Od 2022. cestarina na hrvatskim autocestama plaćat će se beskontaktno i bez zaustavljanja. Ključna su obilježja tog novog sustava naplate cestarine, koji je službeno predstavljen jučer u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, slobodan prolazak bez zaustavljanja na naplati, plaćanje cestarine putem ENC, odnosno DSRC uređaja ili očitanjem registracijskih tablica te tarifni modeli s višim cijenama u vrijeme većeg prometa, a nižim cijenama u vrijeme nižeg prometa. Kako piše Večernji list, upotreba će ENC-a pri tome biti obvezna za teška vozila, dok će korisnici lakih vozila imati mogućnost izbora – plaćanje cestarine ENC-om ili očitanjem registracijskih tablica. Procjenjuje se da će implementacija sustava, koja uključuje nabavu nove tehnologije, izgradnju portala za automatsku naplatu cestarine, prilagodbu postojećih staza i demontažu naplatnih postaja, stajati do 570 milijuna kuna.
Novi bi sustav bez potrebe za većim nadogradnjama učinkovito trebao funkcionirati najmanje 15 godina, a povrat ulaganja očekuje se nakon sedam godina. Kako je objašnjeno na jučerašnjoj prezentaciji, ne očekuje se velik višak radnika zbog uvođenja novog sustava jer će većina blagajnika s naplatnih kućica biti prebačena na druga radna mjesta – u mobilne timove koji će kontrolirati naplatu, u nadzorne centre i u odjele marketinga i prodaje.
Kad se novi sustav implementira, svaki korisnik autocesta morat će se registrirati preko korisničkih računa (na internetu ili putem aplikacija) ili kreditnih kartica i cestarinu će plaćati postpaidom. Za uvođenje novog modela naplate cestarine bit će potrebno prilagoditi i zakonsku regulativu. U prvom redu to se odnosi na ovlasti blagajnika koji će biti u mobilnim jedinicama koje će hvatati neplatiše cestarine.
Stoga u Ministarstvu idu u izradu posebnog Zakona o naplati cestarine, u kojem će se inkorporirati dijelovi Prekršajnog zakona te Zakona o cestama. Blagajnici u mobilnim jedinicama tako bi dobili ovlasti koje sad imaju inspektori cestovnog prometa. Zakonom bi se utvrdio i kraći rok postupanja i naplata prekršaja. Cjelokupna naplata cestarine nadzirat će se pak u kontrolnom centru, a mobilne će jedinice onda nakon dojave iz tog centra na izlazu s autoceste hvatati one koji nisu platili cestarinu. Osim toga, pokrenut će se i izmjene Prekršajnog zakona, prema čijem trenutačno važećem članku 4. nitko ne može biti kažnjen ako nije kriv za počinjeni prekršaj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Znači ovi kaj sjede u kučicama umjesto da dobiju otkaz dobiti će nabrijane aute i motore tipa AUDI, BMW LAMBORGINI da hvataju ove kaj ne plate 20 kuna.
Pa mi ne bumo te autoceste otplatili nikad.
Samo da otplate novouveden sustav bez auti i motora trebati će im 7 godina.
Uključite se u raspravu