Jednog online gosta platili smo čak 5,3 kune

Autor: Marija Crnjak , 27. veljača 2013. u 15:16
Thinkstock

“Čini se impresivno da je stranice HTZ-a lani posjetilo skoro četiri milijuna ljudi, no zapravo se tek 45 posto njih tamo zadržalo, ostalih 55 posto posjetitelja (bounce rate) su ili slučajno došli na te stranice ili su namjerno samo pogledali naslovnicu”..

Dijelom zbog nedostatka praćenja rezultata online oglašavanja, a dijelom zbog neprilagođene web stranice, Hrvatska turistička zajednica preskupo plaća taj promocijski kanal. Kad se uloženih 12,8 milijuna kuna u prošloj godini podijeli s brojem gostiju koji nisu slučajno svratili na stranice HTZ-a, već zaista pročitali nekoliko stranica sadržaja, ispada da je Hrvatska lani posjet jednog 'online' gosta platila vrtoglavih 5,3 kuna, upozorio je član Turističkog vijeća HTZ-a Drago Ružić, profesor Ekonomskog fakulteta u Osijeku, pozivajući se na rezultate alata Google Analitics koje je analizirao.

"Čini se impresivno da je stranice HTZ-a lani posjetilo skoro četiri milijuna ljudi, no zapravo se tek 45 posto njih tamo zadržalo, ostalih 55 posto posjetitelja (bounce rate) su ili slučajno došli na te stranice ili su namjerno samo pogledali naslovnicu. Kod mobilnih uređaja taj bounce rate još je veći  i dosegnuo je čak 75 posto, dakle tek svaki četvrti posjetitelj stranica zapravo je pogledao stranice HTZ-a na mobilnom uređaju, ustvrdio je Ružić dodajući da stranice HTZ-a  još pate od dječjih bolesti. Tako se animacija na prvoj stranici na mobilnim uređajima uopće ne može čitati.

Ružić je kritizirao i ukupnu HTZ-ovu strategiju oglašavanja koja se oslanja skoro potpuno na Google i Facebook.

"Prema nekim tržištima koja su nam navodno jako važna, a primjer je rusko, ne može se ići s Googlom i Facebookom jer to Rusi ne doživljavaju, zbog čega nas je također tek svaki četvrti ruski posjetitelj čitao", kazao je Ružić.

Kritikama se pridružio i Željko Kukurin, predsjednik uprave umaškog Istraturista, čije su web stranice lani imale 1,7 milijuna posjeta.

"To su posjeti samo jedne turističke kompanije, stoga je nelogično da HTZ ima tako malo posjeta uz takvo ulaganje. I bez bounce rate-a ispada da u jednog online posjetitelja HTZ ulaže 3,65 kuna, što je duplo više od benchmarka koji možemo napraviti u Hrvatskoj. Također, u strategiji online oglašavanja mi sami se bi radimo konkurenciju i dižemo si cijenu, jer vrlo slične oglase rade i HTZ i lokalne turističke zajednice i hotelijeri", kaže Kukurin.

Ministar turizma Veljko Ostojić uvažio je Ružićev prijedlog da se osnuje posebno vijeće unutar HTZ-a za praćenje učinka online segmenta oglašavanja.    

 

Komentari (5)
Pogledajte sve

@Željko Kukurin kad već uspoređuje tvrtku na kojoj je na čelu možda bolje da se zapita zašto su svi konkureti od Valamara do Maistre bolji u svojim online performansama …. čak ih TZ Istre šije debelo

@Drago Ružić … dotični profesor kad je već analizirao mogao pogledati ranking naše stranice u odnosu na konkurentske zemlje [emo_ooooo]

http://www.croatia.hr 97.006
http://www.italia.it 120.312
http://www.visitgreece.gr 154.117
http://www.goturkey.com 155.742


12,8 milijuna kuna za promociju putem weba!!!
Za jednu godinu!!!
Da je HTZ dao deset puta manje novca nadobudnim studentima programerima s FER-a napravili bi im bolji posao i donijeli bolje rezultate. No, kako to već ide, kad se tuđim (našim) novcima plaća onda se ne gleda koja je cijena kad se odabire izvođač, nego prezime i blizina rodbinskog koljena dotičnog.

pričaš napamet

12,8 milijuna kuna za promociju putem weba!!!
Za jednu godinu!!!
Da je HTZ dao deset puta manje novca nadobudnim studentima programerima s FER-a napravili bi im bolji posao i donijeli bolje rezultate. No, kako to već ide, kad se tuđim (našim) novcima plaća onda se ne gleda koja je cijena kad se odabire izvođač, nego prezime i blizina rodbinskog koljena dotičnog.

New Report

Close