Izbjeglička kriza mogla bi se u 2016. odraziti na dolazak britanskih turista

Autor: Marija Crnjak , 03. studeni 2015. u 08:37
Hrvatski turoperatori planiraju rast

Pitanje je hoćemo li moći realizirati rast koji smo planirali ako okolnosti neće biti povoljne, kaže Denis Ilić iz Saga Holidays.

Iako je dijelom zahvaljujući okolnostima u drugim mediteranskom destinacijama te dijelom aktivnostima hrvatskog turističkog sektora, britansko tržište u 2015. godini značajno raslo, a prve najave idu prema rastu i u idućoj godini, turisti iz Velike Britanije zabrinuti su zbog izbjegličke krize, što bi se moglo odraziti na rezultate s tog tržišta u 2016. godini, ističu turoperatori koji su već prije dva mjeseca počeli prodavati putovanja za Hrvatsku i primijetili zabrinutost gostiju.

Premda se o tome nerado govori, zabrinutost zbog izbjegličke krize i neizvjesnost situacije među glavnim su temama koje će obilježiti ovogodišnji WTM London, najveći svjetski turistički poslovni sajam koji je započeo u ponedjeljak. Hrvatski ministar Darko Lorencin ustvrdio je doduše kako val izbjeglica koji je zahvatio Hrvatsku nije ni na koji način utjecao na turistički rezultat u rujnu koji je bio za deset posto jači nego lani, kad izbjeglica nije bilo. "Nitko ne zna kako će se ova migracijska i politička situacija razvijati i mnoge stvari ne mogu se kontrolirati, ali pitanje je hoćemo li moći realizirati rast koji smo planirali ako okolnosti neće biti povoljne. Osim toga smo optimistični, planiramo značajan rast u idućoj godini, otkrio je za Poslovni dnevnik Denis Ilić iz Saga Holidays, koji je uz TIU i Thomson jedan od najznačajnijih turoperatora za britansko tržište.

Saga Holidays zanimljiv je jer drži nišu putnika starijih od 50 godina, koji putuju van sezone i na odmoru u Hrvatskoj ostaju znatno dulje od prosječnih šest dana, ponekad i tjednima.  Inače, produljenje sezone jedan je od glavnih ciljeva koji Hrvatska želi postići projektom PPS Hrvatska 365, odnosno novim komunikacijskim konceptom "Hrvatska Full Of Life" čiji se vizuali prvi put predstavljaju na WTM-u. U skladu s konceptom drukčiji je i štand Hrvatske turističke zajednice, kao i uniforme koje su manje formalne nego prije. "Rezultati pokazuju tjedan-dva više dolazaka u ovoj godini i to je proces produljivanja koji će trajati još nekoliko godina. Ono što mi nazivamo turističkom sezonom može funkcionirati od kraja trećeg mjeseca do prvog tjedna studenog, uz manifestacije od dana tartufa i advenata do Riječkog karnevala", kaže Lorencin koji se zajedno s direktorom HTZ-a sastaje sa svim ključnim organizatorima putovanja, uključujući i avioprijevoznike. Osnovna zamjerka turoperatora je što nema izravnih cjelogodišnjih letova prema Hrvatskoj. Za iduću godinu otvara se doduše nekolicina novih linija za Split, Dubrovnik, Pulu.

"Cjelogodišnje izravne linije s britanskog trista nije skupo održavati, ključan je proizvod koji se nudi u destinacijama, no pitanje je što čovjek može raditi u Puli, Šibeniku u studenom. Split je odradio stvar tako da su svi sjeli zajedno, odredili cijene, evente, hotele, imaju sadržaje i imaju letove", kaže Lorencin. Ivičić pak ističe da će Hrvatska ove godine s britanskog tržišta premašiti 500.000 dolazaka, odnosno predratne brojke, a cilj je premašiti milijun dolazaka Britanaca u Hrvatsku. Pritom se mijenja i profil gostiju, uz sve veći rast mladih koji dolaze na glazbene festivale, sve je veći rast potražnje obitelji s djecom, koje žele boraviti u boutique hotelima s četiri zvjezdice.

Nove tehnologije

Tradicijski kanali još snažni

Iako je na lanjskom WTM-u sharing ekonomija bila jedna od glavnih tema, još se nisu realizirale crne slutnje da će startupovi narasli na jačanju mobilnih komunikacija u potpunosti srušiti tradicionalne turističke poslovne modele, odnosno ugroziti rad agencija, hotela, taksi službi. Tako su, kad su u pitanju nove aplikacije i portali za iznajmljivanje smještaja i prijevoza (Airbnb, CouchSurfing, Uber…), iznenadili podaci WTM-ova istraživanja Industry report koji pokazuju da je ove godine samo 3 posto Britanaca svoj odmor bukiralo preko nekog od navedenih portala, a samo 19 posto Britanaca čulo je za Airbnb.  

Komentirajte prvi

New Report

Close