Na novinarsku konstataciju kako je dug hrvatskih građana 8 milijardi kuna, a troškovi koji su se nakupili 32 milijarde kuna te da je predsjednica Republike Kolinda Grabar Kitarović pisala o toj temi predsjedniku Vlade RH Andreju Plenkoviću, ministar Bošnjaković je ocijenio kako je dobro da je predsjednica države pisala premijeru, naglasivši da su već u proceduri izmjene Ovršnog zakona čiji je predlagatelj klub zastupnika Mosta.
"Na tom zakonu smo radili dok smo bili u koaliciji; mislim da će taj zakon imati dobar odjek u Hrvatskom saboru te kako će i on pripomoći da se neke stvari riješe", rekao je.
Problemi su nastali zbog loše gospodarske situacije u kojoj smo bili, te ljudi bez posla i primanja nisu mogli vraćati kredite, dodao je.
Pokrenuti su ovršni procesi i korištene su metode koje je zakon propisao, rekao je Bošnjaković, naglasivši da se izmjenama zakona želi poboljšati status ovršenika.
U svakoj ovrsi postoje izuzetci od ovrhe
Tako, ako netko u ovrsi ostane bez jedine nekretnine, kao što je bilo primjera, tim će građanima država dati na korištenje nekretninu u vlasništvu države na određeno vrijeme ili im dati neku naknadu da se mogu snaći, rekao je.
U svakoj ovrsi postoje izuzetci od ovrhe pa će se tako iz ovrhe izuzeti sredstva za rad, osobne stvari, jedina nekretnina neće biti predmet ovrhe, rekao je Bošnjaković.
Upitan što ako je ta nekretnina stvar ugovora banke i ovršenika, ministar Bošnjaković je kazao kako oni ljudi koji imaju sigurnost i misle da mogu nekretninu staviti u zalog, oni će moći potpisati takav ugovor s bankom. Ukoliko to ne naprave i nekretnina ne bude pod hipotekom, tada će uživati zaštitu koju će zakon pružiti, naglasio je.
Podsjetio je pri tom da po sadašnjem zakonu nekretnina koja i nije pod hipotekom, može ići u ovrhu za podmirenje nekog drugog duga, a nakon ovih izmjena Zakona to više neće biti moguće.
Što se tiče oprosta dugova ministar Bošnjaković je kazao da je on i dalje "na stolu" i da je ta varijanta moguća.
Naveo je i podatak da se u novom zakonu određuje neovršivi tj. zaštićeni dio mirovine ili plaće koji će iznositi načelno oko dvije trećine prosjećne plaće.
Na upit bi li bilo najbolje donijeti novi Ovršni zakon ministar je rekao da su ovi "popravci i izmjene dobre" jer će relaksirati situaciju, dodavši da bi bilo najbolje usvojiti novi Ovršni zakon kojeg bi donijela stručna skupina.
Komentirajući dugotrajnost sudskih postupaka i nezadovoljstvo građana dugotrajnosti postupaka, ministar pravosuđa Bošnjakvić je rekao kako su se stvari u zadnjih 10-tak godina ipak pomaknule te da je broj neriješenih predmeta s oko 1,5 milijuna smanjen na oko 500.000, ali da je to statistika.
Naglasio je kako želi učinkovito, moderno i brzo pravosuđe koje koristi sva moderna pomagala i tehnološke mogućnosti.
To je način da ubrzamo pravosudni sustav i ne možemo raditi kao prije 10 godina, a tu je puno napravljeno, ocijenio je.
Slijede novi iskoraci za ubrzavanje sudskih postupka, poput uključivanja u sustav e-spisa odvjetnike i javne bilježnike, i taj će pilot projekt početi na Trgovačkom sudu u Bjelovaru, najavio je Bošnjaković.
Ne bih htio da se taj pilot projekt dugo rasteže već da ga testiramo i primijenimo na cijelo pravosuđe, dodao je. Bošnjaković je bitnim ocijenio i edukaciju sudaca naglasivši važnost Pravosudne akademije kao i spajanje nekih Prekršajnih sudova Općinskim sudovima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Pravosuđe je ishod većine zala u hrvatskom društvu!
Ishod vecine zala u Hrvatskoj je skolstvo. Skolski sustav proizvodi nevjerojatnu kolicinu nekvalificirane i polukvalificirane radne snaga koja ostaje teret drustvu godinama. Zbrinjavanje nekonkurentne radne snage je skupo i zahtijeva povecanje porezam i nameta. To automatski znaci istjerivanje iz zemlje talentiranog i produktivnog dijela populacije.
Posto je vecina glasaca nekvalificirana i nisko produktivna onda se politka primarno bavi spasavanjem radnih mjesta u niskoprofitabinim i nekonkurentnim poslovnim modelima. To obicno radi na stetu produktivnih i konkurentnih tvrtki koje bi mogle otvoriti bolje placena radna mjesta.
Izvršenje ovrhe najveći je problem hrvatskog pravosuđa!!!!“ Čini se da je najkontroverzniji proces dejudicijalizacije i privatizacije izvršenja bio u Republici Hrvatskoj. Hrvatska je svoj prvi Ovršni zakon donela još 1996. godine, koji je više puta bio predmet izmena i dopuna,a prilikom toga bilo je više pokušaja „privatizacije“ izvršnog postupka.Prema novom ovršnom zakonu, „općinski sudovi su stvarno nadležni određivati ovrhu, osim ako rješavanje tih predmeta nije izrijekom povjereno drugom sudu, tijelu ili osobu. Za provedbu ovrhe stvarno su nadležni općinski sudovi, ako zakonom nije drukčije određeno.” Izvršenje na novčanim sredstvima i dalje je ostalo u nadležnosti Finansijske
agencije.“ tako piše Prof. dr Tatjana Zoroska-Kamilovska saPravnog fakultet „Justinijan Prvi“ u Skoplju u svom prilogu: REFORME SISTEMA IZVRŠENJA U DRŽAVAMA REGIONA – KONCEPTUALNE SLIČNOSTI I RAZLIKE, KONTROVERZE I DILEME.
Tako se dešava da imate pravomočnu odluku viših sudova a Općinski sud ne dozvoli izvršenje iz razloga zahtijeva po reviziji!
Upravo tu je korijen nerazumnosti razumnih rokova sudskih procesa. Odnosno demonologija sudbene vlasti, iliti našeg pravosuđa!!!!
Pravosuđe omogućuje da poštene ljude lo.povi i dalje pljačkaju.
Uključite se u raspravu