Jedini u Hrvatskoj i regiji nudi automatizirani najam e-romobila

Autor: Borivoje Dokler , 14. listopad 2020. u 08:00
U prosjeku Dash sustavi u gradovima imaju četiri i osam stanica te 15 do 45 romobila

Romobil se podiže i vraća na bilo kojoj stanici u gradu, a kod rivala se unajmi ručno i na jednoj lokaciji jednokratno.

Nakon što je osam godina bio suvlasnik i direktor firme Sustav javnih bicikala koja je prisutna u više od 30 gradova Hrvatske, BiH i Slovenije, Krešimir Dvorski pokrenuo je Dash City.

Riječ je o prvoj i jedinoj tvrtki u Hrvatskoj i regiji koja se bavi najmom električnih romobila putem potpuno automatiziranog sustava dijeljenja na stanicama za punjenje i najam. Svi ostali romobile iznajmljuju uglavnom ručno, na jednoj lokaciji i jednokratno. Dvorski je ponudu za pokretanje dobio od partnera iz Poljske, a prvi sustav lansiran je lani kao pilot projekt u Zadru.

Nakon toga Dash sustavi pokrenuti su u Crikvenici i Selcu, a uslijedili su Biograd i Šibenik. Dvorski ističe kako su ih startup faza poslovanja te otežane životne i radne okolnosti usporile u pokretanju još više sustava u gradovima koji su pokazali interes.

“Jednostavno nije bilo dovoljno vremena ove godine, no to ćemo nadoknaditi sljedeće”, ističe Dvorski i dodaje kako već imaju više od 20.000 registriranih korisnika. Postupak iznajmljivanja i plaćanja obavlja se putem besplatne mobilne aplikacije Dash, a cijena najma po minuti je 1,50 kuna.

Romobil se skeniranjem QR koda podiže i vraća na biloj kojoj stanici u gradu. S jednim punjenjem moguće je prijeći oko 30 kilometara.

Dvorski

Već imamo 20.000 registriranih korisnika u 5 gradova. I drugi su iznimno zainteresirani za model.

“U prosjeku Dash sustavi u gradovima imaju između četiri i osam stanica te 15 do 45 romobila, što ovisi o raspoloživosti lokacija za postavljanje stanica, turističkom potencijalu destinacije, klimi, topografiji i nekim socio-demografskim karakteristikama grada”, kaže Dvorski i napominje kako je Zagreb topografski, turistički te kao urbano središte veliki potencijal za električne romobile.

“Idemo korak po korak jer je tek u pripremi novi zakon koji bi trebao kvalitetnije regulirati međuodnos sudionika u prometu i jasno definirati u koju kategoriju spadaju električni romobili, trenutačno su ni na nebu ni na zemlji što ne odgovara ni vlasnicima romobila, niti nama pružateljima ovakve usluge, a niti gradskim vlastima.

Međutim, slična problematika bila je i s biciklistima i problemi su se izgradnjom biciklističke infrastrukture, unapređenjem komunikacije i tolerancije među svima u prometu i kontinuiranim edukativnim kampanjama značajno smanjili”, objašnjava Dvorski.

Prema njemu, gradovi su iznimno zainteresirani za ovaj poslovni model te smatra da pokreću mini revoluciju čiji rezultat, uz adekvatne zakonske propise, donosi cijeli novi val benefita na području smanjenja broja motornih vozila, smanjenja emisije C02, buke, problema s parkiranjem te smanjenje komunalnog nereda. Boom iznajmljivanja e-romobila u Europi započeo je prije dvije godine, a sad u tu nišu počinju ulaziti i veliki igrači.

“Istina je da su se na tržištu pojavili veliki, ali mjesta ima za sve jer svatko gađa nišu u kojoj može iskoristiti svoje konkurentske prednosti. Veliki igrači imaju velike apetite, a mi mali smo tu da ih izazivamo da budu bolji i pružaju kvalitetniju uslugu ili da i mi malo narastemo”, zaključuje Krešimir Dvorski.

Komentirajte prvi

New Report

Close