Jamnica uvela važnog robota: ‘Automatizacija smanjuje rizik od lockdowna’

Autor: Suzana Varošanec , 08. lipanj 2020. u 22:00
Uvođenje robota u skladište i slaganje robe po narudžbama prvi je projekt robotizacije u tom segmentu poslovanja Jamnice

Prednost automatizacije jasno se vidi u izvanrednoj situaciji kao što je korona pandemija, kaže predsjednik Uprave Dario Šalić.

Jamnica plus, vodeća domaća kompanija u industriji pića, uvela je i automatizaciju slaganja narudžbi kupaca putem autonomnog robota. Kako bi pojačali učinkovitost i modernizirali proizvodnju uložili su 3,5 milijuna kuna, a puštanjem novog robota u rad u logističko-distributivnom centru u Jastrebarskom početkom lipnja.

Kako kaže predsjednik Uprave Dario Šalić, time osiguravaju kvalitetnije uvjete rada te dodaje: “Prednost automatizacije jasno se vidi u izvanrednoj situaciji kao što je pandemija koronavirusa. Automatizacija i robotizacija tada pojednostavljuju poslovanje i smanjuju rizik od zaustavljanja poslovnog procesa”.

Potpuna automatizacija
Jamničin najnoviji projekt na planu ovakvog tipa modernizacije, nakon automatizacije proizvodnih linija, logičan je nastavak procesa koji je započet 2013. kada je prvi put osmišljen i razvijen sustav učinkovitijeg načina planiranja proizvodnje. U sklopu njega korisnici dobivaju kontrolnu ploču s jednostavnim pregledom svega što se planira proizvoditi, kao i praćenjem realizacije plana, pojašnjavaju iz kompanije.

3,5

milijuna kuna uložila je Jamnica plus u najnoviji projekt robotizacije

“Sustavnim usavršavanjem i razvijanjem poslovnih procesa s ciljem veće učinkovitosti i minimiziranja opterećenja radnika, u proizvodnji su sve proizvodne linije u potpunosti automatizirane, a ‘robot’ ruke su na paletizacijama linije PET L5 u Jamnici”, navode iz tvrtke ističući da je posljednja investicija u robota u skladišnom poslovanju i slaganju po narudžbama, prvi projekt robotizacije u tom segmentu poslovanja.

Razvoj projekta je uvelike dio ‘in house’ produkcije, pri čemu su izvršni direktor lanca opskrbe Marijan Vrandečić i izvršni direktor sektora informatike Marko Fabijanić surađivali s vanjskim partnerom tvrtkom Demateh, za koju se Jamnica odlučila, navode, zbog dugogodišnje suradnje na uspješnim projektima.

Utjecaj na ljudski faktor
“Automatizacija znatno doprinosi ubrzavanju poslovnih procesa te se tako može povećati broj ljudi na pozicijama gdje je ključan ljudski faktor. Upravo zbog brzine proizvodnje, nezamislivo je voditi proizvodne procese bez automatizacije linija, dok se u logističko distributivnom dijelu zbog težine poslova preferira automatizacija i robotizacija procesa.

U tim procesima, neophodna je suradnja robota i radnika. Tako robot brže slaže veće količine, dok radnik nadgleda i definira slaganje. Ovakvim sinergijskim djelovanjem plan je realizirati do 30% komisije, čime oko 20 ljudi tijekom sezone može raditi u dijelu gdje je neophodan ljudski faktor”, pojašnjavaju iz kompanije.

Kako dodaju, Jamnica plus iz godine u godinu ulaže u automatizaciju svih svojih poslovnih procesa – proizvodnih, logističko-distributivnih, prodajnih, financijskih…

Tako se od njihovih projekata digitalizacije i automatizacije ističu DMS (Document management system) za upravljanje dokumentima, WMS (Warehouse management system) za optimizaciju skladišnog poslovanja, TMS (Transport management system) za optimiziranje transporta koji su implementirali i u suradnji s Ortecom, zatim SFA (Sales force automation) – sustav za terenske radnike u prodaji na kojem su surađivali s Assecom iz Poljske i BI (Business inteligence) za automatiziranje poslovnog izvještavanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close