Zbog problema koji je tijekom nedjelje prijepodne imala Zagrebačka banka sa svojim serverom, došlo je do poteškoća s transakcijama na POS mreži, odnosno s plaćanjem karticama.
Iako je kvar brzo otklonjen, gotovo svi elektronski mediji su prenijeli da nije moguće plaćanje karticama na naplati cestarine na autocestama pod upravljanjem tvrtke Hrvatske autoceste (HAC). Kako se radi o špici turističke sezone kad su gužve na autocestama kilometarske, a čekanja na naplati cestarine se nekad mjeri satima, raspitali smo se kako je kvar utjecao na stanje u prometu.
Iz samog HAC-a kažu da nikakvi ozbiljniji problem nisu imali jer je plaćanje karticama samo jedna od mogućnosti naplate. "Postoji niz rezervnih opcija koje sustav drže održivim u svim uvjetima. Cestarinu je moguće platiti i elektronski (ENC), pretplatničkom kartom, gotovinom ili devizama, a u konačnici ako se baš dogodi da su svi ostali modeli plaćanja iz nekog razloga nefunkcionalni, moguće je da se cestarina 'plati' i s izjavom koju potpiše vozač kojom se obvezuje na plaćanje cestarine naknadno", kazala je Kata Kuprešak, glasnogovornica HAC-a.
Iz kartičarskih kuća kažu da je konkretni slučaj poslovni odnos banke i kupca (HAC-a) te da oni, osim kontrole kvalitete usluge, nemaju mogućnosti utjecati na to. Iz bankarskog sektora ističu da se ovakvi slučajevi događaju rijetko jer su sigurnosne mjere iznimne, a i korisnici imaju najčešće POS uređaje više banaka te je nemoguće da u istom trenutku svi zakažu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu