Direktor Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić pojasnio je na panelu o sezonalnosti kako projekt mogu nositi gradovi poput Zagreba, Rijeke, Varaždina, Splita, Dubrovnika, Zadra, koji su tijekom cijele godine "živi" i zbog svojih stanovnika, te da se ponuda može proširivati izletima u okolicu.
"Gosti ne dolaze zbog hotela nego zbog sadržaja koji im se nude u destinaciji, i lokalne turističke zajednice trebaju preuzeti inicijativu da te sadržaje osmisle i omoguće. ", istaknuo je Ivičić.
Ivo Bašić iz Ministarstva turizma podsjeća da u ublažavanju sezonalnosti, sa čime se suočavaju mnoge turističke zemlje no možda u manjem opsegu, Hrvatskoj na ruku idu trendovi očuvanja okoliša i zelenog poslovanja, ali i globalna situacija jer gosti vole putovati u obližnje destinacije. Bašić ipak podsjeća da je upravo obiteljski smještaj prema istraživanjima generator sezonalnosti, zbog čega je povećanje udjela hotela također nužno.
Tina Jukić Tomljanović iz HTZ-a u promociji Hrvatske u okviru projekta Hrvatska 365 dala ja primjer nedavne proljetne kampanje, u kojoj su svoju ulogu dobile i poznate zaljubljene rode Klepetan i Malena.
"Kampanju za početak proljeća integrirali smo s tom pričom, po kojoj je napravljen i animirani film i kampanja na Facebooku i Tweeteru je imala sjajne rezultate. S tim smo došli do 7,3 milijuna ljudi i ostvarili smo 3,1 milijun interakcija", otkriva Jukić Tomljanović.
Pozdravivši okupljene, makarski gradonačelnik Tonči Bilić i istaknuo je da je ovo još jedna u nizu manifestacija povodom proslave 100. godišnjice turizma u Makarskoj. Direktor turističke zajednice istaknuo je da se godišnje u Makarskoj održi 130 manifestacija, od rukometnog turnira, jazz festivala, festivala dokumentarnog filma, a prošlog rujna u gradu su bile čak 22 manifestacije.
Milovan Popović, direktor Turističke zajednice Grada Umaga podsjetio je da je Istra jedna od rijetkih u Hrvatskoj koja je povezala javni i privatni sektor (dva hotelijera i četiri TZ-a) u turistički klaster koji ima zajednički brend i nastup na tržištu.
"Razvijamo pet proizvoda koji generiraju rast od 10 do 12 posto godišnje, i u ovih pet godina zahvaljujući udruživanju imali smo rast od 56 posto, s 80 na 125 tisuća noćenja u pred i posezoni. U veljači i ožujku u Istri smo stoga imali 350 nogometnih klubova na pripremama, a stotinu smo odbili jer ih nismo imali gdje staviti", ističe Popović.
Direktor Zračne luke Split Lukša Novak istaknuo je važnost dostupnosti destinacija, koja ipak mora biti povezana s ponudom, zbog čega je nužna upravo ta povezanost unutar destinacije. Istaknuo je da se sezonalnost vidi i po naletima, kojih Split u sezoni ima čak 14 puta više nego van sezone.
"Splitska zračna luka raste 10 posto godišnje, što je više od nacionalnih 7 posto, no da nam je van sezone više događaja poput Ultre, bilo bi sjajno. Split usto nema dovoljno hotela ni kongresnih kapaciteta da omogući značajan rast van sezone", kaže Novak.
Boris Žgomba, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija napomenuo je pak da je politika često kočnica na svim razinama suradnje, dodajući da problem sezonalnosti u mnogim destinacijama ni izbliza nije riješen. Ističe važnost agencija:
"Često se smatra da gosti dolaze sami od sebe, no to nije tako. Iza svakog gosta stoji težak rad, a mi često padamo na ispitu kad nam taj gost dođe, i zaboravljamo da je najvažnije s kakvim će se iskustvima vratiti kući", kaže Žgomba.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu