Europska komisija izradila je internetski portal o zemljopisnim oznakama GIview koji daje pregled zemljopisnih oznaka zaštićenih u Europskoj uniji, uključujući oznake u postupku zaštite te zemljopisne oznake zemalja koje nisu članice EU.
U pitanju je portal na kojem su informacije o proizvodu prikazane su u obliku GI kartice koja sadrži podatke o kontaktima skupina proizvođača zemljopisnih oznaka i kontrolnih tijela, područja proizvodnje koji je prikazan na karti, fotografije i opis proizvoda, zemljopisnog područja te izjave o održivosti.
Hrvatska je kao najmlađa članica Europske unije na devetom mjestu po broju registriranih naziva poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, a prvi na listi proizvoda s oznakom bio je Krčki pršut.
Domaći proizvođači tih proizvoda osim što bilježe trend porasta prodaje na domaćem, ali i europskim tržištima, ističu kako oznake zaštićenog zemljopisnog podrijetla i izvornosti nisu važne samo zbog prepoznatljivosti, već imaju i funkciju zaštite od sivog tržišta.
Danas Hrvatska ima 31 proizvod zaštićeni proizvod, u tijeku je još 21 postupak zaštite naziva, a posljednji registrirani je vino Muškat momjanski koje oznaku nosi od početka kolovoza.
Novi portal GIview obuhvaća i hrvatskih 18 zaštićenih oznaka izvornosti vina, šest oznaka za jaka alkoholna pića te jednu oznaku zemljopisnog podrijetla aromatiziranih proizvoda od vina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu