Iako je ovo specifična godina za turizam, u kojoj su posebnu pažnju dobili domaći turisti jer zbog okolnosti čine značajniji udjel prometa nego prijašnjih godna, i dalje su na snazi zakonske odredbe koje zabranjuju pružanja jeftinije usluge na temelju državljanstva, podsjećaju iz Ministarstva turizma. Upit vezan uz diskriminaciju u politici cijena poslali smo im nakon još jedne objave gostiju koji su u jednoj hrvatskoj jadranskog destinaciji dobili popust od 25 posto na večeru jer su domaći, što ih je ugodno iznenadilo. Pitanje je, međutim, kako bi se osjećali kad bi im u restoranu u Sloveniji ili Grčkoj naplatili ze četvrtinu višu cijenu, samo zato što su hrvatski državljani.
Ne bi bilo čudno kad bi ovaj isti par odmah alarmirao medije i vlasti, jer bi se osjećao diskriminirano i iskorišteno, s punim pravom. Jednako tako osjećaju se naši strani gosti, a podsjećamo da u normalnim godinama oni naprave više od 90 posto turističkog prihoda u Hrvatskoj, kad shvate da je stol do njih bolje prošao jer gosti pričaju na hrvatskom jeziku. Ovo je dugogodišnja boljka nekih hrvatskih ugostitelja, koja se očito nastavlja unatoč visokim kaznama koje propisuju zakoni. Stoga ih možda ne bi bilo suvišno podsjetiti da je Zakonom o uslugama propisano da se na primatelja usluga ne mogu primjenjivati diskriminirajući zahtjevi uvjetovani državljanstvom te mjestom prebivališta i boravišta. Navedena odredba se primjenjuje i na opće uvjete pristupa usluzi, koju pružatelj usluge stavlja na raspolaganje široj javnosti, osim u slučajevima kada su objektivno opravdani različiti uvjeti pristupa usluzi. Za kršenje navedene odredbe propisana je novčana kazna od 3000 do 50.000 kuna, ističu u Ministarstvu turizma.
Također podsjećaju da je Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti propisano da je u obavljanju ugostiteljske djelatnosti ugostitelj dužan istaknuti cijene usluga na hrvatskom i najmanje jednom svjetskom jeziku, na način dostupan gostima, i pridržavati se istaknutih cijena. Gostu je dužan izdati čitljiv i točan račun za svaku uslugu, s naznakom vrste, količine i cijene pruženih usluga, odnosno popusta. Kazna za kršenje ovih odredbi je od 2500 do 20.000 kn. Ako ih već nije briga za prava i sentiment gostiju, rijetko tko si u ovoj kriznoj godini može priuštiti da ostane bez 70.000 kn zbog ovakvog gafa.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Provjerila sam . KONZUM KRŠI PRAVILA STOŽERA….. Lijepo je rečeno…da je priprema hrane
dozvoljena samo za dostavu……! Imaju oni dostavu? NEMAJU . Po čemu se razlikuju od
nrp. self servisa u koji ljudi dolaze po hranu i nose kući….a mora se zatvoriti jer nema dostavu….ljudi samo odnose hranu kući kao i u KONZUMU ?????
sUTRA PRIJAVLJUJEM KONZUM STOŽERU, a provjeriti ću i ostale …………
Danas čekam da vidim , hoće li KONZUM , SPAR, PLODINE
i ostali koji rade za vrijeme -zabrane- kuhati i peći hranu …
u svojim GASTRO KUHINJAMA – Danas – KAD JE SVIMA
ZABRANJENO KUHATI – osim vlastite DOSTAVE!
Treba ih novčano opaliti za 200.000 kuna kazne najmanje…
Pa nisu ludi da plate hamburger 130 kuna ! …..od svog vlastitog mesa i svog povrća i zamrznute lepinje..
Standar Poljaka i Čeha je daleko bolji nego jednog Hrvata. Poljaci su postigli najveci napredak i rast.
Kad netko kaze da ne idu na ruckove i vecere onda laze. Itekako idu al za razliku od npr. Svedjana ne narucuju aperitive niti predjela. Naruce glavno jelo i pice. Evo me u Primostenu..u samom gradicu i okolici bas mi konobar kaze po restoranima tradicionalno Njemci, iduci Poljaci, nakon njih Česi, Slovenci i Mađari.
Uključite se u raspravu