveobuhvatniju i konkretniju za vrijeme korone”, objašnjava Dropulić.
Ukupno je 32 stručnjakinja i stručnjaka za različita područja poduzetničkog angažmana: krizno komuniciranje i poslovanje, računovodstvo i financije, web i grafički dizajn, porezno savjetovanje, pravna pitanja, konzalting za prodaju i prodajne kanale, psihoterapija, pozitivna psihologija…
“Prvo i osnovno što smo obrađivali bila je pomoć za ishođenje mjera HZZ-a, subvencija države za očuvanje radnih mjesta, izrade pisma namjere za odgodom plaćanja državnih namirenja, kao i ishođenja kredita po povlaštenim uvjetima. A zatim smo i organizirali prodaju poduzetničkih usluga i proizvoda u novim uvjetima poslovanja kada se do kupaca/klijenata treba doći na drugačije načine, drugim kanalima i na izmijenjene prodajne aktivnosti.
Mnogi su korisnici Anti – korona poslovnog servisa ovo vrijeme stagnacije poslovanja iskoristili i za redefiniranje poslovnog identiteta, poboljšanje grafičkog dizajna usluga, podizanje ili, pak, redizajniranje web stranica, što su im naši stručnjaci besplatno i kvalitetno obavili i još uvijek obavljaju. Dio korisnika je trebao ‘preslagivanje’ poslovne strategije, posebice u turističkoj djelatnosti, pa smo usmjereni i na pomoć u izgradnji novog poslovnog identiteta, oblikovanja novih proizvoda i usluga, koji će se tražiti u vrijeme korone i nakon nje”, ističe Dropulić
Što sad prolazi
Među prvima su im se obratile poduzetnice i poduzetnici u turističkoj djelatnosti, a nešto kasnije i u kamionskom prijevozu roba. Krizom su pogođene i poduzetnice u beauty industriji, a rješenje su ponudili i vlasnicima škola stranih jezika tako da su ih preusmjerili na on-line nastavu i tečajeve što dobro ‘prolazi’ na tržištu, a vlasnike OPG-ova su pozicionirali na virtualne tržnice i online prodaju kroz vlastite digitalne kanale.
Uz to, dio poduzetnika je imao problema s poslovnim optimizmom pa su ih preusmjeravali na korištenje usluga i savjetovanja naših psihoterapeuta, kao i stručnjaka za pozitivnu psihologiju.
“U ovom trenutku svima nam treba puno kvalitetne organizacije posla i vremena, mentalna snaga i hrabrost, ustrajnost i nepokolebljivost, jer krize pa i ova u vrijeme korone sastavni su dijelovi svakog poduzetništva, a prilagodba i pronalazak rješenja najbolji odgovor na sve što nam se događa”, poručuje Dropulić.