„Premda je Švicarska Hrvatskoj, što se vina tiče, sedmo izvozno tržište, radi se o teritoriju gdje su naša vina još uvijek nedovoljno poznata, zbog čega je promocija profesionalnoj publici izuzetno važna. Osim toga, ovakve aktivnosti pridonose i daljnjoj izgradnji brenda hrvatskih vina koje smo, upravo zbog prepoznatljivosti na stranom tržištu, okupili pod brandom Vina Croatia – vina mosaica“, rekao je Igor Barbarić, tajnik Udruženja vinarstva HGK.
Stručno kušanje održalo se pod vodstvom voditelja Ivana Barbića, renomiranog švicarskog vinskog stručnjaka. Na promociji su vinari mogli razgovarati i s kupcima i sa stručnjacima o plasiranju vina na tržište Švicarske i svim izazovima koje to sa sobom nosi.
„Imajući na umu da je švicarsko tržište bez konkurencije u platežnoj moći i standardu življenja te da su Švicarci gurmani koji redovno jedu vani, sljubljuju vino s hranom i smatraju kulturu stola dijelom kulture življenja, implikacije predstavljanja hrvatskih vina u Švicarskoj su nedvojbene. U Švicarskoj, možda i više nego na nekom drugom tržištu, naši vinari imaju odgovoran zadatak predstaviti svoju ponudu. Švicarci imaju i vlastitu proizvodnju, a prema nekim istraživanjima, do 75 posto plasmana u restorane čine njihova vina, pa je prostor već u startu limitiran, ali kvalitetan, što je u redu za Hrvatsku s obzirom na količine i cijene“, kaže Franco Kozlović, predsjednik Udruženja vinarstva HGK.
Prošle je godine u Švicarsku izvezeno vina u vrijednosti 398 tisuća eura. Budući da iz Švicarske ne uvozimo vina, bilanca je pozitivna. U 2016. se u odnosu na 2015. godinu izvoz vina u Švicarsku povećao za 75 posto, odnosno u 2015. godini izvezli smo 47.000 litara, dok smo u 2016. godini izvezli ukupno 73.500 litara vina. Pri izvozu su najviše zastupljena vina u bocama čija je prosječna izvozna cijena 5,38 eura po litri. „Skok u izvozu u samo godinu dana pokazuje ogroman izvozni potencijal naših vina u Švicarsku, uz daljnje ulaganje i jačanje prepoznatljivosti hrvatskih vina i brenda Vina Croatia – vina mosaica na ovo zahtjevno tržište“, rekao je Barbarić.
Predstavljanje domaćih vina na švicarskom tržištu projekt je vrijedan milijun i 400 tisuća kuna, a 80 posto projekta financira se sredstvima koje je Udruženje vinarstva HGK povuklo iz EU fonda, iz tzv. Vinske omotnice[1]. Vinari će svoje proizvode nakon Züricha, 26. listopada, na isti način, predstaviti i u Genevi.
Na promociji sudjeluje 17 hrvatskih vinarija: Galić, Krauthaker, Zlatan otok, Jako vino, Iločki podrumi, Badel 1862, Vina Matošević, PP Orahovica, Vinarija Kozlović, Bodren, PG Jagunić, Rizman, Miloš, Osilovac, Kutjevo, Dingač – Skaramuča i Vinarija Katunar.
„Zanimanje koje su vinari iz Udruženja vinarstva pokazali za sudjelovanje u ovom projektu jasno pokazuje potencijal švicarskoga tržišta. Dosadašnja iskustva u izvozu hrvatskih vina pokazuju visoku gastronomsku osviještenost Švicaraca, a naravno, uz nju idu i vina najviše kvalitete. Oni traže najbolja vina i spremni su to i platiti. Švicarska je po prosječnim cijenama izvoza hrvatskih vina među prvim zemljama. To je posebno značajno za daljnji strateški razvoj hrvatskoga vinarstva jer želimo graditi imidž raznovrsnosti vina najvišega ranga kvalitete, a nikako ne masovne i jeftine proizvodnje. Posljednjih godina, osvojene nagrade hrvatskih vina na međunarodnim ocjenjivanjima vina idu u prilog tome“, rekao je Igor Hruškar iz PP Orahovice.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu