Izazovi visokoga obrazovanja u kontekstu suvremenih društvenih trendova: Integracija umjetne inteligencije u studij odnosa s javnostima

Autor: Poslovni.hr , 24. svibanj 2024. u 15:09
Foto: Press

Studenti će se od jeseni moći obrazovati na moderno organiziranom studiju koji prati trendove u struci i usko surađuje s poznatim komunikacijskim stručnjacima u zemlji.

Jačanjem informacijsko-komunikacijskih tehnologija, a posebice razvojem umjetne inteligencije tijekom posljednjih nekoliko godina, sustav visokog obrazovanja suočava se s velikim izazovima. Razvoj tehnologija izravno utječe na organizaciju i oblikovanje nastavnog procesa, na potrebu za modernizacijom i osvježavanjem sadržaja kolegija, prilagođavanje ishoda učenja zahtjevima tržišta rada te na reorganizaciju postojećih studijskih programa.

Informacijsko-komunikacijske znanosti danas su među najtraženijim zanimanjima, što je potvrdila i prof. dr. sc. Iva Rosanda Žigo, pročelnica Odjela za odnose s javnostima Sveučilišta Sjever uz napomenu kako je važno pratiti trendove kako bi se, nakon završenog studija, olakšalo zapošljavanje.

„Moramo osvijestiti činjenicu da bez ulaganja u znanost i obrazovanje, bez inzistiranja na kvaliteti i bez postavljanja obrazovnih politika kao strateškog prioriteta razvoja zemlje nema stvarnog napretka ni društva ni gospodarstva. Studijski programi, naime, vrlo često zaostaju za promjenama koje se događaju na društveno-kulturnom planu i na tržištu rada, što nije svojstveno samo obrazovnom sustavu Republike Hrvatske, nego i šire. Razloge za takvo stanje prije svega treba tražiti u obrazovnim politikama koje najčešće ne ostavljaju dovoljno prostora za brzu i učinkovitu reakciju unutar samog sustava“, pojasnila je Rosanda Žigo.

Dodaje kako češće intervencije, reorganizacija i prilagodba studijskih programa unutar fleksibilnih okvira i propisa koji uistinu mogu biti usmjereni na postizanje, održavanje i praćenje kvalitete nastavnog procesa, naprosto moraju postati prioritet. Ishodi učenja trebali bi se moći brže i učinkovitije usklađivati s onim znanjima, vještinama i kompetencijama koje se očekuje da diplomirani studenti uistinu posjeduju u trenutku kada stupe u tržišnu utrku.

„Međutim, tehnologije su dio naše svakodnevice, razvijaju se iznimno brzo i tu činjenicu naprosto više ne možemo niti smijemo zanemarivati. S uvođenjem tehnologija u obrazovni proces, zapravo čitavoj digitalno transformaciji obrazovnog sustava moramo pristupiti strateški i organizirano. Na ovom pitanju još uvijek se ne radi dovoljno i ne radi se dovoljno brzo, što je još jedan uzrok neusklađenosti obrazovanja s okruženjem u kojem radimo i živimo“, pojasnila je pročelnica Odjela za odnose s javnostima.

Na sveučilišnom diplomskom studiju Odnosi s javnostima na Sveučilištu Sjever, potaknuti iznesenim izazovima, krenuli su upravo u tom smjeru. Svjesni kako se promjene ne događaju preko noći, ali kako se s promjenama mora krenuti što prije, pokrenuti su i određeni iskoraci u tom smislu.

Provedena istraživanja pokazuju kako se disciplina odnosa s javnostima širi na sve aspekte komunikacijskih aktivnosti i postaje nezaobilazni segment u različitim aspektima funkcioniranja društva, od organizacijske i korporativne komunikacije, političke, strateške i krizne komunikacije do komunikacije u javnom (ministarstva, zdravstvene ustanove, obrazovne institucije i sl.) i neprofitnom sektoru, pa sve do komuniciranja sportskih događaja. Sve navedene komponente integrirane su u studijski program Sveučilišta Sjever.

Dodatno, prof. dr. sc. Rosanda Žigo naglašava kako međunarodna istraživanja pokazuju kako komunikacijski sektor više ne može funkcionirati bez alata umjetne inteligencije. U tom smislu, svaku bojazan od eventualnih gašenja ili gubitaka poslova treba odbaciti. Dakako, priroda poslova će se promijeniti, pojedini procesi će se ubrzati, otvarajući pritom nove poslove i aktivnosti. To je vidljivo i u struci odnosa s javnostima, koja se sve više okreće primjeni alata umjetne inteligencije i novih tehnologija za poboljšanje komunikacijskih strategija, uspostavu novih metoda komuniciranja s javnošću, predviđanje i upravljanje kriznim situacijama, detekciju dezinformacija i lažnih vijesti, analizu sentimenta i upravljanje ugledom.

„Studenti će se od jeseni moći obrazovati na moderno organiziranom studiju koji prati trendove u struci i usko surađuje s poznatim komunikacijskim stručnjacima u zemlji. Ovim iskorakom nastojimo pokazati kako i sustav visokog obrazovanja, posebno u kontekstu javnog sveučilišta koje osigurava besplatno studiranje našim studentima, ustrajnim radom i dodatnim naporima može napraviti nešto drugačije, originalno i usmjereno suvremenim stremljenjima u obrazovanju, ali i gospodarstvu, tj. društvu općenito“, zaključila je prof. dr. sc. Rosanda Žigo.

Komentirajte prvi

New Report

Close