Jabuka TV – nova mreža lokalnih televizija

Autor: Saša Vejnović , 29. rujan 2008. u 06:30

Ugovore su potpisali zagrebački OTV i kutinski NeT

Hrvatska će uskoro dobiti mrežu regionalnih televizija nazvanu Jabuka TV, a sve se odvija pod vodstvom Željka Zime vlasnika Croatia filma, doznaje Poslovni dnevnik iz pouzdanih izvora. Zasad su ugovore potpisali zagrebačka Otvorena televizija (OTV) i kutinska Nezavisna televizija (NeT), no u planu je umrežavanje programa još nekoliko regionalnih televizija. Tako bi manje televizije osnažile svoj položaj na tržištu i pokušale ugrabiti ozbiljniji dio ukupnog televizijskog marketinškog kolača s kojeg su dosad dobivale uglavnom samo mrvice.

Croatia film
“Istina je, postoji želja da se konačno omogući da regionalne televizije budu nešto jače s kvalitetnijim programom. Mi smo produkcijska kuća s velikom tradicijom i želimo gledateljima pokazati naš program. Ako ne možemo na drugim televizijama, onda ćemo to učiniti ovako”, rekao nam je kratko Zima, ne želeći otkriti detalje projekta, pa tako ni sve njegove aktere. O detaljima će, kaže, možda moći već sljedeći tjedan. Više nam nisu htjeli reći ni na OTV-u i NeT-u, nego su tek neizravno potvrdili da je doista točna informacija o umrežavanju. “Uskoro će se znati više o cijelom projektu, ali sad vam zaista ne mogu ništa reći, tek da su jedini razlog za udruživanje oglašivači. Sigurno će biti insinuacija da povezivanje ima veze s politikom, ali odmah moram reći da to nema veze s vezom i da neće biti nikakvih političkih emisija”, rekao nam je Damir Vujinović, direktor OTV-a. O umrežavanju lokalnih televizija dosad se najviše govorilo u kontekstu ulaska Željka Mitrovića, vlasnika Pink grupe, na hrvatsko tržište. Sam Mitrović je najavljivao da, ako ne uspije kupiti neku televiziju s nacionalnom koncesijom, planira kupnju nekoliko lokalnih televizija koje bi potom umrežio i tako pokrio većinu hrvatskog teritorija.

Marketinška zarada
Sve te težnje uglavnom se temelje na pokušaju uzimanja većeg dijela TV marketinškog kolača. Prema neslužbenim procjenama, to je tržište lani ukupno vrijedilo oko 105 milijuna eura. Male televizije u ukupnoj gledanosti sudjeluju s oko devet posto, a slično je i kada je riječ o raspodjeli televizijskog marketinčkog kolača. To najbolje pokazuju podaci o prihodima – Nova TV je lani imala oko 166 milijuna kuna prihoda, RTL oko 347 milijuna, a HTV 329 milijuna prihoda od marketinga. Nasuprot tome dvadesetak lokalnih televizija ostvarilo je ukupno nešto više od sto milijuna kuna prihoda, pri čemu ih je nešto više od pola poslovalo pozitivno. Udruživanjem bi mogle doći do veće gledanosti, a time i do većeg udjela pri podjeli novca od marketinga s obzirom na to da im umrežavanjem raste broj potencijalnih gledatelja, a time i cijena marketinga, ali i zanimanje velikih agencija koje su ključne za unosne marketinške ugovore. Problem je što su svi dosadašnji slični pokušaji neslavno propali, a neki koji su u njima sudjelovali ni ovom projektu ne proriču blistavu budućnost. Jedan od aktera mreže hrvatskih lokalnih televizija CCN koji je želio ostati anoniman rekao nam je da je udruživanje malih televizija danas smiješna stvar jer nemaju što ponuditi. CNN je također funkcionirao kao mreža u vrijeme kada je nasuprot sebi imao jedino tri programa javne televizije. Stasanjem Nove TV gledanost CCN-a je padala, a iluzije u isplativost projekta nestale su ulaskom RTL-a i CME-a na hrvatsko tržište. Zakon o elektroničkim medijima dopušta umrežavanje programa u nacionalnu mrežu, no tada program mora biti dostupan za više od 60 posto stanovništva Hrvatske. Povezivanje mora odobriti Vijeće za elektroničke medije, a program mora imati urednika zajedničkog programa.

Komentirajte prvi

New Report

Close