Hrvatski predsjednik Ivo Josipović ocijenio je u ponedjeljak u Dohi nakon razgovora s katarskim emirom Hamadom al-Tanijem da postoje "vrlo dobri" izgledi za suradnju Hrvatske i Katara na izgradnji LNG terminala na Krku.
Josipović, koji boravi u višednevnom posjetu Kataru na čelu brojnog hrvatskog političko-gospodarskog izaslanstva, kazao je da je s katarskim poglavarom razgovarao o "obnovi odnosa Hrvatske i Katara koji su zadnjih desetak godina bili zamrli". "Razgovarali smo o političkoj suradnji … ali nama je ovog trenutka najvažniji razgovor o gospodarskoj suradnji", rekao je Josipović, dodajući da je glavna tema razgovora bio LNG terminal.
"Tu postoji zaista ozbiljan interes s katarske strane", rekao je Josipović, nakon što je u Amiri Divanu, Emirovoj palači u Dohi, razgovarao u četiri oka s emirom al-Tanijem. "Razgovori o tom projektu, koji su započeli prije desetak godina, propali su krivnjom naše strane. Nije bilo suglasja o tome u državnom vrhu, a danas postoji potpuno suglasje", rekao je hrvatski predsjednik. Dodao je da se "razgovaralo i o uzrocima zbog kojih taj projekt nije nastavljen i nije dovršen".
Odgovarajući na novinarsko pitanje koliki su izgledi da se realizira projekt izgradnje LNG terminala, Josipović je kazao da su "šanse vrlo dobre". "Emira i njegovu delegaciju zanima brzina i ekonomičnost cijeloga projekta", rekao je Josipović. Kako je rekao, hrvatska strana, posebno prvi potpredsjednik vlade Radimir Čačić, dala je vrlo detaljna obrazloženja o globalnim aspektima toga projekta, uključujući suradnju sa zemljama Europske unije, potencijalnim kupcima ukapljenog plina. "Mislim da je dojam vrlo dobar", rekao je Josipović.
Na razgovorima je bilo riječi i o suradnji u prehrambenoj, prerađivačkoj i vojnoj industriji. "Uvjeren sam da ako pokažemo upornost i ozbiljnost da nas očekuje uspješna gospodarska suradnja", zaključio je hrvatski predsjednik. Kako se doznaje od članova hrvatskog izaslanstva, katarska strana je zainteresirana za proizvode hrvatske vojne industrije, te za obrazovanje časnika. Također je najavljeno da će "uskoro" u Hrvatsku doputovati katarsko vojno izaslanstvo koje bi trebalo nastaviti razgovore o produbljivanju vojne suradnju dviju zemalja.
U Josipovićevoj pratnji uz suprugu Tatjanu u Katar je doputovalo i brojno izaslanstvo u čijem je sastavu i ministar Čačić, te više od četrdeset predstavnika hrvatskih tvrtki. Oni će tijekom dana održati niz sastanaka s katarskim kolegama, a na gospodarskom forumu Hrvatska-Katar u utorak imat će priliku uvjeriti svoje domaćine da je Hrvatska zemlja u koju se isplati ulagati i s kojom se isplati poslovati.
Prvog dana posjeta u nedjelju Josipović je svečano otvorio hrvatsko veleposlanstvo u Dohi, prvo hrvatsko veleposlanstvo u nekoj od zemalja Perzijskog zaljeva. To bi veleposlanstvo trebalo osigurati hrvatskim poslovnim ljudima bolje uvjete za dolazak na tržište jedne od najbogatijih zemalja svijeta. Kasnije u ponedjeljak Josipović bi se trebao sastati s predsjedavajućim katarske savjetodavne skupštine Šure Muhamedom Al-Kolaifijem.
Katar je s BDP-om po stanovniku od 104 tisuće dolara jedna od najbogatijih zemalja svijeta, a posljednjih se godina pokušava afirmirati kao važan akter u posredničkim naporima za rješavanje kriza na Bliskom istoku i u arapskom svijetu. Gospodarstvo zemlje temelji se na industriji nafte i zemnog plina koja predstavlja više od 70 posto BDP-a. Posljednjih godina vlada pokušava diversificirati gospodarstvo velikim ulaganjima u sektore visoke tehnologije, financija i turizma.
Ove je godine u Zagrebu osnovana Hrvatsko-katarska udruga koja bi trebala raditi na zbližavanju dviju kultura i naroda, a zrakoplovna kompanija Qatar Airways nedavno je uvela i svakodnevne letove na relaciji Zagreb-Doha.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.LNG terminal preveliki je zalogaj za Hrvatsku ako nema interesa kod još nekih država iz okruženja .
Zato je i propao dogovor o LNG 1996.
A za mjesec dana počinje izgradnja Južnog toka .
Uključite se u raspravu