Jača uloga pomorskih redara na pomorskom dobru: “Praktički vi nemate kud ući u more”

Autor: Poslovni.hr , 02. veljača 2024. u 08:53
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL/ Ilustracija

“U svakom slučaju, možemo reći da nećemo dozvoliti da se provodi neka samovolja ili da se pomorsko dobro ispod određenih kuća smatra da je to plaža, sunčalište pojedinih objekata, to jednostavno nije moguće više”, kaže Jurić.

Godinama je vladao nered na pomorskom dobru – od bespravne gradnje do nepoštovanja koncesijskih odredbi. Općine i gradovi nisu mogli sankcionirati prekršitelje, sve je bilo u rukama lučkih kapetanija i resornog ministarstva, piše HRT.

No, primjenom novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, održavanje reda na pomorskom dobru napokon prelazi s državne na lokalnu razinu, a općine i gradovi imat će i pomorske redare.

Tipični prizori u svim našim obalnim mjestima – ako nemaš gdje vezati brod, napravi si mulić!

“Međutim, zna se koji su muli i obalni zidovi napravljeni do određene godine i mogu se uklopiti – svi oni koji se ne mogu uklopiti, bespravno sagrađeni, tražit ćemo od onih koji su ih napravili da ih uklone”, kaže Joško Jurić, pročelnik Upravnog odjela za komunalne djelatnosti Grada Šibenika.

Takvo će rješenje sada moći donijeti pomorski redar. I za bilo koji prekršaj na pomorskom dobru. Dosadašnja praksa, kada bi komunalni redar jedino mogao tek izvijestiti o tome inspekciju ili Lučku kapetaniju, pokazala se manjkava.

“Tu je bio problem sa zadrškom, a ponekad je ta zadrška trajala i malo više od tjedan dana, i po 15 i 20 dana, dok bi uspjeli na neki način provesti”, kaže gradonačelnik Vodica Ante Cukrov.

A sada će provođenje odluka biti mnogo brže – gradovi i općine sve su trebali definirati u svom planu upravljanja pomorskim dobrom te odlukom o redu na pomorskom dobru.

“U svakom slučaju, možemo reći da nećemo dozvoliti da se provodi neka samovolja ili da se pomorsko dobro ispod određenih kuća smatra da je to plaža, sunčalište pojedinih objekata, to jednostavno nije moguće više”, kaže Jurić.

Stanovnici obalnih mjesta jesu za uvođenje reda. Ali i za osiguravanje potrebne infrastrukture.

“Poslije bi trebalo, normalno, ljudima napraviti mjesta ako im se to sruši i nasuje, da i oni imaju vez, kaže mještanin Brodarice Duško Vukelja.

“Pa ovdje je trenutno baš prevelika gužva, stisnuto je to sve, brodova ima, uvijek neko kupi veći brod pa nadamo se – rekli su da će napraviti rekonstrukciju toga, proširiti, staviti pontone”, kaže Miro Blažević iz istog mjesta.

Najviše će posla za pomorske redare biti ljeti. Jer koncesionari plaža nerijetko su zaobilazili sve propise.

“I oni koji imaju nekakva koncesijska odobrenja zloupotrebljavaju i proširuju se van tih gabarita, dolazimo u situaciju da praktički vi nemate kud ući u more, kaže Cukrov.

Zakonodavac je osmislio bolji nadzor nad pomorskim dobrom. Donosi on veliku obvezu svim gradovima i općinama pa će praksa pokazati jesu li tome dorasli te ima li eventualno nekakvih zakonskih manjkavosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close