Organizacija posla od kuće
Culex

Izvanredno stanje pokreće nove vrste online marketinga, izvedive od doma

Tehnologije VR-a i AR-a lako se implementiraju u poslovne procese te omogućuju jednostavno objašnjenje kompliciranih tema.

Marta Duić
17. svibanj 2020. u 22:00
Suvlasnici tvrtke Darko Bilandžić i Mario Mikić-Vučak

Osječka tvrtka Culex XR Studio je fokusirana na razvoj i produkciju jedinstvenih virtualnih iskustava i interaktivnog cinematskog 360 video sadržaja.

Tvrtka posluje od 2011. godine i ima sedam zaposlenika. Iza njih su projekti za partnere poput Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemska županije, gradova Vukovara, Vinkovaca, Otoka i Iloka ili, pak, Veleučilišta Lavoslav Ružička, Memorijalnog centra domovinskog rata Vukovar, Centra za sigurniji internet i Fenomena Plitvice.

Otkriveni benefiti

Kako za sebe kažu Darko Bilandžić i Mario Mikić- Vučak vlasnici tvrtke, ideja koja ih pokreće je kreiranje nezaboravnog virtualnog iskustva za sve korisnike. Primarna djelatnosti su im izrada virtualne stvarnosti (VR), proširene stvarnosti (AR) i miješane stvarnosti (MR), ali u situaciji pandemije koronavirusa prilagodili su poslovanje zahtjevima tržišta pa izrađuju i web trgovine i sjedišta.

“Iako se bavimo VR-om i AR-om smatramo da tržište u Hrvatskoj nije još uvijek dovoljno educirano o mogućnostima i beneficijama ovih tehnologija te kada smo razmišljali što da ponudimo tržištu ipak smo se odlučili za “jednostavniju” ponudu, a to je izrada web stranicai online trgovina. Odaziv je dobar, ostvarili smo suradnju s dva muzeja.

Jedan je zainteresiran za izradu web stranice, a drugi za izradu interaktivne virtualne šetnje na kojoj radimo. Javila su nam se i tri poduzetnika od kojih su dvojica odabrala web stranicu, a jedan web shop koji završavamo. Igrom slučaja svi koji su se javili su iz Slavonije. Poduzetnici su uvidjeli da im je sada više no ikad potrebna online prisutnost te nam je iznimno drago da imaju povjerenja u nas i naš rad da nam povjere svoje online ‘lice”, objašnjavaju Bilandžić i Mikić- Vučak.

Napominju kako je u trenutačnoj situaciji marketing iznimno bitan. Kako kažu, samo zato što je kriza i što potrošači ne mogu do vas, to ne znači da vi ne možete do svojih potrošača.

“Ovo vrijeme je iznimno bitno za marketing jer će izvanredno stanje pokrenuti razmišljanje o novim vrstama marketinga, pogotovo online, a mi ćemo kao i dosad pratili trendove i modelirati naše poslovanje prema njima”, tvrde.

Najteže obavite odmah ujutro

Iako su danas tvrtka koja se bavi virtualnom i proširenom stvarnosti, suvlanica tvrde da je Culex krenuo kao tvrtka koja je izrađivala web sjedišta i online trgovine. Budući da je tržište postajalo zasićeno s mnogim tvrtkama koje nude slične usluge, odlučili su se ići u drugom smjeru.

“Smatramo da će budućnost biti interaktivna te da će virtualna i proširena stvarnost, koja je i danas prisutna, kroz iduće dvije-tri godine postati standard u poslovanju. Tehnologije virtualne i proširene stvarnosti lako se implementiraju u poslovne procese te omogućuju jednostavno objašnjenje kompliciranih tema kroz 3D modele i raznu interakciju i animaciju”, kažu Bilandžić i Mikić- Vučak. Kao i većina kompanija u svijetu ovih mjeseci, i njihov tim radi od kuće, a za kraj su ponudili i nekoliko savjeta za lakšu organizaciju takva rada.

“Zdravlje i sigurnost su na prvom mjestu, vlastito zdravlje, zdravlje naših obitelji, zdravlje zaposlenika. Važno je i da ostanete povezani, koristite online platforme poput Zooma da ostanete u kontaktu sa zaposlenicima, pratite poslovne procese te ispoštujete rokove. Najteže ili najbitnije poslove odradite odmah ujutro”, poručuju za kraj.

New Report

Close