Jak skok u Britaniji i Francuskoj, Badelju 111.000 eura dividende

Autor: Domagoj Puljizović , 04. lipanj 2024. u 06:20
Novi proizvodni pogon rezultirao je s ulaskom u 800 trgovina Asda Walmarta te 300 maloprodajnih jedinica francuskog lanca trgovina/PD

Zagrebačka mikropivovara Garden Brewery krenula u nova osvajanja.

Kad je u lipnju 2016. The Garden Brewery odvrnuvši svoje pipe razveselio ljubitelje craft piva, suosnivačima zagrebačke mikropivovare ni u primisli nije bilo kakve će im poslovne izazove donijeti pandemija. Osam godina nakon pokretanja poslovanja, David Plant i Nick Colgan pivom su odlučili pokoriti britansko tržište, ali i Francusku koja je poslovično – carstvo vina.

Prema podacima Statiste za 2022. godinu, količina pive popijene po stanovniku u Hrvatskoj iznosila je 79 litara. Time su Hrvati još u doba pandemije premašili Francuze za 46 litara, no ostali su ‘puhati za vratom’ Česima s najvećom potrošnjom piva po stanovniku u Europi (136 litara), kao i Austrijancima koji godišnje u prosjeku popiju 102 litre.

U tom se razdoblju Garden Brewery, jedno od neuobičajenih ulaganja AZ mirovinskih fondova, preselio na novu, veću lokaciju na Žitnjaku, u neposrednoj blizini stare. U novo postrojenje uloženo je tadašnjih 23 milijuna kuna, a prošle godine pivovara je proizvela 900 tisuća litara pive, tvrde suosnivači pivovare David Plant i Nick Colgan.

AZ-ovih 3,8 milijuna eura

Prema posljednjim javno dostupnim podacima, vrijednost udjela AZ fonda u pivovari danas premašuje 3,8 milijuna eura.

Pregovori s Britancima
Novi proizvodni pogon rezultirao je velikim novim klijentima, uključujući Asda Walmart u Velikoj Britaniji, s 800 trgovina i francuski lanac s više od 300 maloprodajnih jedinica.

“Prema Asdi, mi smo njihov prvi hrvatski dobavljač. Ideja da craft pivo podrazumijeva malu proizvodnju nikada nije bila stvarna, kao što se može vidjeti u SAD-u, nikada nije postojala razlika između craft kvalitete i velike količine sve dok ulažete u svoju proizvodnju”, kazali su suosnivači.

Podsjetimo, AZ mirovinski fondovi koji u ulagačkom portfelju imaju velike hrvatske tvrtke poput Atlantic grupe, Imperial Riviere, Končara i Podravke 2019. godine pivovaru su dokapitalizirali s 20 milijuna kuna čime su stekli udio od 49,5 posto u kompaniji. Promjena u udjelu i dodatnih ulaganja otad nije bilo, potvrdili su nam kao i to da su se od pandemije uspješno oporavili.

“Osobito ako uzmemo u obzir da je 2023. bila nevjerojatno izazovna jer smo se morali boriti s visokom inflacijom i komunalnim troškovima kao što su to činile mnoge tvrtke, ali imali smo i probleme specifične za pivovare poput povećanja cijena slada. Unatoč tome, i dalje smo bili profitabilni i 2024. godina je započela sjajno, tako da ćemo od sada rasti”, rekli su Plant i Colgan. Ulaganje u novu lokaciju vratilo im se na brojne načine…

“To nam je bio bitan korak da postanemo ključan igrač na europskom tržištu craft piva. Možemo se nositi s ogromnim valovima potražnje, poput narudžbi od milijun limenki tijekom dva mjeseca. Spremni smo za budućnost, povećali smo učinkovitost, marže i poboljšali točionicu.

8

posto porasli su konsolidirani prihodi grupe u prvom kvartalu 2024.

Uspješna točionica važna nam je iz mnogo razloga, a kao i za sve pivovare, marže su ovdje velike jer nema posrednika, nema transporta”, pojasnili su Plant i Colgan. Pivo izvoze u više od 30 zemalja, no naglasili su da se ne radi o jurnjavi za sve više partnera, već o odabiru pravih i fokusiranju na njih kako bi sinergijom postigli maksimalni uspjeh.

“Usredotočeni smo na nekoliko ključnih izvoznih zemalja, a jedna je Francuska gdje imamo veliku privlačnost i povećanje prodaje. Ujedinjeno Kraljevstvo također nam se otvara i u pregovorima smo s drugim supermarketima nakon što smo u travnju počeli s Asda Walmartom.

Vrlo važan fokus je Hrvatska i naša prodaja na domaćem tržištu brzo raste”, istaknuli su suosnivači. Pivo proizvedeno u pivovari The Garden Brewery pije se diljem svijeta, od Šangaja do Pariza, Kopenhagena do Berlina, Londona do Barcelone.

“Možemo napraviti znatno više, a naša lokacija uz relativno niska ulaganja može doseći 2,5 milijuna litara i to je nešto što namjeravamo postići u nadolazećim godinama”, dodali su Plant i Colgan.

Prodali Yellow Submarine
Ukupni prihodi Grupe u 2023. iznosili su 9,7 milijuna eura, 1,9 milijuna više u odnosu na 2022. Preklani je Grupa prodala većinu udjela koje je imala u lancu craft burger restorana Yellow Submarine, a dobit od prodaje iznosila je oko dva milijuna eura.

Također, za mjesec dana dioničari zagrebačke mikropivovare mogu očekivati isplatu dividendi od pet eura po dionici. Na popisu onih s najvećom količinom dionica, uz AZ obvezne mirovinske fondove kategorije B kojima će biti uplaćeno nešto više od 124 tisuće eura te dobrovoljni mirovinski fond kojem će sjesti 40 tisuća, eura nalazi se i nogometaš Milan Badelj koji će dobiti gotovo 111 tisuća eura. Tu su i suosnivači –Davidu Plantu pripast će 37.940, a Nicku Colganu 29.940 eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close